Vähiten huono duunilounas vaihtoehto Helsingin keskustassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TailG
  • Aloitettu Aloitettu
Ei se Unicafe nyt niin paha ole ollut kun olen siellä käynyt... Tampereella on kyllä paremmat opiskelijaravintolat monessa suhteessa, mutta ei se Unicafen pöperö nyt niin huonoa ole ollut etteikö sitä söisi. Ite tykkäsin Don Corleonesta Kampissa kun kävin, kaksi kanan rintafileetä ja juuri sopiva määrä hiilareita perunan muodossa oli jonkun 11e. Tietty se on enempi pastapaikka, mutta yleensä noiden listoilla on juuri esim. kanaakin. :)

Jos tietty hintapolitiikka on ongelma, niin silloin noita ei ehkä voi suositella. Isoista kaupungeista on yleensäkin vaikea löytää ns. terveellistä lounasta. :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oli pakko ottaa offlinesta osaa keskusteluun suu vieläkin ammollaan.

Mitä vittuja.

Missäköhän mikämikä-maassa on Njäähnääh elänyt kun jaksaa unicafeitten 2,35€:n lounasmättöjä haukkua kaikilla lapsellisilla nimityksillä. Come oon. En oo missään saanut yhtä hyvää laitosruokaa koskaan.
Henk. koht. mul ei oo varaa kahta päivittäistä Unicafee lounastani (2,35+2,35=4,70e) vaihtaa johonkin Tiibetiläiseen ukuli mestaan, jonka annoksesta heitän kaiken muun paitsi neljä palaa kanaa pois ja maksaisin niistä kahdesta ateriastani päivässä (9,90+7,60=17,50e).
Ehkä oon vaan köyhä opiskelija. ja valitsen Unicafeet, loistavan henkilökunnan ja tajuttoman hyvät safkat.

ps. viime keskiviikkona söin lehtipihvin Unicafeesta, kastikkeella, kermaperunoilla, hyvällä salaatilla, leivillä, maidolla, leivän päällyksillä jne jne. 3,4€.
Tykkäsin.

Minä valitsisin Subwayn. Grillattu kananrintasub:

Luvut on laskettu 15 cm subista, ja ne sisältävät tumman tai vaalean leivän, salaatin, tomaatin, sipulin, vihreän paprikan, oliivin ja suolakurkun.

Paino (g) 238

Kalorit (kcal) 317
Rasvaa (g) 4.4
Hiilihydraatit (g) 42
Proteiinit (g) 26

Tähän ottaisin vielä päälle juuston ja kastikkeena makeasipuli(joka on rasvaton).

Kaupasta lisäksi raejuustopurkki niin täydellinen lounas, yhteensä n. 550kcal.

Mun mielestä Unicafen sapuskat on ihan ok, varsinkin sellaisissa paikoissa jossa saa ottaa itse sen annoksen, esimerkiksi se Porthaniassa. Ja salaattiakin saa sen verran kuin haluaa ja kyllä oon tykänny, voi mausteitakin itse laittaa sekaan tarpeen mukaan. Leivät jne. hyviä olleet. Vaikka en lounasaikaan käy ulkona syömässä, joskus iltapäivällä duunin jälkeen tuli käytyä veljen kanssa syömässä kun ei tosiaan opiskelija-alennuksella maksa kovin kummoisesti. Valmiiseen pöytään on silloin tällöin nasta päästä :)

Mun mielestä Unicafen sapuskat on ihan ok, varsinkin sellaisissa paikoissa jossa saa ottaa itse sen annoksen, esimerkiksi se Porthaniassa. Ja salaattiakin saa sen verran kuin haluaa ja kyllä oon tykänny, voi mausteitakin itse laittaa sekaan tarpeen mukaan. Leivät jne. hyviä olleet. Vaikka en lounasaikaan käy ulkona syömässä, joskus iltapäivällä duunin jälkeen tuli käytyä veljen kanssa syömässä kun ei tosiaan opiskelija-alennuksella maksa kovin kummoisesti. Valmiiseen pöytään on silloin tällöin nasta päästä :)

Saako jossain unicafeissaki ottaa kaikkisafkat ite? Oon nähny tuota ylellisyyttä vaan Amican puljuissa, ja siks niitä suosinkin. Kauppiksessa muuten 1,85e perussafka maitoineen ja leipineen, ja kastiketta voi lapata niin paljo ku lystää.
Paras opiskelijaruokala on kyllä Otaniemen päärakennuksen Alvari, mutta keskustan alueella toi kauppiksen Rafla on paras. Onko kukaan testannu urho kekkosen kadun hämäläisten osakunnan (tms) opiskelijaruokalaa?

Joo, saa ottaa itse kaikki ainakin siis Porthaniassa. Tosin onhan siinäkin ne rajoitteet, että esim kalapala per ateria, mutta helposti saa hivutettua vaikka perunoiden alle enemmän :) Muissa en ole paljon käynyt..

Osakunnassa kylläkin, siinä Kampin kulmilla. Siellä on myös hyvää ruokaa ja kuulemma varsinkin siihen luonasaikaan on oikein herkullista ja tuoretta leipää. Jotenkin mukava se työntekijäkin. Perjantaisin taitaa olla leike-päivä (useimmiten kyllä leivitetty)..

Käykö tuolla Raflassa se Kelan ateriatuki-kortti ja moneen asti sieltä saa lounasta?

Kaipa se ateriatukikortti käy samanlailla ku muuallaki, ite kyllä opiskelijakortilla.. Klo 16.15 asti on normaalisti lounas Raflassa, Chydeniassa muistaakseni puol kolmeen. Tänään näköjään menny kyllä jo kahelta kiinni, pitää syödä kotona :I

Tota ihmettelin eka unicafessa että safkaa ei saa ottaa ite. Juveneksella tampereella voi kasata jumalattoman mätön kaikkea laatikko yms. ruokaa jos ei karsasta hiilaria :D Lisäannos jotain lihaa maksaa yleensä sen 1,50 mikä ihan siedettävää.

Massakauden paikka :)

Mutta kuinkas moni työssäkäyvä ihminen käy unicafessa? Ilman opiskelijakorttia se annos on saman hintainen kuin kunnon ruoka hyvistä raaka-aineista esimerkiksi työpaikkaruokaloissa. Ravintoloissakin vaan pari hassua euroa päälle. Threadin aloittaja kun ei ollut opiskelija itsekään. Ja kyllä mä haukun unicafen ruokia, en mä ymmärrä miksi se maistuu aina sille jollekin samalle jauholle huolimatta siitä mikä ruoka on kyseessä, mutta en kyennyt koskaan oikein syömään sitä jauhoa. Onneksi asuin aina lähellä ja kävin himassa lounaalla opiskeluaikoina.
Itse olen kyllä maistanut parempaa laitosruokaa, sellaista joka maistuu kanalle ja maistuu kalalle ja maistuu kaikelle muullekin kun sille jauholle. Jotain sekundavihanneksia ne varmaan unicafessa käyttää ja tekee ruoasta "ilmavampaa" lisäämällä pirusti jauhoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom