Välidieetin aika?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cub3
  • Aloitettu Aloitettu
Tullut nostettua elokuun alusta painoa (80kg) ja nyt eilen aamulla 85.2kg ihan nätisti on paino noussut, mutta ehkä vähän turhan kovaa tahtia.

Jotenki treenaamisessakaan ei ole samanlaista draivia enään ja vähän löysä olo kokoajan..

Miten toteuttaa järkevä välidieetti? Niin, että saisi hieman siistittyä kuntoa ja sitten uuteen nousuun hieman hitaammin. Bulkilla oli kalorit jossain 3500-3700kcal paikkeilla ja välipäivinä hieman vähemmän. Menenkö pahasti mettää jos vetäsis tässä joku 2-3vko setin joööain 2700 kaloreilla?

Ja seuraavaa plussajaksoa ajatellen heittäkää jotain teidän omia lemppari hiilarin lähteitä! Alkanut viime aikoina tuo syöminenkin tökkimään pahasti ja siitäkin se hyvä fiilis kadonnut kokonaan:/

Kiitos ja kumarrus!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehkä enemmänkin tarvetta nostaa hillitymmin, kuin alkaa pudottelemaan painoa parin kuukauden plussailun jälkeen. Ethän ole tuollaisessa ajassa juurikaan kerennyt lihasmassaakaan kehittämään. Koettaisin itse tuossa tilanteessa laskea kaloreita korkeintaan 2900.

Vetämättömyys voi yhtälailla tulla diettaamisestakin, joten tuskin paranee muu kuin mieli kiristelemällä. Et maininnut ruokavaliostasi. Onko joku sikamäkkibulkki päällä? Ruoan laatu voi olla myös yksi syy.

No ruokavalio on kylla semi puhdasta bodysafkaa päivästä toiseen. Jos nyt jotain "huonoja" ravinteita käytän niin sanoisin, että ne on kevyt maitoa litran pari päivässä ja muroja, koska hankaluuksia saada välillä hiilarit ainne 400-500g paikkeille.

2900kalorit on meikäläiselle jo varmaan miinukaet, koska vasta 3400-3600kaloreilla paino rupes nousemaan.

Ehkä kaikkein pahin ongelma on kun jotenki hommasta hävinnyt se kipinä ja syöminen stressaavaa pakkopullaa:/ Nyt sitä taas osaa arvoataa kun treenit kulkee ja ruoka maistuu.

Ja kun reenit ei kulje ja ruoka maistu niin sellanen läski olo kokoajan..

No kerro? :D vai otatko maltosta? S
Siitä tulee itelle isoista määristä vähä paska olo :s

Malto on hyvä. Ja voihan sitäkin annostella. Eli ennen treeniä, treenin jälkeen vs. iso satsi kerralla. Hiilarin lähteinä myös esimerkiksi kuivatut hedelmät, riisikakku, näkkäristä saat kuitujakin. Turkkilainen jugurtti on myös korkeaenergistä. Jos hedelmäsokeria mahtuu enemmänkin ruokavalioon, niin isosta lasista tuoremehua saa aamulla helposti jopa pari sataa kaloria.

Dieetillä treenaaminen ei kyllä ihan kaikkein helpointa hommaa monasti ole, joten jos nytkin jo tökkii ja tuntuu pakkopullalta, niin en ole varma, onko se paras ratkaisu tällä hetkellä. Sinuna itse pitäisin suosiolla viikon tai jopa kaksi täystaukoa treenistä, ja ylläpitokaloreilla syöden. Saisit siis pientä lomaa syömismäärissäkin.

Malto on hyvä. Ja voihan sitäkin annostella. Eli ennen treeniä, treenin jälkeen vs. iso satsi kerralla. Hiilarin lähteinä myös esimerkiksi kuivatut hedelmät, riisikakku, näkkäristä saat kuitujakin. Turkkilainen jugurtti on myös korkeaenergistä. Jos hedelmäsokeria mahtuu enemmänkin ruokavalioon, niin isosta lasista tuoremehua saa aamulla helposti jopa pari sataa kaloria.

Dieetillä treenaaminen ei kyllä ihan kaikkein helpointa hommaa monasti ole, joten jos nytkin jo tökkii ja tuntuu pakkopullalta, niin en ole varma, onko se paras ratkaisu tällä hetkellä. Sinuna itse pitäisin suosiolla viikon tai jopa kaksi täystaukoa treenistä, ja ylläpitokaloreilla syöden. Saisit siis pientä lomaa syömismäärissäkin.

Kiitos vastauksesta!

Taidan lähteä nyt niin liikkeelle, että vedän 1 viikon miinuksilla ja palaan sitten plussille, mutta hieman maltillisimmille nn, 3500 ja välipäivinä 3000. Ja otan noita mainitsemiasi ruokia kyllä käyttöön esim tuoremehua aamuisin on hyvä! :)

Mitä mieltä porukka on kun offilla ottaa hiilareita vähä muroista ? :P

Esim. Utti toteuttaa noita välidieettejä aika rankoillakin miinuskaloreilla, 3500kcal -> 2500kcal tyylillä. Tuota perusteli sillä, että noin lyhyessä ajassa aineenvaihdunta ei kerkee ottaa itseensä rankoista miinuksista ja itseasiassa jaksaminenkin pysyy yllättävän hyvänä. Myöskin noilla 2vk miinuskalorijaksoilla saadaan lähinnä ne dieetin hyvät puolet käyttöön parantuneen insuliiniresistanssin ja palaneen rasvan muodossa eikä juuri mitään haittapuolia. Eli laita ihmeessä -1000kcal vaan pariksi viikoksi ja siitä takasin plussille.
No, nuo on tietysti vain suomenmestarin mielipiteitä...

Ehkä kaikkein pahin ongelma on kun jotenki hommasta hävinnyt se kipinä ja syöminen stressaavaa pakkopullaa:/ Nyt sitä taas osaa arvoataa kun treenit kulkee ja ruoka maistuu.

Ja kun reenit ei kulje ja ruoka maistu niin sellanen läski olo kokoajan..

Tämä on myös juurikin se syy miksi noita välidieettejä kannattaa olla tasaisin väliajoin. Ei se jatkuva plussilla syöminen helppoa ole kuin harvalle.

Jos ei ruoka uppoa, niin riisikakkujen ja näkkärin mutustaminen olisi omalla listalla aika alapäässä... Todella täyttäviä ja puuduttavia ruokia.

Myöskin tuommoisella 2vk välidieetillä ei mitenkään kerkeä treeni alkaa tökkimään, omasta kokemuksesta voin sanoa että päin vastoin. Olo on mukavan energinen kun saa lepoa jatkuvasta syömisestä. Toki tuo ylläpitokaloreillakin syöminen 2vk on jo sinne suuntaan parempi.

Itse otin 2 viikon välidietin 6kk bulkin jälkeen. Bulkilla treenipäivinä (tai joka päivä oikeastaan koska ajan kevyen fillarilenkin lepopäivinäkin) kalorit about 4500kcal paikkeilla ja hiilari menee se noin 650g. Tiputin tuosta suoraan about 3000kcal lukemiin pääosin hiilareista. Lähinnä otin aamupalalta ja lounaalta hiilareita pois ja treeniä ennen ja jälkeen edelleen reilusti.

Eka viikko meni ihan hyvin ei mitään ongelmaa treeneissä tai palautumisessa. Tokalla viikolla tuli pari failurea treeneissä jotka olivat menneet säännöllisesti läpi ennen tätä ohjelman mukaisesti eikä ollut kovin paineinen olo lihoissa vaikka kuinka pumppaili. Tuon rupeaman jälkeen tankkasin about kilolla hiilareita ja palasin painoihin mitä olin nostanut ennen diettiä, joilla sain treeniviikon läpi ilman failureja. Painoa lähti ehkä kilo ja tankkauksen jälkeen oli reilusti siistimpi kondis kuin ennen vähään aikaan.

Läskistä eroon pääsemisen kannalta ihan turha temppu mutta psyykkeelle teki ihan hyvää syödä vähän rajoitetusti pari viikkoa, jonka jälkeen pelkkä riisikin maistuu pari viikkoa ihan helvetin hyvälle :D

Voihan tuo yleinen puutuminen salilla ja ruokapöydäs johtuu myös liian kovasta treenimäärästä.. Edellä mainittu 1-2 viikon täyslepo vois tosiaan olla kokeilemisen arvoinen.

Noni nyt o pari viikkoa välidiettiä takana ja paino 85.2kg --->85.5... en nyt odottanu mitään painon pudotusta, mutta että nousis 2500kaloreilla ?!:/ Toisaalta olen ollut myös kipeänä tässä välissä. Mutta olo tällä hetkellä todella laiha läski. Paineeton ja löysä :D ehkä tästä ens viikolla 3000kalorit ja sitten 3300 ja uuteen nousuunko ? Mitä mieltä viisaammat ?

No kerro? :D vai otatko maltosta? S
Siitä tulee itelle isoista määristä vähä paska olo :s

En käytä maltoa ollenkaan, mulle vaan uppoo normi ruoka tosi hyvin. Pääosin hiilarit tulee basmati riisistä ja kaurahiutaleista. Hiutaleita meneeki päivässä se 6dl :D

Mikähä näissä basmati ja jasmiiniriiseissä kiehtoo? :D tuntuu et kaikki vetelee nykyään niitä miksei esim täysjyväriisiä?

Koska basmati/jasmiiniriisi on niin paljon helpompi vetää alas, koitappa vetää 3dl raakapainona täysjyväriisiä ja koita sama basmatilla/jasmiinilla.

Taidanpa ite ostaa kans :D ite oon nyt täysjyväriisiä vetänyt keitettynä 400-500g kerralla ja on aika puurtamista ku oon muutenki huono syömää kerralla hirveitä määriä

Tuohon täysjyväriisiin antaisin vinkiksi sen paistamisen (keittämisen jälkeen) mausteiden, soijakastikkeen ja vihannesten kera. Kokeilemalla löytyy se itselle soppeli maku. Huomattavasti helpommin menee alas ainakin mulla :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom