Valiolta uusi rahka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kemmy
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihme ininää jostain mausta ja koostumuksesta. Kaikki rahkat maistuu maustamattomana paskalle ja jos laittaa sekaan jotai marjoja, niin maistuu hyvälle. Ei sen kummallisempaa. Enemmän ittellä vaakakupissa painaa hinta ja proteiinin määrä, jotka ovat molemmat valiolle eduksi suhteessa ehrmanniin + valio on kotimaista! Eikä se mua haittaa, että valio maistuukin vielä paremmalle, mutta se on vain ylimääräistä plussaa;)

Lidlistä Milbonaa oon hakenu yleensä, mutta se on nykyään melkei aina loppu, joten alan oleen Valion miehiä!

hyvaa_suomesta.jpg

Mä en ollenkaan käsitä tätä valitusta alkuperäisen Valio-rahkan koostumuksesta. Ehrmann on erilaista siksi, että sitä on laimennettu vedellä. Mikä näkyy ravintoarvoissakin. Valion rahkasta saa nestettä lisäämällä aivan samanlaista. Itse heitän aina rahkaan muun lisäksi vähän tuoremehua sekaan, niin koostumus muuttuu jugurttimaiseksi. Ei jää kiinni kitalakeen eikä ole laastia.

Ilmeisesti temppu on niin vaikea treenaajille, että Valionkin oli ruvettava tekemään valmiiksi laimennettua rahkaa.

Kannatko mini-keittiötä mukana töissä jne. vai miten meinasit tehdä tuollaiset sekoittelut esim. autossa? Monelle se rahka on nopea välipala, joka vedetään vaikka kävellessä. Silloin koostumuksella ja maulla on ihan hiukan enemmän väliä.

Jees, omakin "koeajo" suoritettu. Paikallisessa sittarissa Valiolla ja Ehrmannilla prikulleen sama hinta. Valio vie pisteet kotiin rakenteella, maulla ja kotimaisuudella. Valiota ostan tästä lähtien aina jos sitä vain on hyllyssä.

Mä en ollenkaan käsitä tätä valitusta alkuperäisen Valio-rahkan koostumuksesta. Ehrmann on erilaista siksi, että sitä on laimennettu vedellä. Mikä näkyy ravintoarvoissakin. Valion rahkasta saa nestettä lisäämällä aivan samanlaista. Itse heitän aina rahkaan muun lisäksi vähän tuoremehua sekaan, niin koostumus muuttuu jugurttimaiseksi. Ei jää kiinni kitalakeen eikä ole laastia.

Ilmeisesti temppu on niin vaikea treenaajille, että Valionkin oli ruvettava tekemään valmiiksi laimennettua rahkaa.

Kyllä on jollain makuaisti pahasti hukassa, jos ei erota perus maitorahkan ja pehmeen maitorahkan eroja. Aivan eri planeetalta. Perus maitorahkasta ei kyllä tule ehrmannia tai valion pehmeetä maitorahkaa, jos sitä lantraa vedellä.

Jos poltat tupakkaa, suosittelen aika vahvasti lopettamista. Muuten oon vaan pahoillani, noin heikosta makuaistista :) Ihan kun vertais härän sisäfilettä ja kaslerpihviä.

Dietil olles tuntuu myös että maistaa erot paljon helpommin, kuin bulkates jolloin safkaa vaan ahtaa kurkusta alas.

Tosin en itsekkään löytänyt tästä valion uudesta sitä ylitsevertaista makua mikä nyt olisi niin kovin erillainen kuin ehrmannissa. Ehrmannin koostumuskin on enempi omaan mieleen.

Nykyään kylläkin on molemmat korvattu protein puddingilla ja sitä veteleekin kurkusta alas ihan ilosta.

Ehrmanni on edelleen rahkojen kunkku. Purkki Ehrmannia + purkki ananas murskaa on paras kombinaatio mun maulle, fun lightin kanssa en pysty edes syömään.

Virolaisessa rahkassa (kohupiim) on valioon suhteutettuna 250g/40g proteiinia ja 0.1 rasvaa kun Valion uutuudessa 250g/25g proskua.
Mohin V...uun kotimaiset valmistajat saavat hukattua valmistusproseissaan suuren osan protskuista, ovatko koostumuksen takia prosessoineet rahkojaan kenties hiukan liikaa.

Suhtauduin uuteen tulokkaaseen varauksella, mutta paikallinen Citymarket tarjosi tuotetta 5snt (!) halvemmalla Ehrmanniin verrattuna. Huomattavasti paksumpaahan se on, mutta maku on muuten täysin kohdillaan. Ehkä aavistuksen verran parempaakin kuin kilpailijansa, mikäli seassa on ananasta, mehua tai muuta sössöä:)

On kyllä harmi että noin kallista! Täytyy hakea vaikka taksilla jostain muualta, jos sais vaikka 79 senttiin purkin.

Ostin ekan purkin ja maku oli kyllä vähän parempi mitä Ehrmanissa, kurkkuun tuntui jäävän vähän enempi paksun koostumuksen takia, ostin pari purkkia lisää jota ei tullutkaan heti syötyä ja joiden parasta ennen alkoi lähestyä, kuitenkin vielä pari päivää jäljellä ja näissä maku olikin sitten aika hirveä jo ja jotenkin näytti rahka paisuneelta ku purkin avas. Ekan purkin söin, seuraavana päivänä ei pystynytkään syömään ku enään muutaman lusikallisen, maku oli aika kuvottava jo ja tuntui että tuli jopa jopa hieman pakki kipeäksi ja huono olo muutenkin, tiedä sitten johtuiko rahkasta.

Onko muut kokenut tälläistä vielä vai sattuiko vain huono erä kohdalle tms?

Tänään tarttui 6 purkkia mukaan paikallisesta supermarketista. Hinta oli 75 senttiä ja ihan maukasta tavaraa, tosin en raakana saa alas..

Valiolle terveisiä, että vääntäkää niitä rahkamyllyjä kovemmalle kun kaupoissa tuntuu olevan aina vaan pari purkkia jäljellä. Kiitoos!

Valiolle terveisiä, että vääntäkää niitä rahkamyllyjä kovemmalle kun kaupoissa tuntuu olevan aina vaan pari purkkia jäljellä. Kiitoos!

Ei ole vika Valion myllyissä. Siitä tavaran tilaajasta kaupassa kiinni tuo tavarariitto.

p.s. kossupermarket Tapiolassa 3prk\ 2€.

Ehramin hiukan happamampi maku miellyttää enemmän. Vähän turhan neutraali tapaus tuo Valion rahka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom