vaikka eurooppa yhdentyy, niin suomi säilyy itsenäisenä??

mitkä on teijän mielipiteet tohon aiheeseen? et säilyykö suomi itsenäisenä jos EU rupee entistä kovemmin yhdentyyn?? esim presidentit ja kaikki muut yhtenäitymis tsydeemit...???:confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä itsenäisyys määräytyy sen mukaan miten kansa loppujen lopuksi määrittelee itsensä ja reagoi muualta tuleviin sääntöihin ja ohjeisiin. Mutta jos EU esim. mahdollisesti kieltäisi grillauksen ja Suomen kansa tottelisi tällaista kieltoa niin mielestäni siinä vaiheessa ei enää olla edes ansaittu itsenäisyyttä, sen verran tyhmiä oltaisiin.

Joskus Suomalaiset ottavat EU:n hieman liian vakavasti. Veikkaan että monessa muussa maassa tälläisia asioita ei vatvottaisi lehdissä ja uutisissa viikko tolkulla ja haastateltaisi asiantuntijoita vaan niille naurettaisiin päin naamaa.

Näen EU:n monessa asiassa hyödyllisenä esim. taloudelliselta kannalta, mutta en silti kannata EU:n kehittämistä enempää liittovaltiotyyppiseksi, ja kaikkien typerien direktiivien noudattamista. Enkä myöskään usko EU:n yhteiseen puolustukseen ja Natollekin JYRKKÄ ehkä!

Tulikohan kirjoitettua mitään tolkullista. Vastaus varsinaiseen kysymykseen on, että uskon Suomen säilyvän itsenäisenä Euroopan integroitumisesta huolimatta.

Ei säily, eikä tarvitsekaan säilyä. Minä ainakin arvostan ihmisten ja tavaroiden vapaata liikkuvuutta sekä parempia elinoloja paljon enemmän kuin kansallisvaltion itsenäisyyttä.

Kansallisvaltio ei ole itseisarvo, vaan väline joidenkin arvojen saavuttamiseen . Kansallisvaltio on menneisyydessä ollut hyvä keino parantaa ihmisten elinoloja, nykyään liittovaltio on parempi.

Kannattaa myös muistaa, että vahva EU on kaikkien Eurooppalaisten etu (myös suomalaisten) kun halutaan vaikuttaa globaaleihin asioihin. Ne vaikutukset ovatkin sitten äänestäjistä kiinni. Muistakaakin käydä äänestämässä tulevissa EU-vaaleissa. :arvi:

kansallisvaltioita ei tarvita kohta enää mihinkään. Yrityksillä ja taloudella on lähes täydellinen valta nykyään. 20 vuoden päästä isoimmat yritykset ovat yhtä suuria kuin Eurooppa tai Yhdysvallat, yhtä suuria, paljon vaikutusvaltaisempia.

Kaikenlainen isänmaallisuus on laumassa kulkevia ihmislampaita varten. Pysyypähän massat kurissa. Ei tarvita edes ketodieettiä.

Originally posted by Keisari
Kaikenlainen isänmaallisuus on laumassa kulkevia ihmislampaita varten. Pysyypähän massat kurissa. Ei tarvita edes ketodieettiä.

:offtopic: :lol2: :lol2: Saako tuosta ottaa sigun?

Originally posted by Keisari
kansallisvaltioita ei tarvita kohta enää mihinkään. Yrityksillä ja taloudella on lähes täydellinen valta nykyään. 20 vuoden päästä isoimmat yritykset ovat yhtä suuria kuin Eurooppa tai Yhdysvallat, yhtä suuria, paljon vaikutusvaltaisempia.

Kansallisvaltioissa me ihmiset voimme vaikuttaa asiaamme äänestämällä.

Miten vaikka Nokian koodaaja pystyy vaikuttamaan yhtiönsä johtoon?

Minä olen mieluummin Suomen kansalainen kuin Fujitsu-Siemensin pohjoisen alueen napapiirin yksikön kolmannen alaosaston viidennen jaospäällikön sihteerin apulaisen tuuraajan sijainen.

Yhtiöiden tarkoitus on tehdä voittoa, kansallisvaltioiden tarkoitus on suojella kansalaisiaan.

Kansallisvaltiot ovat ainoita jotka voivat taistella ylikansallisia yhtiöitä vastaan.

Yhtiövalta on puhdasta diktatuuria.

Oletko sattumalta lukenut ikinä yhtään Scifiä?

Originally posted by Cthulhu
Kansallisvaltiot ovat ainoita jotka voivat taistella ylikansallisia yhtiöitä vastaan.

Kyllä monet maat ovat todistetusti onnistuneet loistavasti myös taistelussa kansallisia yhtiöitäkin vastaan. Sonerastakin olisi saattanut tulla ylikansallinen, mutta kansallisvaltiomme agentit olivat onneksi päässeet yhtiön hallintoneuvostoon, joten uhka onnistuttiin torjumaan :david:

Jalkoihin jäädään kun Suomi nöyristelee joka saakelin asiassa.Sisäpolitiikka on pelkkää "heikomman yksilön puolesta"-lässytystä(hyvä asia muutoin,mutta rajansa kaikella) ja ulkopolitiikassa ollaan ihan hampaattomia... :curs:

Minä olen mieluummin Suomen kansalainen kuin Fujitsu-Siemensin pohjoisen alueen napapiirin yksikön kolmannen alaosaston viidennen jaospäällikön sihteerin apulaisen tuuraajan sijainen.

Yhtiöiden tarkoitus on tehdä voittoa, kansallisvaltioiden tarkoitus on suojella kansalaisiaan.

Tuon viimeisen kommentin valossa veikkaisin, että kirjahyllystä löytyy ainakin "Neurovelho"? :rolleyes:

Aika vähän. Ensinnäkin päättäjät joutuvat tekemään päätökset vallitsevien taloudellisten, kansainvälisten jne. olosuhteiden rajoissa ja kuka meistä tietää, mitä äänestämämme edustaja todella tulee päättämään.

Money talks, bullshit walks.

Sen verran olen samaa mieltä Linkolan kanssa, että mieluummin älykäs diktatuuri kuin demokratia, jossa tyhmin ääni ratkaisee.

Yhtiöt tulevat jatkossa ottamaan yhteiskunnallista vastuuta työntekijöistään, koska valtiolliset laitokset tulevat väistämättä tehottomiksi.

Sitä, että yritykset ottavat valtaa, en pidä toivottavana kehityksenä, mutta väistämättömänä. Yhdysvalloissahan yritykset huolehtivat hyvin pitkälle työntekijöistään (vakuutukset yms.) jo nyt.

Onneksi "valtioissa" ollaan menossa suurempiin koko luokkiin (esim. EU). Se ainakin toivottavasti viivästyttää kehitystä, koska julkinen palvelu tehostuu, kun kansallisvaltiollisia instansseja ajetaan pikkuhiljaa alas. Ainakin toivottavasti.

Minä EN siteeraa kirjoja tai ota mielipiteitä niistä. Ajattelen ihan itse.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom