Rasvaprosentin mittaukset taitaa seurata aika lailla jotain taulukkoa kuten joku jo mainitsikin. Kenties laskee BMI:n ja vetää siitä johtopäätöksiä rasvaprosentista. Seuraavaksi vaaka katsoo että liikunnallisuus on vitonen, eli kyseessä on luultavasti himourheilija, ja rasvaprosentti hilautuu alaspäin. Ehkä jossain välissä vielä vähän pojotetaan sähköä jalkaan ja hienosäädetään tulosta.
Eikös sen rasvaprosentin kuulukin muuttua jos kehon kokonaismassa muuttuu juomisen seurauksena?
Joo...oon samaa mielt tost toimintaperiaatteest...
Mittaushan perustuu mun tietääksee siihen, että tossa vaa'assa olevista metallisista jalansijoista toinen lähettää tietyn suuruisen sähkösen pulssin ja toinen jalansija mittaa sitä pulssin suuruutta. Eli siis mittaus perustuu resistanssii: sillä lihas johtaa hyvin sähköä kun taas läski vastustaa sähköä... sen takia myös toi henkilön pituus-tieto on ihan oleellista tossa rasvaprosentin mittauksessa, koska pitkillä ihmisillä on pitkät jalat ja sitä kautta myös suurempi "jalasta-jalkaan-resistanssi".
mittaukseen vaikuttaa myös varmaa jonku verran toi jalkojen optimaalinen asettelu noille jalansijoille, sekä jalkojen kosteus.
eli tulos muodostuu siis ton resistanssin ja joidenkin taulukoiden perusteella.
tosiaan...kuuluhan sen rasvaprosentin muuttuaki reilun juomisen ja sitä kautta painon nousun myötä. Mutta siltikin näkisin, että noihin mittaustuloksiin ei kannata ihan liikaa uskoa, vaikka ainaki toi mun vaaka näyttäs antavan ihan "uskottavia" tuloksia...Mutta edelleenki oon sitä mieltä, että rasvaprosentin mittaamiseen ne pihdit on varmasti paremmat.