Vähän tietoa jääkiekkoilijalle.

2500kcal meikäläiselle on kyllä aika paljon. Ja ei toi ole 1500, tosta puuttuu vielä kaloreita, mutta en oikein tiedä paljon.

Huomenna lätkätreenit ni koitan ottaa kaikki kalorit ylös.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
oikeesti, ihan turhaan lasket kaloreita kaudella. jos läskiä kertyy ni sitte et reenaa tarpeeks kovaa. ei liiga pelaajatkaa laske syömisiään kaudella.

Oolrait, eli tänpäiväset safkat..

7:40 - pikakaurahiutale 0.75dl (80kcal, 3.15p, 12.6hh)
- vehnälese 0.50dl (70kcal, 7p, 7hh)
- 2x 100% ruisleipä (150kcal, 4.4p, 28hh, 0.6r)

11:00 - koulusafkaa (otin pari perunaa ja ihan vähän seitä.. hyi helvetti + 2 näkkäriä) emt kaloreista

14:00 - 150g riisiä ja nakkeja (riisistä 540kcal, 13.5p, 117hh, 1.25r) emt nakeista

17:00 - broileripasta (330kcal, 18.9p, 36hh) ja
- 1 100% ruisleipä juustolla - (75kcal, 2.2p, 14hh, 0.6r)

21:45 - maitorahka 250g (195kcal, 33p, 12.6hh, 0.9r)
- 200g raejuusto (156kcal, 26p, 9.4hh, 0.8r)
- ruokalusikallinen oliiviöljyä

Yhteensä = 1521 kcal (108.15g proteiinia, 219.5g hiilihydraatteja, 4.17h rasvaa)

^ TUOHON EI OLE LISÄTTY KOULUSAFKAT EIKÄ NAKKEJA KOHDASSA 14:00 (koska en tiennyt määriä, kai niitä voi arvailla). .. eikä myöskään juustoja joita oli ruisleipien päällä

Lihavoimaani kohtaan kiinnitin huomiota. Niinkuin täällä joku jo taiskin sanoa (oisko ollu Änkkäri), että dietillä kannattaa hiilarit painottaa aamuun ja treenin molemmin puolin, niin toi sun koulutuokailu ei TODELLAKAAN ole nyt mennyt sen periaatteen mukaan. Eli siis se mitä sun ois pitäny tehdä ois ollu ottaa ainkin kaks palaa sitä seitiä (joka sisältää paljon proteiinia ja hyvin vähän yhtään mitään muuta) ja sitten täyttää loppulautanen salaatilla ja heittää sit siihen vielä se yks peruna jos mahtuu...

^ tuo nyt vain yleisenä ohjeena jos yleensä diettailee. Itse olen kylläkin samaa mieltä muidenkin täällä samaa asiaa toitottaneiden kanssa, että ei ton ikäsen, pituisen ja painoisen jääkiekkoilijan kyllä kannattaisi/tarvitsisi mitään diettailla.

Painon pudottaminen ei tuo lisää nopeutta, jalkakyykky tuo! :rock:

2500kcal meikäläiselle on kyllä aika paljon.
Tuuppasin tietosi kalorilaskuriin ja pistin erittäin raskasta liikuntaa 60min mikä vastaa varmaan kiekkoreenejäs ihan hyvin ja tuloksena +/-0 kalorit = n.3100kcal.
Eli jatka toki syömällä 1500kaloria päivässä, mutta älä sitten kuukauden päästä alota sellasta treadia, et mikä on kun väsyttää aina, kaikki liikunta tuntuu raskaalta ja silti ei tule illalla uni...

Millon ois viimestään syötävä päivän viimeinen lämmin ateria (esim. spagetti ja kalapuikot), kun nukkumaan kävis kello 23:00? Ja kuinka paljon sen jälkeen alkais mättää maitotuotteita naamaan (maitorahka)?

itsellä loppuu treenit 22-23 ja saatan syödä niiden jälkeen ihan kunnon lämpimän aterian. jos taas ei treenejä syön noin 18-19.

No tuleehan tohon 1500kcal lisäksi vielä se koulusafka, joka on noin 500kcal, jos on muuta kuin paskakalaa. 3000kcal on ihan vitusti liikaa dieetille ton kokoisella kaverille. Vähennä hiilaareita tylysti.

Mun mielestä 2000kcal on ihan hyvä määrä, tohon tietty treenipäivinä palkkari vielä päälle.

e. en henk.koht söisi ennen nukkumaan menoa lämmintä ateriaa, vaan jotain rahkaa tai tonnikalaa ja rypsiöljyä.

3000kcal on ihan vitusti liikaa dieetille ton kokoisella kaverille.
Ei sitä kolmea tuhatta ole kukaan käskenytkään syödä, sanoin vaan, että treenipäivinä kulutus on noilla paikkeilla. Lepopäivinä kulutus jotain 2200-2400 paikkeilla.

Mä olen kyllä ihan selkeiden dieetti/bulkki -jaksojen kannalla, tolla tyylillä kehitys on aika junnaavaa.

ei jääkiekkoilijan tarvitse mitään dietti-jaksoja pitää ja elää kuin kehonrakentajan. suorituskykyhän siinä väliaikaisesti vain laskee. itse kannatan kestävää, pikkuhiljaa tehoavaa muutosta niin ei ole niin rankkaakaan. ja miten niin kehitys olisi junnaavaa jos vain harjoittelee monipuolisesti?

Minkäsnäköstä ohjelmaa suosittelisitte kauden ajaksi, ja monta kertaa viikossa? Body- vai voimapainotteinen? Räjähtävyyttä lisäävät liikkeet? Mitkä?

Minkäsnäköstä ohjelmaa suosittelisitte kauden ajaksi, ja monta kertaa viikossa? Body- vai voimapainotteinen? Räjähtävyyttä lisäävät liikkeet? Mitkä?

No jos lätkä on päälaji, niin ehdottomasti voimapainotteinen.
Maastavetoa, rinnallevetoa, kyykkyä, leuanvetoa, penkkiä, soutua ja tollasia kehoa monipuolisesti kuormittavia moninivelliikkeitä ylipäätään.
Näitä lätkänpelaajille suunnattuja saliohjelmia varmaan täältäkin löytyy jokunen, käytä hakua.

Quote:
Originally Posted by seasam View Post
Mä olen kyllä ihan selkeiden dieetti/bulkki -jaksojen kannalla, tolla tyylillä kehitys on aika junnaavaa.

Kerroppa sitten vaikka oma ehdotuksesi äläkä vastaa jos et ton enempää tiedä.

Valot päälle, tossahan se ehdotus on, selkeät bulkki/dieetti -jaksot.
Ja tosiaan kun kausi kerran on käynnissä niin ei kannata kovin selkeitä miinuskaloreita olla jos kiekko on se päälaji. Komppaan edellistä sälliä kuka sanoi, että suorituskykyhän siinä vain kärsii.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom