Vale Tudo?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nikos116
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
Mitäs mieltä olette lajista? pystyiskö joku alan harrastaja infoamaan mua pikkaisen siitä? Millainen se on treeneissä? ja käytännössä? Sopisko Vale Tudo esim entiselle karatekalle?
Kiitos

Valetudo, mma, nhb, mix figting, ultimate fighting ovat muiden muassa vapaaottelusta käytettyjä nimiä. Valetudo oli alunperin brassijujutsun vapaaotteluosiosta käytetty nimi... on portugalia ja tarkoittaa käännettynä vapaaottelu. Nykyään jotkut seurat täällä härmässäkin käyttävät sitä nimeä vapaaottelusta. Eri nimiä samasta asiasta käytetään jotta erotuttaisiin toisista seuroista tai kisaorganisaatioista.

Valetudo tai vapaaottelu on kilpaurheilulaji ja harjoittelu tähtää kehässä ottelemiseen.

Siinä harjoitellaan lyöntejä, potkuja, heittoja, mattopainia, lukkoja yms. , mutta ei mitään itsepuolustustsydeemejä.

Käytännössä ... uhuh, kehässä lyödään, potkitaan, heitetään, lukotetetaan ja kuristetaan vastustajaa sen kun keritään.

Vapaaottelun alkeiskurssi ei vaadi harrastajalta mitään ihmeellisempää kuin muidenkaan kamppailulajien aloittaminen. Käy vanhalle karatekalle aivan hyvin.

en ole " vanha " karateka, ja en noista itsepuolustuksista niin välitä muutenkaan, kilpailin aktiivisesti 5 vuotta karatessa, 3 sm kultaa nuorissa, ja yhdissä nuorten em kisoissakin olin... joten kisa taustaa löytyy... mitäs noi mma,nhb on?

Mma=mixed martial arts(tätä tulee eurosportilta aina välillä,jos kiinnostaa)
Nhb=no holds barred
Eli kuten Nage totesikin, nämä ovat kaikki vapaaotteluita, pienine sääntöeroineen.

taank juuu

Jos oot Nikos kilpaillut karatessa 5 vuotta, oot mun silmissä vanha karateka huolimatta iästäsi :kippis1: Samaa taustaa itselläkin. Ei muuta kuin vaparia treenaamaan, jotta pääset kunnon kontaktien maailmaan, jossa ei feikkaamalla saa pisteitä.

:) kuullostaa hyvältä :) täytyy syksymmällä palailla asiaan, nyt yritän saada tähän nahka säkkiin voimaa :D

Vaikka vapaaottelu nyt ei itsepuolustuslaji olekaan, niin kyllä lajin harrastajalla/ottelijalla on mitä luultavimmin todella hyvä pohja itsepuolustuksellekin.

mutta on kahta vastaan tapellessa iso moka viedä joku maihin :D Muuten varmasti yks parhaistalajesta katuolosuhteitakin ajatellen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom