Vakuutuksista..

Fillarin otti joku sitä näköjään enemmänkin tarvitseva mulkvisti mun pihasta ja nyt oon tässä odotellut vakuutusyhtiöltä korvauksia. Mitään vaan ei kuulu!
Korjatkaa jos oon väärässä mutta eikö lain mukaan vakuutusyhtiön pitäisi 4 viikon sisällä antaa kielteinen tai myöntävä päätös? Tässä on nyt kyllä mennyt jo reilusti yli sen. Ja olen vielä jättänyt yhteydenottopyyntöäkin mutta eipä kukaan ota yhteyttä!

ja mitens muuten kun vakuutusfirma pyytää alkuperäset kuitit,takuutodistukset ja molemmat lukon avaimet..niin itseltä löytyi noiden kuittien lisäksi vain yksi avain kun juuri muuttanut ja vara-avain ainakin vielä hukassa. Eihän tollasen takia voi jättää kokonaan korvaamatta jos iha uus fillari viel? Korkeintaan jotain pientä vähennystä?

Ja firma on Nordea vakuutus. Jos muilla on heittää omia stoorejaan ni siit vaan. :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo korvauksen suorittaminen (tai ilmoitus siitä, että sitä ei suoriteta) tulisi tehdä muistaakseni tosiaan kuukauden kuluttua, mutta siis siitä ajankohdasta, kun vakuutuksenantaja on saanut tarvittavat asiakirjat.

joo no kyllähän posti nyt yhden kirjeen toimittaa perille parissä päivässä et ei mikään syy Nordealle. Soitin sinne viel monta viikkoa sit ja sanoivat et joo "meil on vähän ruuhkaa käsittelys". Onko toi sit laillista vaan tukeutua tollaseen syyhyn ja sillä perusteella pitää asiakasta odottamassa ties kuinka kauan..kun meillä nyt valittettavasti nyt on vain hieman ruuhkaa.

Soita jollekin asiamiehelle ja kysy, niin ei tarvitse pähkäillä. Ihan offtopic, itse olen ajatellut siirtää kaikki pankki asiani sampoon kun nordea on jotenkin hemmetin iso laiva kääntyyn.

Soita jollekin asiamiehelle ja kysy, niin ei tarvitse pähkäillä. Ihan offtopic, itse olen ajatellut siirtää kaikki pankki asiani sampoon kun nordea on jotenkin hemmetin iso laiva kääntyyn.

Sampohan on jo tavallaan pieni osa Nordeaa ja tuskin kovin kauan menee niin Nordea fuusioituu Sampo pankin kanssa. Tuostahan on jo pitkään ollut talouspiireissä puhetta :/.

Sampohan on jo tavallaan pieni osa Nordeaa ja tuskin kovin kauan menee niin Nordea fuusioituu Sampo pankin kanssa. Tuostahan on jo pitkään ollut talouspiireissä puhetta :/.

Sampo-konserni (se Björn Wahlroosin pulju joka on viime aikoina kasvattanut omistustaan Nordeasta) myi pankkitoimintonsa eli Sampo Pankin tanskalaiselle Danske Bank -konsernille. Väitätkö sä tosiaan että Danske Bank ja Nordea fuusioituvat vai mitä ihmettä sä selität?

Sampo-konserni (se Björn Wahlroosin pulju joka on viime aikoina kasvattanut omistustaan Nordeasta) myi pankkitoimintonsa eli Sampo Pankin tanskalaiselle Danske Bank -konsernille. Väitätkö sä tosiaan että Danske Bank ja Nordea fuusioituvat vai mitä ihmettä sä selität?

En nyt tarkoittanut että perustaisivat yhteisen pankin, vaan että Sampo pankki on jatkuvasti kasvattanut osaansa Nordeasta ja havittelee osittain jopa sen paloittelemista. Eli eihän sitä tiedä kuinka iso valta Sampolla/Danske bankilla tulee tulevaisuudessa olemaan Nordeassa. Varsinkin kun ruotsin valtio luopuu omasta osuudestaan, en nyt kyllä muista onko jo luopunut mutta enivei. Ei Nordea ja Sampo kauheasti toisistaan kyllä eroa.

En nyt tarkoittanut että perustaisivat yhteisen pankin, vaan että Sampo pankki on jatkuvasti kasvattanut osaansa Nordeasta ja havittelee osittain jopa sen paloittelemista. Eli eihän sitä tiedä kuinka iso valta Sampolla/Danske bankilla tulee tulevaisuudessa olemaan Nordeassa. Varsinkin kun ruotsin valtio luopuu omasta osuudestaan, en nyt kyllä muista onko jo luopunut mutta enivei. Ei Nordea ja Sampo kauheasti toisistaan kyllä eroa.

Nähtävästi sä liikut ihan eri talouspiireissä. Edelleen, Sampo-konserni on kasvattanut omistusosuuttaan Nordeasta, tuo on ihan yleinen tieto ja Wahlroosin suunnitelmia spekuloidaan paljon. En ollut vain ennen tätä kuullut että Sampo Pankki havittelisi Nordeaa.

ja mitens muuten kun vakuutusfirma pyytää alkuperäset kuitit,takuutodistukset ja molemmat lukon avaimet..niin itseltä löytyi noiden kuittien lisäksi vain yksi avain kun juuri muuttanut ja vara-avain ainakin vielä hukassa.

Jooh eli kieltävä vastaus tulee tuolta jos toista avainta ei ole...
Eilen nimittäin kävin noutamassa fillarin ja sanoi, et jos avaimen joutuu teettää tai ei oo kahta alkuperäistä avainta niin vakuutus EI korvaa..

Jooh eli kieltävä vastaus tulee tuolta jos toista avainta ei ole...
Eilen nimittäin kävin noutamassa fillarin ja sanoi, et jos avaimen joutuu teettää tai ei oo kahta alkuperäistä avainta niin vakuutus EI korvaa..

no toihan on ihan perseestä tollanen käytäntö. Tollasesta ei nimittäin lue missään vakuutusehdoissa. Jos näin olisi, siitä pitäisi ehdottamasti olla merkintä jossain.

Niin, voihan sitä aina käydä ostamassa uuden lukon ja heittää lukon vaikka mereen ja säilyttää molemmat avaimet ja toimittaa ne vakuutusyhtiölle.

Niin, voihan sitä aina käydä ostamassa uuden lukon ja heittää lukon vaikka mereen ja säilyttää molemmat avaimet ja toimittaa ne vakuutusyhtiölle.

Ainoa että olen jo toimittanut yhden avaimen sinne..eli pitäisi sit olla täsmälleen sama lukko kyseessä. Noh eipä taida muu auttaa. Vituttaa kyl noi vakuutusfirmat pikkuhiljaa. Mitään ei makseta, mut rahaa kyllä otetaan.

Ainoa että olen jo toimittanut yhden avaimen sinne..eli pitäisi sit olla täsmälleen sama lukko kyseessä. Noh eipä taida muu auttaa. Vituttaa kyl noi vakuutusfirmat pikkuhiljaa. Mitään ei makseta, mut rahaa kyllä otetaan.

Et siis ole vielä saanut päätöstä?

Itse suhtautuisin aikamoisella varauksella näihin FAKTA heittoihin että mitään ei makseta jos ei ole toista avainta... ja aina päätösestä voi valittaa jos tulee kielteinen.

Et siis ole vielä saanut päätöstä?

Itse suhtautuisin aikamoisella varauksella näihin FAKTA heittoihin että mitään ei makseta jos ei ole toista avainta... ja aina päätösestä voi valittaa jos tulee kielteinen.

en oo saanu mitään infoa ko. lafkasta vaikka on jo tosiaan yli kuukausi kulunut. Omast mielestä yhden avaimen puuttumisesta voisi tulla pientä vähennystä korvauksen summaan mutta ei hitos voi tolla perusteella kieltäytyä maksamasta mitään.

Tapiolan kanssa fillareita korvaillessa(kotivakuutus) homma on menny suunnilleen niin, et kun on aamulla huomannu fillarin kadonneen niin oon soittanu heti sinne tapiolaan. Tapiola sitten pyytää tekemään rikosilmotuksen, kun saan ilmotuksen numeron niin soitan uudelleen tapiolaan, kerron rikosilmotuksen numeron ja uuden vastaavan pyörän hinnan. Rahat on tilillä noin kolmen arkipäivän kuluttua, samoihin aikoihin luukusta kilahtaa korvauspäätös.

-en käy konttorissa.
-en palauta avaimia.
-en näytä polkupyörän alkuperäistä ostokuittia tapiolalle.
-en toimita mitään virallista lappua minkä verran uus vastaava maksaa.
-käyn kerran poliisiasemalla kysymässä rikosilmoituksen numeron.
-säilytän toki kuitit ja avaimet koska niin on pyydetty, mutta niitä ei ole vielä tähän mennessä haluttu näytille.

Homman tekee tietenkin helpommaksi se että joka kerta(2) kun on fillari varastettu, on myös paikallislehdessä ollut(samana aamuna kun oma pyörä lähtenyt liikenteeseen :D) juttua siitä että täällä on fillareitten ryöstelyaalto menossa.

Tapiolan kanssa fillareita korvaillessa(kotivakuutus) homma on menny suunnilleen niin, et kun on aamulla huomannu fillarin kadonneen niin oon soittanu heti sinne tapiolaan. Tapiola sitten pyytää tekemään rikosilmotuksen, kun saan ilmotuksen numeron niin soitan uudelleen tapiolaan, kerron rikosilmotuksen numeron ja uuden vastaavan pyörän hinnan. Rahat on tilillä noin kolmen arkipäivän kuluttua, samoihin aikoihin luukusta kilahtaa korvauspäätös.

-en käy konttorissa.
-en palauta avaimia.
-en näytä polkupyörän alkuperäistä ostokuittia tapiolalle.
-en toimita mitään virallista lappua minkä verran uus vastaava maksaa.
-käyn kerran poliisiasemalla kysymässä rikosilmoituksen numeron.
-säilytän toki kuitit ja avaimet koska niin on pyydetty, mutta niitä ei ole vielä tähän mennessä haluttu näytille.

Homman tekee tietenkin helpommaksi se että joka kerta(2) kun on fillari varastettu, on myös paikallislehdessä ollut(samana aamuna kun oma pyörä lähtenyt liikenteeseen :D) juttua siitä että täällä on fillareitten ryöstelyaalto menossa.

Hyvä tuuri tainnut olla sulla sitten koska toi on todella harvinaista, myös Tapiolassa. Itse olen lukenut aika paljon näistä asioista ja ei kyllä ole tullut yhtään puljua vastaan jossa korvaus maksetaan heti, aina. Omalla osalla tietysti myöhäistä vaihtaa Tapiolaan tai vastaavaan kun anastus tapahtunut jo.

Saat pienellä "korolla" korotetun korvauksen, jos sieltä tulee päätös jonka mukaan jotain korvataan. Ihan normaalikäytäntö jos korvauspäätös viipyy. Ja pidä ne avaimet tallessa. Ihan normaalikäytäntö joka yhtiössä että vaaditaan molemmat/kaikki lukon avaimet. Ja veikkaan vahvasti että tuo lukee myös niissä vakuutusehdoissakin..

Saat pienellä "korolla" korotetun korvauksen, jos sieltä tulee päätös jonka mukaan jotain korvataan. Ihan normaalikäytäntö jos korvauspäätös viipyy. Ja pidä ne avaimet tallessa. Ihan normaalikäytäntö joka yhtiössä että vaaditaan molemmat/kaikki lukon avaimet. Ja veikkaan vahvasti että tuo lukee myös niissä vakuutusehdoissakin..

Juu näin itsekkin ajattelin että pienempi korvaus tulisi edes. Tosin korvauspäätöksen viivästyminen ei ole normaalia, vaikkakin vakuutusyhtiöiden mielestä se näin on. Tosin hassua että mainoksissa kyllä mainostetaan päätöksen antoa vaikka samantien, todellisuus eri asia.

Itse olen Pohjolassa korvauspuolella töissä ja aina kun käsittelyaika lähtee nousemaan lähelle 30 päivää niin kyllä ainakin meillä jää heti ylitöihin porukkaa purkamaan sitä korvaushakemusten ruuhkaa. Yli 30 päivää kestävästä käsittelystä joudutaan automaattisesti maksamaan viivästyskorkoa asiakkaalle. Juhlapyhien jälkeen käsittelyaika voi olla pidempi, mutta tavotteena on n. 14 päivän käsittelyaika jatkuvasti. Tämä siis hoitokulukorvausten puolella.

Harmillista, että oot joutunu odotteleen noin kauan sitä korvauspäätöstä :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom