Väittely kaverin kanssa

Morjes!

Ollaan väitelty kaverin kanssa tässä siitä, että kumpi näistä on parempi:

1. Rinta&hauis ja selkä&ojentaja tai 2. rinta&ojentaja ja selkä&hauis

Itse oon treenannut ykkösen mukaan ja sanon että on parempi, koska lähes kaikki selkätreeniliikkeet ottaa myös ojentajaaan, mutta kaveri treenaa kakkosen mukaan ja kova väittely on syntynyt.. voisiko joku meitä viisaampi nyt kertoa, että kumpi on parempi tapa reenata

Kiitos etukäteen!:)

Höh, teen sit ihan väärin, kun rinta on omana päivänä vatsojen kanssa, selkäpäivä sitten olkapäiden ja hartioiden kanssa ja haukat jätetty ojentajien kans :(

Mitä ihmettä? Selkätreenit jos ottaa ojentajaan, niin teet jotain ihan saatanan väärin. Palautumisen kannalta kakkonen on parempi.

Ainoa, mikä itsellä ottaa ojentajiin selkäpäivänä on, jos teen pull overia ylätaljassa. Sekin vain kun alkaa olee puhki ja vääntää viimeisiä naama irvessä.

Toivon todella että olet sekoittanut hauiksen ja ojentajan, muuten treenisi saattavat löytyä salikomediaa puolelta kun selkätreeni ottaa ojentajaan :face:

Itse oon treenannut ykkösen mukaan ja sanon että on parempi, koska lähes kaikki selkätreeniliikkeet ottaa myös ojentajaaan, mutta kaveri treenaa kakkosen mukaan ja kova väittely on syntynyt..

Vähemmän niiden ojentajaa pitäis rasittaa kuin punnerrusliikkeet. Olkapään liikkeeseen osallistuu vain pitkä pää ja sekin tietyissä asennoissa (ExRx:n mukaan).

Triceps Brachii

When the shoulder is internally rotated, the ability of the long head of the triceps brachii to extend and adduct the shoulder is diminished. The shoulder must be externally rotated in order for the long head of the triceps brachii to assist shoulder adduction.

Ei ihan ensimmäisenä tulisi mieleen mutta tilastollisesti yleisimmin ojentajan repeämän aiheuttaa leukojen vetely. Mutta väittely jatkukoon. :)

Millä helvetillä sä saat selkäliikkeet ottaan ojentajaan?

Ojentajan pitkä pää osallistuu olkanivelen ojennukseen ja lähennykseen, varsinkin leveellä myötäotteella tehdyissä liikkeissä. Siitä en sano mitään, onko sillä käytännössä paskaakaan merkitystä treenijakoa mietittäessä.

Hyvä tredi!!

Niin ja vois lisätä, että kannattaako niitä ojentajia edes erikseen treenata kun ovat joka liikkeessä mukana varsinkin selkäpäivänä! Ja sama koskee jalkoja....ei niitä kukaan oikeesti reenaa eli keskittykää kaikki vaan haukkaan ja penkkiin. Ne miehen salilla pitää eikä mitkään muka raskaat jalkatreenit. Haukka+Penkki=avain kehitykseen

Back
Ylös Bottom