- Ikä
- 43
Joo, oon siinä samaa mieltä että jos Zlatan (tuskin kyllä tulee)/ Eto´o tulee ManUun niin Rooney pelaa taas enemmän laidalla kuin kärjessä. Mutta täysin eri mieltä olen siinä, että pelaa laidalla paremmin kuin kärjessä. Rooneyn iso maalintekopotentiaali menee laidalla pelatessa hukkaan. Toki Väinö on sen luokan pelaaja, että voi pelata melkein paikalla kuin paikalla. Mutta kun Capello on peluuttanut Rooneyta omassa systeemissään kärjessä on jälki ollut aika tuhoisaa: 7 MM-karsintapeliä/ 8 maalia. Uskon kuitenkin, että kyllä ne uudet maalinsylkijät jostain löytyy.Zlatanin/Eton tulo tarkoittaisi käytännössä, että Rooney siirtyisi laidalle. Minulle kelpaisi vallan loistavasti, mutta en tiedä Waynen omasta motivaatiosta laidalla. IMO pelaa laidalla paljon paremmin kun kärjessä. SAF rakentaa taas tulevaisuutta kohden ja jos junnut eivät ole kesän aikana nostaneet tasoaan paljon niin ensivuonna voi 2-3 sija valjussa olla todennäköinen.
Samalla tavalla sitä oltiin huolissaan kun Nistelrooy lähti Madridiin, mutta kyllä ne maalintekijät on jostain aina kaivettu. Yksi yllätyskortti maalinteko- ongelman ratkaisemiseksi voi olla Michael Owen. Tosin mielellään vielä hommaisin jonkun yhden puhtaan maalinsylkijän luutimaan pallot verkkoon, ihan vain siltä varalta että Owenin epäonni loukkaantumisten suhteen ei ota laantuaakseen. Tähän rooliin voisin hinta-laatusuhteeltaan kelpuuttaa vaikkapa Klaas-Jan Huntelaarin, joka toimisi hyvin vaihtoehtona Berbatoville.