Vaarallinen risteys nyt, kehoasiaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Kannattaa pistää tunet päälle. Siellä haastateltiin äsken kahta treenaavaa henkilöä, miestä ja naista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka pariskunta näyttääkin siltä, että tietää mitä tekee, tyttö sanoi suunnilleen näin: "Mulla vatsa on ongelmakohta, mä en saa pyykkilautavatsaa vaikka treenaisin kuinka paljon". Ja taas kansa luulee että treenaamalla ne sixpackit tehdään. Mihin jäi ruokavalio... :rolleyes:

Originally posted by Pauliina
Vaikka pariskunta näyttääkin siltä, että tietää mitä tekee, tyttö sanoi suunnilleen näin: "Mulla vatsa on ongelmakohta, mä en saa pyykkilautavatsaa vaikka treenaisin kuinka paljon". Ja taas kansa luulee että treenaamalla ne sixpackit tehdään. Mihin jäi ruokavalio... :rolleyes:

Joo, ois sinne voinut jonkun fitnessnaisen pyytää toho treenaavan naisen "rooliin".

Ja se Sportti lehden toimittaja sanoi, ettei se löydä malleja, joilla on lihaksia!! Niinku DAAAA!!

Originally posted by Hippa
Ja se Sportti lehden toimittaja sanoi, ettei se löydä malleja, joilla on lihaksia!! Niinku DAAAA!!

Mallilla pitäis kai sitä pärstäkerrointakin löytyä. Se harventaa aika paljon.

Originally posted by PattiPete
Mallilla pitäis kai sitä pärstäkerrointakin löytyä. Se harventaa aika paljon.

Voisin heti kättelyssä luetella monta nimeä, joilla on mun mielestä hyvä naama.

Sitä paitsi fitnesskisoissakin katsotaan kasvoja, jotka on osa kokonaisuutta.

Lainaus kpfitness.fi:stä fitnessin arvostelukriteereistä: "c. Tuomarit ottavat huomioon arvostelussaan naisellisen urheilullisuuden, kehon kiinteyden, symmetrian, lihasten tasapuoleisen kehityksen ja kilpailijan kokonaisvaikutelman, johon luetaan mm. ihon virheettömyys, kauneus ja huoliteltu kokonaisuus."

Ja siihen päälle ne kaikki Suomen kauniskasvoiset ja lihaksikkaat neidot, jotka eivät ole julkisuudessa.

Joo, ois sinne voinut jonkun fitnessnaisen pyytää toho treenaavan naisen "rooliin".

Ohjelmassa esiintynyt nainen oli omien sanojensa mukaan fitnessammattilainen eli kuntosaliohjaaja + vetää aerobic & spinning tunteja joka päivä vähintään yhden... (mimmi teki muuten siinä videolla kuntosalitreeniä minimipainoilla... heh heh...)

Ravintopuolesta ehti mainita että proteiinia pitää saada joka aterialla, mutta eivät sen enempää syventyneet siihen.

Näyttää siltä, että "tavalliset" ihmiset eivät ymmärrä tai edes halua tietää missä juju piilee. Ruokavalion muokkaaminen terveelliseen suuntaan yleisten terveysohjeiden mukaan onnistuu monilta, mutta kaikki siitä syvemmälle menevä tietous on jotenkin "väärää" ja paheksuttavaa. Ihan kuin kyseessä olisi jotenkin yliluonnollinen tai muuten liian vaikea aihe.

Terveelliset elämäntavat kiinnostavat kaikkia, mutta heti kun ruvetaan puhumaan hiilihydraateista tai proteiineista niin homma menee porukalta yli hilseen. Ei edes haluta ottaa selvää aiheesta sen enempää. Ja sitten mussutetaan kun ei tää mun kroppa tästä mihinkään muutu... oe voe!

Voi sitä silti katsoa ja siitä keskustella. Nyt kun aiheena ei kuitenkaan ole se, että Kirsi Piha on ärsyttävä, vaan ihan muut jutut.

Se, että joku on kuntosaliohjaaja ja jumpan vetäjä ei tee hänestä fitnessammattilaista.

Varmaan MTV 3:LLA alle 100 katsojaa näin kisojen aikaan...
Mutta Kirsi Piha tietää kaiken,hänellä on vastaus kaikkeen!!!!!!
:curs:

Originally posted by mmama
Ohjelmassa esiintynyt nainen oli omien sanojensa mukaan fitnessammattilainen eli kuntosaliohjaaja + vetää aerobic & spinning tunteja joka päivä vähintään yhden... (mimmi teki muuten siinä videolla kuntosalitreeniä minimipainoilla... heh heh...)

Fitness on kyllä aika laaja käsite. liikunnan ammattilainen sopisi tietysti ehkä paremmin käsitteeksi, mutta fitness on kehon muokkausta kaikin keinoin, ei vain sitä kisausta.

nyt on muuten pakko mainita, että kyllä sitä friidu voi kunnossa olla ilman tehokasta saliakin. meijän yksi ohjaajista... voi piru, mikä kunto. niin kaunis kroppa, ja pyöreät lihakset. vetää jumppaa, mm. combattia, pumppia noin 10-15h viikossa.. salille ei ehdi ollenkaan.en voi sanoa muuta kun vau.:)
siinä on mun mielestä ilmikuva fitnessnaisesta.

-r

Originally posted by Pauliina

Aivan! Ja jos en ihan väärin muista, nainen sanoi myös, että koska vatsa on ongelmakohta, sitä täytyy treenata erityisen paljon. Kansa luulee siis, että ne 200 vatsalihasliikettä päivässä täytyy ehdottomasti tehdä... :rolleyes:

Originally posted by Tiukkis
Aivan! Kansa luulee siis, että ne 200 vatsalihasliikettä päivässä täytyy ehdottomasti tehdä... :rolleyes:

Heh, no nyt kuulostaa jo siltä että etsimällä etsitään näitä järjettömyyksiä, vai heititkö tuon kieli poskella?
Mun mielestä se emäntä oli varsin hyvässä kunnossa, varmasti paremmassa kuin esim. moni täällä. Ja se että vatsa on heikoin kohta, niin tottakai sitä silloin pitää treenata enemmän kuin muita kohtia eikä se välttämättä tarkoita sitä että "rasva palaa paikallisesti" tms. Sanoihan se jamppakin että jalat on huonoin kohta ja sinne pitää saada enemmän massaa! kohta varmaan kaikki suomen wannabe-bodarit luulee että jalat kasvaa jalkoja treenaamalla! :)
Nojoo en halua tästä mitään "kiistelyä" tms, heitin vaan nyt oman mielipiteeni soppaan.

No ehkä se oli tavallaan kieli poskella heitetty... Mutta tuo nyt vaan on niin sitkeä uskomus, että vatsoja pitää hinkata satoja toistoja joka päivä jos haluaa litteän vatsan, että tartun tuollaisiin aika hanakasti. Toki tuo nainen ei niin sanonut tekevänsä, eli kunhan heitin kommentin joka ei asiaan varsinaisesti liittynyt :)

Ja onhan tuo vatsa-asia varmaan aika yksilöllinen, ehkä jollain toimii tuo päivittäinen vatsojen hinkkaaminenkin. Minulla vaan on sen verran pitkä omakohtainen kokemus asiasta, että tiedän, minkälaista ihan oikeaa pömppävatsaa on litistää - siis sellaista, jollainen on aina (lapsesta asti) pömpöttänyt ja sitä on luullut, että se ei mitenkään voi siitä koskaan litistyä.

Mutta takaisin aiheeseen ;)

Hippa the Little Lady,

Vihjaat ilmeisesti, että niiden olis pitäny ottaa sut sinne pullistelemaan... ;)

Originally posted by mmama

Terveelliset elämäntavat kiinnostavat kaikkia, mutta heti kun ruvetaan puhumaan hiilihydraateista tai proteiineista niin homma menee porukalta yli hilseen. Ei edes haluta ottaa selvää aiheesta sen enempää. Ja sitten mussutetaan kun ei tää mun kroppa tästä mihinkään muutu... oe voe!

Mutta kun se ole "luonnollista" jos vetää proteiinijauhoja...

Tarkoitinkin yleisesti ottaen sellaista asennetta, että olisi kiva laihtua ja olla paremmassa kunnossa mutta kun pitäisi ottaa asioista selvää ja oppia kontrolloimaan kehoaan, niin äkkiä tuleekin se vastaan että se ja se asia ei ole "luonnollista" (= ei voi tehdä).

Esimerkiksi eräs entinen tyttöystävä ihmetteli miksi pitää juoda palautusjuoma, eikö niitä lihaksia voi kasvattaa "luonnollisesti".

Mitä tuollaiselle ihmiselle nyt voi sanoa...?

Samaan menoon kai voi kysyä kuinka "luonnollista" ja ihmiselle lajityypillistä on ylipäänsä nostella rautapaloja tai juosta ympyrää. Jos haluaa luonnollisuutta voi tietysti mennä metsään kirmaamaan hirven perässä ja suorituksen perään juo palautusjuoman suoraan saaliin valtimosta ja kiipeää puuhun takaisin lepäämään. Itse en palautusjuomia käytä mutta niiden luonnollisuutta on aika turha pohtia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom