Vaatimukset: halvat lennot + lämmintä marras-maalis. Mihin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pulla
  • Aloitettu Aloitettu
Mä olen eri mieltä Intiasta. Ei varmasti sovi jos on korkea vaatimustaso ja ei ole kauheasti matkustellu pienellä budjetilla. Voi tulla muuten iso kulttuurishokki. Eksoottinen maa ja hyvät pöperöt. Onhan se tietenkin ikävää jos saa pahan vatsataudin, mutta se nyt voi iskeä missä tahansa kaukoidässä. Paskaa tuuria.
Intiassa voi tosiaan pärjätä alle eurolla per päivä, mutta jokin kuolemantauti on kyllä iso riski saada silloin. Toisaalta täällä luksuskin on halvempaa. Goalla jos asuu ja syö :5: hotellissa niin aika paska mäihä saa olla että sairastuu. Olen itse asunut täällä kohta 2 vuotta tänä vuonna olen sairastanut yhden ruokamyrkytyksen. Tosiaan sitten jos täällä saa kunnon vatsataudin niin heti kipin kapin sairaalaan jo täällä - sairaalahoito on halpaa vaikkei vakuutus korvaisi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paskataudista tuli mieleen että en ole tainnut kuulla kenestäkään, joka ei olisi myös Egyptista saanut vähintään muutaman päivän rapatautia.
Mulla ei ole suuria vaatimuksia matkakohteelle ja oon pienen budjetin matkailija, mutta egypti ja intia ei kiinnosta likaisuutensa (=suuren rapatauti-/infektiovaaran) takia vaikka niissä olisi varmasti upeaakin nähtävää. Ei ole kerta eikä ensimmäinen kun intiasta palataan joku alkueläin suolistossa.

Euroopassa alkaa kyllä maalis-huhtikuun vaihteessa olla ihan mukavia kelejä, mutta ei niistä kyllä vielä mitään rantaelämää saa aikaiseksi.
Prahassa viime vuonna maaliskuun viimeisenä viikonloppuna pärjäsi hyvin t-paidalla ja sortseilla.

Edit: Hulluille päiville tais olla viikkosääntö; viikoilla 14 ja 41 jos en nyt ihan väärin muista.

Turha sitä mahatautia on pelätä Egyptissä, syöty on vaikka missä, ei koskaan vatsatautia, ruuan jälkeen aina muutama terävä, tää on mulla toiminut :D

Paskataudista tuli mieleen että en ole tainnut kuulla kenestäkään, joka ei olisi myös Egyptista saanut vähintään muutaman päivän rapatautia.
Mulla ei ole suuria vaatimuksia matkakohteelle ja oon pienen budjetin matkailija, mutta egypti ja intia ei kiinnosta likaisuutensa (=suuren rapatauti-/infektiovaaran) takia vaikka niissä olisi varmasti upeaakin nähtävää.
Mä en ole sairastunut koskaan missään.
Mutta enpä ole täälläkään liian tarkka siitä mitä suuhuni laitan. En ihmettele ollenkaan että ihmiset sairastuvat lomalla kuin lomalla, täällä kun on tuo ylihygieenisyys hoidettu jo ihan liiallisiin mittoihin. Eihän porukalla ole mitään vastustuskykyä. :(

Ja mitä Hullujen päivien tarjouksiin tulee, vuosiin siellä ei ole ollut sen halvempaa kuin netinkään tarjoukset. Itseasiassa on olleet kalliimpia, muutamaa hassua poikkeusta lukuunottamatta.

Ryanairilla etelä-Espanjassa sijaitsevaan Malagaan. Lentää ainakin vielä lokakuussa, ehkä marraskuussakin. Malaga on aivan Espanjan etelärannikolla, ja siellä on yhdet Euroopan parhaista säistä.

^Et oo vissiin kurkistanutkaan Rynkyn hintoja..? Tässä kai haettiin halpaa, tai ainakin edullista...

Intia on kyllä perseestä safkojen suhteen. Enpä tiedä ketään kellä ei olisi jotain vatsatautia sieltä tullessa ollut.
Yksi ilmoittautuu täällä! :) Pari viikkoa, safkaa syötiin katukeittiöistä, parhaassa paikassa syötiin sormin riisit ja kastikkeet pelkän banaaninlehdenpäältä maantien varressa sijaitsevassa katukeittiössä.
Pakki kesti, kummallakin. Eikä tosiaan katottu mitä syötiin. Juomissa oltiin tarkempia, ei hanavettä, eikä juotu ilman pilliä tölkeistä...
Intialainen safka vielä on mun mielestä maailman parasta. Ykkösmatkakohde. :)

^ Lokakuun 28. Tampere-Malaga €57.99.
Mutta joo taitaa olla vuoden viimeinen lento, eli jos Malagaan haluaa eikä ole pakko tulla takaisin ;) tai sitten keksii toisen reitin takaisn ;) ;)

Kertokaas nyt, että miten on asian laita, kun kyseessä on Kanariansaaret?
Jos ajatellaan, että nyt 2vk säteellä olen lähdössä niin onko sielä tähän aikaan vuodesta lämmin vai pitääkö palella? No en usko, että palella pitää, mutta kyseiseen paikkaan kun lähtee niin olettaa, että sielä olisi paljon lämpöä enemmän, mitä suomen kesällä on tarjota..

Sitten toinen asia, että ruskettuuko sielä auringossa, vaikka ei olisi kyseisen maan ''kesä'' käynnissä? Onko nyrkinvarma rusketus kuitenkin taattu näin valkonaamaiselle suomalaiselle?

Tulin tänään Kanarialta. Maspalomaksessa oltiin. Lämmintä kovimmillaan +28c. Muuten siinä +25c tietämillä. Ite tykkään keleistä, lämmin muttei tuskaisen kuuma. Iltaisin jopa viileää. Ihan hyvin tarttui rusketus. Käsittääkseni Kanaria on melko tasainen keliensä puolesta koko vuoden. Ei ole sellaisia +50c helllejaksoja kuten Välimeren maissa.

Tulin tänään Kanarialta. Maspalomaksessa oltiin. Lämmintä kovimmillaan +28c. Muuten siinä +25c tietämillä. Ite tykkään keleistä, lämmin muttei tuskaisen kuuma. Iltaisin jopa viileää. Ihan hyvin tarttui rusketus. Käsittääkseni Kanaria on melko tasainen keliensä puolesta koko vuoden. Ei ole sellaisia +50c helllejaksoja kuten Välimeren maissa.
Okei! Olipas helpotus kuulla. Itse olen käynyt kaikki saaret myös lävitse, mutta aina matka on sijoittunut näihin ''lomasesonkeihin''. Luin jotain netistä poimittuja keskusteluita, jossa puhuttiin paljon, että kohteessa tähän aikaan vuodesta on niin kylmä, että takki kannattaa ottaa mukaan, sataa melkein joka toinen päivä, eikä rannalla voi auringon kanssa tehdä ollenkaan tuttavuutta saatika rusketus tarttuisi..

Nyt voin siis hyvällä fiiliksellä ottaa noi talvikengät laukusta pois ja laittaa sandaalit tilalle :dance2:

Ite olen ollut vuodenvaihteen tienoilla kolmisen kertaa kanarialla ja vaikka tosiaan keleistä pelotellaan, joka kerta on suomalaisen mittapuun mukaan hellettä ollut. Lisäksi kannattaa huomioida että saaret ovat vuoristoisia sekä aika pieniä ja yleensä jos on paskaa keliä eli pilvistä, sitä on vain toisella puolella saarta. Joten ei ole isokaan rasti vuokrata autoa ja suhauttaa aurinkoiselle puolelle.

Suositut

Back
Ylös Bottom