V for Vendetta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
http://www.imdb.com/title/tt0434409/

Taitaa olla laadukas elokuva kyseessä Matrixin tekijöiltä. Sarjakuvaan perustuva, mutta ainakin iteltä mennyt ohi. Leffateatteri kamaa :rock: .

vendetta_ad.jpg

Kypha, pitäisikö japanilaille elokuville antaa nimi englanniksi? Vai koskeeko tämä kaksinaismoralismi vain kieliä joita sinä ymmärrät? Pitää kuitenkin muistaa että jokaiselta ei välttämättä taitu juuri se kieli jolla elokuva on satuttu tekemään. Vaikka englantia osaankin niin ymmärrän miksi ne joskus käännetään.

Edit: Sori jos on vähän agressiivinen viesti, ei pitänyt olla. :kippis1:

Kypha sanoi:
V niinq Verikosto. Miksi nuo leffojen nimet pitää aina suomentaa?
Sarjakuvaa on julkaistu Suomessa tuolla nimellä, joten on ihan loogista että elokuvankin nimi suomennettiin noin.

Kypha sanoi:
V niinq Verikosto. Miksi nuo leffojen nimet pitää aina suomentaa?

Tässä on ihan asiallinen suomennos.
Kääntäjien omat väännökset on persiistä.:curs:

Ite leffa tuntuu ihan mielenkiintoiselta, täytyy katsoa jossain välissä. Teatteriin ei taida jaksaa vaivautua.

Kävin katsomassa tämän viime lauantaina ennakkonäytöksessä. Odotin toiminnallisempaa pläjäystä kuin mitä oli, vaan eipä tuo haitannut kun rokkasi kuitenkin. En oikein osaa verrata tätä elokuvaa mihinkään, käykää itse katsomassa.

:4:

sgege sanoi:
Kypha, pitäisikö japanilaille elokuville antaa nimi englanniksi? Vai koskeeko tämä kaksinaismoralismi vain kieliä joita sinä ymmärrät? Pitää kuitenkin muistaa että jokaiselta ei välttämättä taitu juuri se kieli jolla elokuva on satuttu tekemään. Vaikka englantia osaankin niin ymmärrän miksi ne joskus käännetään.

Edit: Sori jos on vähän agressiivinen viesti, ei pitänyt olla. :kippis1:

Kyllä, siis nimenomaan ne käännetään, mitä minä en ymmärrä;) Jos tuo on kerran se sarjakuvan nimikin, niin sitten on aivan luonnollista. Eikä tuo käännös ole vielä paha (vrt. Jarhead - Merijalkaväen mies:rolleyes: ).

Mä kävin kanssa katsomassa tämän viime viikolla Universalin Imax-teatterissa. Olihan se isolta kankaalta ja isolla jyminällä varustettuna varsinkin alussa puntteja tutisuttava, mutta ei muuten mitenkään erikoisen jännä tai toiminnallinen. Torkahdin ennen lopputekstejä (olin yönäytöksessä katsomassa, päivällä olisin jaksanut sen loppuun asti katsoa). Mun makuun ihan jees, voi mennä katsomaan, mutta mikään "pakko nähdä" leffa tämä ei ole.

Kypha sanoi:
Eikä tuo käännös ole vielä paha (vrt. Jarhead - Merijalkaväen mies ).
Jes, jes, pääsenpäs pätemään ekana :kippis1: Jarhead on siis slangisana, joka tarkoittaa USA:n merijalkaväen sotilasta. :D

EDIT: Niin ja tuosta V:stä että sehän oli selvästi keskitasoa kovempi leffa, harmi vaan kun itselläni on niin huonolaatuinen versio.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En oikein tajunnut tuon leffan ideaa trailerin perusteella ja tuo nimi on niin hanurista kuin vaan voi olla. Vois tuon sitten joskus dvd:ltä kattoa muttei kuitenkaan jaksa teatteriin asti vaivautua. Portman on ihq!

En ollu traileria nähny tai kuullu koko leffasta, mutta eilen tuli sit teatteris valittua kassalla tämä ja kyllä ainakin minuun ja emäntään iski vallan mainiosti. Kokonaisuutena tasapainoinen ja parituntinen vierähti mukavasti. Veri lensi hienosti jossakin kohtaa ja olihan siinä vähän :love: myöskin mukana:rolleyes:

Two Sheds sanoi:
Jes, jes, pääsenpäs pätemään ekana :kippis1: Jarhead on siis slangisana, joka tarkoittaa USA:n merijalkaväen sotilasta. :D

Niin minähän en tietenkään tiennyt tuota;) Pointtina oli, että mitä tahansa tuommoisia lähteekin kääntämään suomeksi, niin tuloksena on aina enemmän tai vähemmän kornin kuuloinen otsake.

Käytiin kattomassa eilen poikaystävän kanssa isossa salissa ja kyllä tykättiin molemmat. Alunperin ajattelin, et on kyl kökkö nimi enkä mene mokomaa kattomaan. Viime aikoina oon nähny niin keskinkertaisia toimintaleffoja, et kiva kun tulee sit näitä hyviäkin joskus. 4 tähteä täältä. Ehdottomasti kyllä teatterissa katsottava, ei varmaan tunnelma yllä samalle tasolle mun 14 tuuman näytöltä. :)

Soppaluu sanoi:
Käytiin kattomassa eilen poikaystävän kanssa isossa salissa ja kyllä tykättiin molemmat.

Sama täällä, mä tosin tykkäsin enemmän, mikä yllätti. Hyvä leffa pitkästä aikaa, olipas osuva valinta.
Ja tosiaan kannattaa mennä kattomaan leffassa, ei varmaan oo sama asia kattella vaikkapa koneelta..

:4:
Hyvä leffa, Weaving on todella loistava näyttelijä, eikä Portmankaan huono ole.

Tuossa oli vähän samanlaista syvyyttä, mitä oli 1. Matrixissa muttei sen jatko-osisssa. Harvat toimintakohtaukset olivat myös loistavia. Alku oli hieman vaikea kun en tiennyt leffasta hevon persettä ja myöhästyinkin 5 minuuttia :D

En ollut nähnyt edes traileria elokuvasta ennakkoon, mutta jostain syystä menin katsomaan tuon teatteriin.

Mielestäni lähes viiden tähden elokuva, mutta vähintään neljän. Vaikea on löytää mitään elokuvaa, johon tuota vertaisi. Matrixissa on jotenkin samankaltaista tunnelmaa, mutta kuitenkaan ei voi puhua lainkaan samanlaisista elokuvista. Varsin selkeästi tuo elokuva ottaa kantaa nykyhetkeen.

Kannattaa käydä katsomassa teatterissa.

Kävin myös lauantaina kattomassa teatterissa ja olihan se paljon parempi mitä osasi ennakkoon odottaa, ei todellakaan mikään mättötoiminta, mutta toimii silti :) hyvä tunnelma elokuvassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom