Vaatimukset: halvat lennot + lämmintä marras-maalis. Mihin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pulla
  • Aloitettu Aloitettu
Eli otsikossa kaikki vaadittava.
Löytyykö mestaa seuraavilla vaatimuksilla

a) lentää Suomesta edullisesti
b) on lämmintä aikavälillä marraskuu - maaliskuu (>20c)

Nopealla guugletuksella ja omien kokemusten perusteella (etelä-epsanja, yms) joka puolella Eurooppaa tuntuu olevan ei-lämmintä / sateista tuohon aikaan.

Koko maapallo käy kohteena mutta ei taida irrota halvalla lentoja pidemmälle?

Istun juuri Italiassa mihin lentää Raiskilla kun vie viikon kaljapullot kauppaan mutta täällä ei kyllä talvella ole kovin lämmintä. Siksi mietityttää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei löydy manner euroopasta lämmintä paikkaa tuona ajankohtana. Viime marraskuussa Italiassa satoi lunta kun olin siellä. Joulukuun alussa Kanarialle pääsee halvalla ja lämpötilatkin on kohdallaan jos ei ihan paska tuuri ole.

Eiköhän syksyn hulluilta päiviltä löydy joku intian/aasian kohde jossa on lämmintä ja lennot ovat halvat. Joko Miami tai Aasian suunta varmasti löytyy Stockalta.

Dubaihin ois ainakin viime vuonna saanu suht kohtuullisella kustannuksella lentoja ja majoituksia (400-600 e) ja siellä pitäis olla taattua aurinkoa tarjolla.
Sitten on toki Thaimaa ym jonne on vähän pidempi lentoaika ja lennotkin kalliimpia.
Ja miksei joku kanaria, mutta sielläkään ei oikein takuulämmintä ja aurinkoa välttämätt ole tarjolla.

Eurooppa ei oo oikein häävi tuohon aikaan jos tosi lämmintä ja varmaa aurinkoa haluaa.

Kiits vastauksista. Kysytäänpä näin: ajankohta maalis-huhtikuu ja pitää olla lämmintä. Mihin lentää halvimmalla? Ollaan ehkä porukalla lähdössä joten majotuksesta ei per nuppi tule pahoja kuluja, joten halpojen lentojen perässä ollaan.

Pulla sanoi:
a) lentää Suomesta edullisesti
b) on lämmintä aikavälillä marraskuu - maaliskuu (>20c)

Lähi-itä. Israel, Libanon jne. Lisämomenttina pieni jännitys jos vaikka Syyriaan menet. :D Miinusta tuleekin sitten siitä että muslimimaissa viunan juonti on vähän niin ja näin ja Israel (joka ei siis ole muslimimaa) ei ole mikään kovin halpa paikka. Hintataso ehkä Saksaan verrattavissa.

Edit. Marokko jne. ovat kuulemma halvempia paikkoja ja niissä lämpötilat poukkoilee samoissa lukemissa.

Meillä sama tilanne eli marraskuussa noin viikoksi jonnekin lämpimään.. Vaihtoehtoina tällä hetkellä Egypti, Dubai ja Intia. Intia kiinnostavin mutta jos lennot aikoo saada halvalla niin lentoihin täytyy varata sitten se 20h aikaa ja se ei oikein houkuttele. Dubai kalliimpi maa shoppailuun, Egypti muuten vaan tylsin vaihtoehto.. Täytyy vielä hieman miettiä asiaa.

Meillä sama tilanne eli marraskuussa noin viikoksi jonnekin lämpimään.. Vaihtoehtoina tällä hetkellä Egypti, Dubai ja Intia. Intia kiinnostavin mutta jos lennot aikoo saada halvalla niin lentoihin täytyy varata sitten se 20h aikaa ja se ei oikein houkuttele. Dubai kalliimpi maa shoppailuun, Egypti muuten vaan tylsin vaihtoehto.. Täytyy vielä hieman miettiä asiaa.
Minäki luulin vajaa 5 vuotta sitten, että Intia on kiinnostava. Paikan päällä se lähes koko maan kattava kaatopaikka ei ollukkaan niin mielenkiintonen, jämptiin suomalaiseen kulttuurin tottuneena porukka vaikutti suhteellisen laiskalta tekemään mitään ja bonuksena ruoansulatuselimistöllä meni toista vuotta palautua kohtalaiseen kuntoon, normaalia siitä ei tuu enää koskaan (normaali tarkoittaa tässä tapauksessa ennen reissua tilannetta). Lähinnä viimeksi mainitusta syystä en mene enää ikinä Intiaan vapaaehtoisesti.

Intia on kyllä perseestä safkojen suhteen. Enpä tiedä ketään kellä ei olisi jotain vatsatautia sieltä tullessa ollut. Thaimaassa voi käytännössä vetää mitä vain mistä katuköökistä vain eikä tauti iske. Olisinko noin vuoden ollut Thaimaassa ja täysin varomattomasti maistellut kaikkea ja yhden kerran maaseudulla söin vanhentunutta (kokonaista) kanaa ja siitä meni vatsa aivan sekaisin. Sekin oli vain raju ripuli-oksennustauti.

Itse odottelisin joko äkkilähtöjä tai sitten niitä Hulluja Päiviä. Viime vuonna Stockmannin Hullut Päivät järjestettiin 6.–10.10.2010.

Jokusen kerran Intiassa ja jokusen kerran Thaimaassa käyneenä, kummassakin maassa vatsatautitilasto menee samoihin lukemiin.

Totta, mutta vatsataudin sain Trangissa. :D Kultaisesta kolmiosta Malesian rajalle reisattiin ekalla matkalla ja ei silloin ei kyllä mitään tullut.

Totta, mutta vatsataudin sain Trangissa. :D Kultaisesta kolmiosta Malesian rajalle reisattiin ekalla matkalla ja ei silloin ei kyllä mitään tullut.

Muslimiseudulta siis. Kadunvarsipannukakkuja söit? Se taikina ei kait säily hirmuisen hyvin +35 asteessa :D

Muslimiseudulta siis. Kadunvarsipannukakkuja söit? Se taikina ei kait säily hirmuisen hyvin +35 asteessa :D

Ei kun erehdyin juomaan yhden ainoan Bacardi breezerin lomalla oluen sijaan. Lasissa oli yksi jääpala. Intiassa kattelin paikallisten kanssa kriketin mm:ä ja tarjosivat jotain paikallista herkkua. Siitä se ajatus sitten lähti...

Ei kun erehdyin juomaan yhden ainoan Bacardi breezerin lomalla oluen sijaan. Lasissa oli yksi jääpala. Intiassa kattelin paikallisten kanssa kriketin mm:ä ja tarjosivat jotain paikallista herkkua. Siitä se ajatus sitten lähti...
Aika erikoista jotta jäistä tulee Thaimaassa vatsatauti. Itse tilaan aina oluenkin jäillä.
No, eiköhän tässä off-topic aiheesta. Voisin minä Intiaan mennä jos ei olisi noi pienet ipanat mukana.

Itse odottelisin joko äkkilähtöjä tai sitten niitä Hulluja Päiviä. Viime vuonna Stockmannin Hullut Päivät järjestettiin 6.–10.10.2010.

Juu äkkilähtöjä minäkin suosisin mutta kun tilanne on se että kyseessä meidän häämatka ja lähtöpäivät on rajattu 13-14.11 niin ei ehkä uskalla ottaa riskiä että jäljellä on enää äkkilähtö Madeiralle tai Tornioon..

Juu äkkilähtöjä minäkin suosisin mutta kun tilanne on se että kyseessä meidän häämatka ja lähtöpäivät on rajattu 13-14.11 niin ei ehkä uskalla ottaa riskiä että jäljellä on enää äkkilähtö Madeiralle tai Tornioon..

Pullalla haarukka oli marras-maaliskuu.

Itse uskoisin että hulluille päiville tulee: Mumbai/Intia, Miami ja/tai Dubai/ählämit.

Minä en tosiaan saanu mitään perus kambylobakteeria tai muuta vastaavaa "turistiripulia", mikä lähtee yhdellä antibioottikuurilla. Lääke joka autto löytyi vajaa puoli vuotta reissun jälkeen, infektiopoliklinikka laitto sairaalan apteekin asialle ja tropit löyty jostain toiselta puolen maapalloa. Maha ja suolisto alko sen jälkeen pikku hiljaa toipua, noin 1,5 vuotta reissun jälkeen toiminta oli suht hyvällä tasolla. Intia on paska maa ja pelkkä "Intia" sanan kuuleminen aiheuttaa edelleen isohkoa vitutusta.

Mä olen eri mieltä Intiasta. Ei varmasti sovi jos on korkea vaatimustaso ja ei ole kauheasti matkustellu pienellä budjetilla. Voi tulla muuten iso kulttuurishokki. Eksoottinen maa ja hyvät pöperöt. Onhan se tietenkin ikävää jos saa pahan vatsataudin, mutta se nyt voi iskeä missä tahansa kaukoidässä. Paskaa tuuria.

Eiköhän pakettimatkoista Kanarian saaret, Egypti, Dubai ja Goa ole ne paikat, mihin voisi löytyä äkkilähtöä halvimmalla. Tuohon aikaan pitää tosiaan lentää Manner-Euroopasta pois, jos lämmintä haluaa. Tarjouslennot taitaa mennä samoihin hintoihin, kuin mitä äkkilähdöt tai jämäviikkojen lähdöt.

Paskataudista tuli mieleen että en ole tainnut kuulla kenestäkään, joka ei olisi myös Egyptista saanut vähintään muutaman päivän rapatautia.
Mulla ei ole suuria vaatimuksia matkakohteelle ja oon pienen budjetin matkailija, mutta egypti ja intia ei kiinnosta likaisuutensa (=suuren rapatauti-/infektiovaaran) takia vaikka niissä olisi varmasti upeaakin nähtävää. Ei ole kerta eikä ensimmäinen kun intiasta palataan joku alkueläin suolistossa.

Euroopassa alkaa kyllä maalis-huhtikuun vaihteessa olla ihan mukavia kelejä, mutta ei niistä kyllä vielä mitään rantaelämää saa aikaiseksi.
Prahassa viime vuonna maaliskuun viimeisenä viikonloppuna pärjäsi hyvin t-paidalla ja sortseilla.

Edit: Hulluille päiville tais olla viikkosääntö; viikoilla 14 ja 41 jos en nyt ihan väärin muista.

Suositut

Back
Ylös Bottom