Vähän tietoa jääkiekkoilijalle.

Valoja päälle vaan sinnekkin. Kyllä mä lukea osaan, tarkotinko kenties ehkä mahdollisesti vähän tarkempaa infoa? Esim. jaksojen pituudesta ja kaikesta muusta!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En toki koko trediä lukenut "Jääkiekko (harrastuksista paras)" -tredistä, enkä ottanut sieltä vielä toistaiseksi mitään ohjelmaa koska näytti olevan enemmänkin kesälle. Eli jos joku tietää hyviä räjähtävyys/liikkeellelähtö -settejä niin ilmottakaa!

Itte mitä olen intissä huomannut niin säännölliset ruokailuajat auttaa diettiin ihan järkyttävän paljon, eli ruokailu mahd. säännölliseksi jos sitä ei joku jo sanonut

Valoja päälle vaan sinnekkin. Kyllä mä lukea osaan, tarkotinko kenties ehkä mahdollisesti vähän tarkempaa infoa? Esim. jaksojen pituudesta ja kaikesta muusta!
Tuosta saa kenties haulla aika hyvin selvää ja noi asiat riippuu paljolti myös omista tavoitteistasi ja mihin panostat milloinkin jnejne.
Miksi kysyt neuvoa jos heti neuvon saatuasi alat uhota ja haukkua sitä paskaksi?
Eikö olisi ollut fiksumpaa ottaa tipsistä kiinni tai selvittää haulla asiasta tai ainakin nyt helvetti sentään kysyä kaverilta asiallisesti ja osoittaa hiukan jopa kunnioitusta kun jaksaa sua edes yrittää auttaa?
Äläkä nyt ota herneitä, ei pahalla. Ihmetyttää vain melko paljon.

Lätkätreenit 3x/vko ja peli viikonloppusin. Salitreenejä otan 2x/vko. Alan heti ens viikolla noudattamaan jotain ohjelmaa jos sellaisen löydän/joku postaa.

Täällä usein sanotaan "käytä hakua, löytää aika paljon hyvää tietoa" jne jne. Miksei sitten parilla hiirenpainalluksella postiteta sitä linkkiä tänne? Luulenpa ettei kukaan edes kokeile itse sitä hakua, kehottaa vain "käytä hakua" koska tietää pakkiksen runsaan sisällön - kokeilematta itse kuitenkaan.

Seikkoja tähän asti:

- 2-3h välein ruokaa turpaan
- voimapainoitteinen treeni (6-8 toistoa)
- hiilarit pääosin aamulla ja ennen treeniä

Lisättävää?

Teetkö lätkätreenien ohessa jotain lihaskunto hässäköitä vai onko vain lajia?
Käyt vain 2x viikossa joten 1jakoinen lienee paras vaihtoehto.
Tässä tapauksessa ei tarvii ees hakua, tosta aloittelijoiden osiosta plaraat ne TÄRKEÄ kohdat läpi ja homma on selvä ja voit ottaa sieltä jonkun 1jakosen joka miellyttää silmää ja tuntuu parhaalta, kaikki siellä kuitenkin on toimivia. täytyy vain löytää se oma juttu, ja muista ettei se löydy viikossa tai kahdessa vaan kärsivällisyys ois hyvä pitää matkassa.

Aina ennen jokasta jääharjotusta tehdään puolituntia vatsalihaksia, venytellään, hölkkäillään jne. Ei mitään suurta mutta jotain kevyttä aina.

Tosiaan vois tosta katella jotain 1-jakosta ja pistää omaa ohjelmaa kasaan.

p.s paino on tippunut 0.5kg

Seuraile sitä painoa pitkällä aika välillä, Nesteet voi vaihdella parikin kiloa riippuen päivästä ja monesta muusta asiasta.
Muistahan muuten juoda paljon vettä eli joku 2-3litraa päivässä on jees. "Hyvissä vesissä" keho voi paremmin, solut pelittää, tulehdukset vähenee ja tollasta. Ja sitä rasvaa myös lisää, toi muutama kymmenen grammaa päivässä on aivan liian vähän.

Mikä olis hyvä ajankohta tolle oliiviöljylle? Tosiaan oon ottanut vain yhden ruokalusikallisen illalla. 9g/kcal kuitenkin. :)

Illalla tai ennen nukkumaan menoa. Tarkoitat varmaankin että yhdessä grammassa on yhdeksän kilokaloria, eli 9 kcal/g.

Siis johan ilmoitin ottaneeni illalla, tai oikeastaan ennen nukkumaanmenoa sitä oliiviöljyä. Tarkoitan, että mihin aikaan lisäksi sitä pitäis ottaa esim. aamulla/välipalalla/lounaalla? Oliiviöljystä: no juu, just toisinpäin mutta varmaan ymmärsitte silti?

Hiilarit aamulla ja treenin molemmin puolin. Jos tarvitset lisää kaloreita, niin otat sitten täydennykseksi muilla aterioilla öljyä. Mikäs siinä niin hankalaa on? Jos oikeasti haluat sitä laardia pois, niin lueskele hiilareiden vähentämisestä ja rasvan lisäyksestä. Se toimii, mutta voi olla raskasta lätkän peluun kannalta. Kokeilemallahan se selviää.

Tossa aikasemmin vähän laskeskeltiin kaloreita, sitten sen homman lopetin ku herrat tossa sano että älä laske kaloreita kaudella (jos tulee läskiä, ei treenaa tarpeeks kovaa), joten ristiriidassa ton sun "Jos tarvitset lisää kaloreita, niin ota sitten täydennykseksi muilla ateroilla öljyä." - Se siinä on hankalaa.

Tosiaan tääl on herrat väitelly vähä sitä sun tätä ja toinen toista. Jos kaikki lueskelis vähän noita muidenkin kommentteja niin saattas tulla hyvä paketti kun poimis parhaita päältä.

Muistakaa että pääpaino on nyt lätkässä eikä puntissa. Puntilla haetaan voimaa.

Edelleen on hakusessa niitä salilla tehtäviä räjähtävään voimaan liittyviä liikkeitä.

Jos palaan ihan alkuperäiseen kysymykseen ja lukematta koko threadia niin voisin sanoa ettei kovin välttämätöntä oo kyllä alkaa painoa pudottaan tuosta. Diettaaminen vie tehoja pois itse pääasiasta liikaa. Kesällä mahdollisesti pientä painon pudottelua vois ajatella tekevänsä, mutta pelikaudella ei minusta.

Kaikista järkevin ratkaisu siis minun mielestäni olisi jatkaa sellaisella rennohkolla linjalla, eli katsot tietenkin mitä suuhusi pistät, niinkuin urheilijan kuuluukin, mutta jätät sen painonpudotuksen myöhemmälle, mikäli näet sen sitten vielä tarpeelliseksi. Puntilla keskityt tosiaan noihin voimaa tuoviin ja koko kehon toimintaa kehittäviin liikkeisiin eli kyykky, rinnalleveto, tempaus, tempausvala, penkki, kulmasoutu, leuat ja sen sellaiset unohtamatta keskivartaloa, joka jääkiekossa on erittäin tärkeä: Voimapyörä, vatsat lisäpainoilla, vartalonkierrot yms.

Ruokailun suhteen voisit ottaa tavoitteeksi sen, että paino pysyy samassa tai erittäin hiljaksiin nousee, tyyliin kilo kahdessa kuukaudessa ainakin kauden ajan ja sitten keväällä kauden jälkeen mietit uudelleen onko tarvetta dieetille, vai kenties jopa reippaammalle lihasmassan kasvatukselle. Ei jääkiekkoilijan kuulu olla mikään vinkuheinä.

Eihän sen tosiaan kuulukaan olla vinkuheinä, eikä musta sellasta tulisikaan. On tässä tullut vähän tuota massaa ja kyllä sen huomaa jo nopeudessa: ennen olin selvästi joukkueen nopein (mitattu) ja nyt vasta 5-7 nopeimman joukossa (mutu). Mut silti olis hiukka kivempi olla tiukemman näkönen ku sellanen löysä.

Taidan jättää "diettihommat" sikseen, syödä monipuolisesti ja treenata paljon. (puntti sekä jää)

Puuttumatta mitenkään ruokailuusi, öljyihin sunmuihin... Niin, olen sitä mieltä, että kun rupeat treenaamaan tätä lätkää niin se sun treenimuotohan on muuttunut punttipainotteisesta enemmän kestävyyspainotteiseen. Joten omasta kokemuksesta voin kertoa, että sillon kun on nälkä niin syö. terveellisesti ja monipuolisesti, soveltaen jo saamiasi neuvoja.

Se, että olet joukkueen nopein, ei välttämättä ole se tärkein, jos saavuttamasi voimat saavat sinut tukevammin jäähän kiinni. Ei tartte niin paljon kiviä taskuun. Saat sen nopeuden "takaisin", kunhan totut liikuttamaan kasvanutta massaasi. Itsekin korvaan puuttuvan liikkeen peliälyllä, itse en sitä liikettä paljon enään kaipaakkaan.

Niin siis kirjoitin oman kokemukseni pohjalta, joka tulee ammoisilta ajoilta, kun itsekin tähtäsin sinun ikäisenä vielä kirkkaampiin saleihin pelaamaan..
En sinne asti yltänyt, mutta kivasti on aina luistin kulkenut.
Asiahan oli se, että en juuri muuttaisi mitään tekemisessäsi.

Tsemppiä vain sarjaan, missä pelaatkin.

Puuttumatta mitenkään ruokailuusi, öljyihin sunmuihin... Niin, olen sitä mieltä, että kun rupeat treenaamaan tätä lätkää niin se sun treenimuotohan on muuttunut punttipainotteisesta enemmän kestävyyspainotteiseen. Joten omasta kokemuksesta voin kertoa, että sillon kun on nälkä niin syö. terveellisesti ja monipuolisesti, soveltaen jo saamiasi neuvoja.

Se, että olet joukkueen nopein, ei välttämättä ole se tärkein, jos saavuttamasi voimat saavat sinut tukevammin jäähän kiinni. Ei tartte niin paljon kiviä taskuun. Saat sen nopeuden "takaisin", kunhan totut liikuttamaan kasvanutta massaasi. Itsekin korvaan puuttuvan liikkeen peliälyllä, itse en sitä liikettä paljon enään kaipaakkaan.

Niin siis kirjoitin oman kokemukseni pohjalta, joka tulee ammoisilta ajoilta, kun itsekin tähtäsin sinun ikäisenä vielä kirkkaampiin saleihin pelaamaan..
En sinne asti yltänyt, mutta kivasti on aina luistin kulkenut.
Asiahan oli se, että en juuri muuttaisi mitään tekemisessäsi.

Tsemppiä vain sarjaan, missä pelaatkin.

Juu joutuu alkaan totutteleen siihen että se massa liikkuu. Centterinä ollessa pelisilmää onkin hyvä olla jonkun verran. Nyt on nälkä, syömään jotain.. ->

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom