Valaiskaa tietämätöntä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marekki
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Elikkäs 23-vuotias nainen olen ja salilla käymisen aloitin kuukausi sitten. Pohjakunto oli aivan nollissa ja tosiaan nyt nelisen vkoa on tullut treenattua salilla 3xvkossa. Sali matkat 2km suuntaansa menee aina kävellen, ennen salitreeniä monipuolisesti vaihdellen aerobista 15min niin, että kunnolla hengästyy ja tulee hiki. Sen jälkeen tunnin salitreeni ja lopuksi vielä 15 min aerobista. Kun aloittelin salilla aerobisen aikana keskisyke aina n. 126 ja nyt kuukautta myöhemmin 116. Painoa on tullut nyt kuukaudessa +3kg. Eikös nuo lukemat siis tarkoita sitä, että kehitystä on tapahtunut ja treenit on mennyt perille? Valaiskaa tietämätöntä, jos olen ihan hakoteillä. :woot:

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kato peiliin. Kato sarjapainoja. Kato suorituskykyä yleisesti. Miten kukaan meistä vois näillä spekseillä tietää onko treeni menny perille? Se joko on, tai sitten oot viimeaikoina tehny jotain turhaa satujumppaa sen lisäks että oot syöny niinku sika, mutta todennäkösesti ainakin sun peruskuntos on kehittyny ja se +3kg on nestettä ja lihasta.

IMO keskisykkeen mittailu on vähän turhan puoleista. Keskity mieluummin suorituskykyyn salitreenissäs, sekä sen jälkeisessä aerobisessa.

Elikkäs 23-vuotias nainen olen ja salilla käymisen aloitin kuukausi sitten. Pohjakunto oli aivan nollissa ja tosiaan nyt nelisen vkoa on tullut treenattua salilla 3xvkossa. Sali matkat 2km suuntaansa menee aina kävellen, ennen salitreeniä monipuolisesti vaihdellen aerobista 15min niin, että kunnolla hengästyy ja tulee hiki. Sen jälkeen tunnin salitreeni ja lopuksi vielä 15 min aerobista. Kun aloittelin salilla aerobisen aikana keskisyke aina n. 126 ja nyt kuukautta myöhemmin 116. Painoa on tullut nyt kuukaudessa +3kg. Eikös nuo lukemat siis tarkoita sitä, että kehitystä on tapahtunut ja treenit on mennyt perille? Valaiskaa tietämätöntä, jos olen ihan hakoteillä. :woot:
On se treeni mennyt perille tottakai. Ei sellaista treeniä juurikaan ole josta ei olisi hyötyä.
Onko siellä salilla mahdollista saada ohjausta?
Jo ei niin täällähän autetaan kyllä, joskus vähän liiankin innokkaasti :D

kyllä treeni kerää nestettä,voipi olla siitäkin. ja aloittelijalla varmaan menee treeni ku treeni jotenki perille. mikä pisti silmään ni miksi sä et kävele sitä 2km alkulämmittelymielessä ripeesti? en ite ainakaan tuhlais energiaani eka kävellen,sit aerobista hinkuttaen ja sit vasta treeni.

Jos tavoitteena on parantaa yleiskuntoa ja saada muotoja kroppaan niin itse tekisin siten, että hölkkäisin tai ajaisin reippaasti pyörällä nuo sali matkat ja keskittyisin enempi siihen salitreeniin. Treenit todennäköisesti voisivat olla jotain kiertoharjoittelua. Kuukausihan on tässä hommassa todella lyhyt aika jos muutama kilo tulee painoa nopeasti se on luultavasti nestettä. Suosittelen tekemään perustreeniä kovaa, mutta ei liikaa mitään. Puolivuotta voisi olla realistinen aika minkä jälkeen katsoa mitä on tapahtunut. Ja vuoden aikana kannattaisi esim. muutamaa eri treenityyliä eli jos haluat aerobistakuntoa treenata niin käyt sitten juoksemassa ja jätät salin vähän vähemmälle jos haluat lihasta niin jätät aerobisen vähemälle. Salitreenejäkin kannattaa vähän jaksottaa, siten, että siellä olisi erilaisia esim. muutaman kuukauden jaksoja mahdollisiman erityyppistä treeniä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom