Valiolta uusi rahka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kemmy
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä Valion uutuus on kyllä ihanan pehmeä rakenteeltaan. Ehrmann on enemmän sellanen, että se oikein lohkeaa paloiksi... Tulipa tänään maistettua myös Valion Tiramisu -makuista rahkaa. Hupsista, siinä olikin reilu kolme sataa kaloria purkissa... :D

Hui helekatti! Juuri tässä syömässä tätä ko. rahkaa ja laitoin fun light mansikkaa lorauksen sekä hieman pakastemansikoita... Tämä on kyllä helevetin hyvää. Rakenne on 100xparempi kuin Ehrmannissa. Tämä on rahkamainen, kuohkea eikä jäykkää piimää niinkuin Ehrmann. Maku myös vähemmän pistävä ja hapan sekoitettuna kuin Ehrmann. Hyvin onnistunut rahka Valiolta ja hintakin (vielä ainakin) kohdallaan.

Koostumuksesta täysi kymppi, pehmeää sellaisenaankin. Taidan tätä nappailla aina kun silmiin osuu, mutta...

-Ehrmann on yhä halvempi
-Blendattuna mehukeitolla ja sotkettua lusikalla ero ei ole kovin suuri

Tosta hinnasta sen verran et suurimmat hypermarketit myyvät ehrmannia ja valiota samaan hintaan, ainakin kaikissa missä itse olen Tampereella käynyt rahkaa poistamassa. Yleisin hinta 66-69cnt/prk.

Joo vaihtelee tuo hinta eri paikoissa, joissain uusi Valio jopa halvempi. LPR:n Prismassa oli Valio 75c ja Ehrmann 69c. Pitää ottaa huomioon, että proteiinin takiahan näitä vedetään ja uudessa Valiossa 11,1% enemmän prodea per 100g (10g vs 9g).

Jaha, tietenki täällä oli jo ketju aiheesta ;) Ite tos just muutama päivä sitten menin rahkaostoksille ja ihmettelin mitä ihme rahkapurkkeja siinä Ehrmannien päällä oli? Selvis, että oli juurikin näitä uusia Valion rahkoja. Itteäkin kyllä hymyilytti samankaltainen väritys verrattuna Ehrmanniin ja varmasti kaupan ite (tai Valion!) kehittämä juoni laittaa niitä purkkeja siihen Ehrmannien päälle! :evil: Täällä näköjään porukal vähä ristiriitaisia mielipiteitä noista rahkoista. Ite pidän Ehrmannin "löysästä" rakenteesta, ite ku mixaan sinne sekaan rypsäriä ja soijarouhetta. Valion mausta tuli mieleen Ruotsin about vastaava tuote, joka oli kyl maultaan paras rahka mitä oon ikinä syöny, eli sinänsä siin ei ollu mitään vikaa. Mutta sit kun sotkin nua mun perussetit sinne sekaan niin tulos oli kuin sementtiä! Eli joo, onhan se pehmeämpi ku Valion perusrahka, mut se on silti liian jäykkää ainaki mulle :( Ei taida tulla enää ostettua... Milbona ja Rainbow pitäis viel testata, mutta Rainbowta en oo ikää ees nähny ja Lidl on jossain aivan korvessa, joten sinne ei edes pääse :(

Pitää ottaa huomioon, että proteiinin takiahan näitä vedetään ja uudessa Valiossa 11,1% enemmän prodea per 100g (10g vs 9g).

No, joo... Toi gramman ero ei merkkaa yhtää mitään. Jos joku jamppa vetää purkin rahkaa päiväs, ni se on ihan sama onko päivän prodesaldo 200g vai 197,5g. Sen sijaan ero Milbonan ja Ehrmannin välil on jo 7,5g/250g, siin olis jo harkinnan paikka :)

J
No, joo... Toi gramman ero ei merkkaa yhtää mitään. Jos joku jamppa vetää purkin rahkaa päiväs, ni se on ihan sama onko päivän prodesaldo 200g vai 197,5g. Sen sijaan ero Milbonan ja Ehrmannin välil on jo 7,5g/250g, siin olis jo harkinnan paikka :)

Ei merkkaakkaan, mutta pointti oli tuo kun keethrax sanoi että Ehrmann on yhä halvempi, niin jos hinnat on vaikka 69 ja 75c niin proteiinin hinta on sama.
Turhaa teoreettista pohtimista. Ei kukaan niin köyhä ole että tuo hintaero tuntuisi missään.

Testattu ja imo parempaa kuin Ehrmann. Valiossa parempi jogurttimainen koostumus, makukin ehkä aavistuksen parempi. Hinta tosiaan edelleen Ehrmannin eduksi 10snt/purkki marginaalilla, ainakin Iso Roban K-marketissa, Stadissa. Poistin viimeiset 5 purkkia eilen, Ehrmannia jäi vielä mukavasti hyllyyn. Voi olla tosin uutuuden viehätystä tai sitten Valion uutuutta oli myynnissä vähemmän alunperinkin.

Testailtu on noin 8 purkkia, pitää sanoo et maun puolesta vie hermannia 6-0, mut koostumus ei oo allekirjoittaneen makuun. Silti raikasta vaihtelua tohon tunkkaiseen ehrmanniin. :)

No tulipa vihdoin ostettua ja vielä ryöstöhintaan 1,19e! Maistamaan tosin pääsee vasta huomenna äikän kirjoituksissa.. :(

Siis mä en käsitä miten kaupat voi vetää noin helkatisti välistä ? Vai kävitkö ostaas jostain pikkuputiikista ?

OT: Samaa ihmetellyt että kuinka kaljapullo (duff) voi maksaa täälä 1.9e kun etelämpänä 2.9e !?

0,75 Hakaniemen S-marketissa (Elanto), eernami 0,69. Olivat saaneet aamulla uuden satsin ja oli jo loppu kun kävin töiden jälkeen kattomassa. Tuota kuningatarrahkaa oli ja se on hyvää!!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom