Vähälaktoosinen palautumisjuoma

Nyt kun tuo Bull´s Recovery on lopussa, niin ajattelin kokeilla itse rakentaa palautumisjuoman. Kysyisinkin Teiltä Pakkislaiset apua/kokemuksia proteiineista ja hiilareista, joilla saisi rakennettua vähälaktoosisen (1g laktoosia/100g tuotetta) palautumisjuoman, kun satun olemaan maito-vammainen eli laktoosi-intolerantikko. Hinta ei saisi olla mahdottoman korkea, sillä opiskelijan tuloilla ei kaikkeen ole varaa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näinähn se ikävä kyllä on, että halpa proteiini ei (yleensä) ole käsitelty niin pitkälle, että laktoosi olisi vähentynyt. Palstalla on aiemminkin ollut juttua, mutta laitan tähän ainakin jotain lisäravinteita jotka sopii laktoosi-intolerantikolle ja joita itse olen käyttänyt.
- Prolab Pure Whey
- Fast Whey+
- Fast Whey
- Prolab N-large (valmis palautusjuoma)
- Fast Reco2 (valmis palautusjuoma)
- Evolution Ion-92
- Evolution Cross 90

Itse sekoittelemalla maltoa saa hyvän palautusjuoman esim. noista mainitsemistani proteiineista. Myös Nuo N-large ja Reco2 ovat ok vaihtoehtoja, itse tosin sotken noihinkin vielä lisäksi vähän proteiinia.
N-large suklaa + Pure Whey Vanilja = :kuola:

SF-Proteinin After Training -palautumisjuomajauheessa on laktoosia 0,5g/100g. Ja halpaa se on kuin mikä.

Sitten tuolla Ari "godzilla" Kokkosen sivuilla on uusia tuotteita joissa on 0,1-0,2% laktoosia! Mm. palautusjuoma ja proteiini. Eikä ole kalliita!

SDM sanoi:
Sitten tuolla Ari "godzilla" Kokkosen sivuilla on uusia tuotteita joissa on 0,1-0,2% laktoosia! Mm. palautusjuoma ja proteiini. Eikä ole kalliita!

Jos haluaa halvalla päästä, ei missään tapauksessa kannata ostaa valmiita palautusjuomia. Ei ne ainesosien hinnat siitä mihinkään laske, vaikka ne valmiiksi purkkiin onkin sekoitettu.

Halvin vähälaktoosinen (0,3% laktoosia) palautusjuoma pakkiksen verkkokaupasta on, cross 90 ja malto. Jos laitetaan samalla suhteella mitä valmiissa palautusjuomissa aina on (2:1), niin kilohinnaksi tulee 15,63€.

Ei Godzillan kaupassa ollut yhtään vähälaktoosista heraa tarjolla. Kaikkiin oli sotkettu kaseiinia tai soijaa mukaan, jolloin laktoosipitoisuus ja hinta tietenkin laskee. Varmasti ihan ok protskuja, mutta ei niitä palautusjuomaan kannata laittaa. Vertailunvuoksi "palautusjuoma", jossa on puolet Cross 90:stä korvattu soijalla, niin siinä laktoosia on vain 0,15% ja hinta 11,76€ /kilo. Samalla tavalla se hinta siis tippuu, vaikka itse sotkee sinne halvempaa "roskaa" kaupan sijasta.

Kellään laktoosivammasella kokemuksia Heraclesin halpisherasta? Siinä on isot kasat kyllä laktoosia, mutta väittävät ihmiset, ettei sen laktoosi aiheuta mitään oireita. Näinköhän tässä voi olla mitään perää?

strike sanoi:
Kellään laktoosivammasella kokemuksia Heraclesin halpisherasta? Siinä on isot kasat kyllä laktoosia, mutta väittävät ihmiset, ettei sen laktoosi aiheuta mitään oireita. Näinköhän tässä voi olla mitään perää?
No tuohan riippuu täysin siitä kuinka paha laktoosi-intoleranssi sulla on. Toisillahan on niin, etteivät ne pysty juomaan vaikkapa maitoa, mutta että normaaliin maitoon tehtyä jugurttia voi syödä. Itsellä nuo halpisherat ei pysyisi sisällä, enkä halua itselleni tuottaa huonoa oloa.

Siitä, että millainen ero noilla halvemmilla ja kalliimmilla (käsittelyasteella) on sitten palautumiseen on keskusteltu ennenkin, eikä tuohon kait kukaan pysty totuutta sanomaan. Toiset uskoo, että käsitelty proteiini imeytyy nopeammin ja on hyödyllisempää ja toiset ettei tuolla nyt ole niin väliä. Niin tai näin, ei tarvitse moiseen ajatteluun turhaa energiaa panostaa, koska jos haluaa että olo on hyvä palautusjuomankin jälkeen, niin sitä pidemmälle käsiteltyä ja näin ollen kalliimpaa proteiinia on ostettava. Tuskin mun lisäravinteiden käyttö paljoa muuttuisikaan vaikkei laktoosi-vammaisuutta olisikaan. :)

jpm sanoi:
Näinähn se ikävä kyllä on, että halpa proteiini ei (yleensä) ole käsitelty niin pitkälle, että laktoosi olisi vähentynyt. Palstalla on aiemminkin ollut juttua, mutta laitan tähän ainakin jotain lisäravinteita jotka sopii laktoosi-intolerantikolle ja joita itse olen käyttänyt.
- Prolab Pure Whey
- Fast Whey+
- Fast Whey
- Prolab N-large (valmis palautusjuoma)
- Fast Reco2 (valmis palautusjuoma)
- Evolution Ion-92
- Evolution Cross 90

Itse sekoittelemalla maltoa saa hyvän palautusjuoman esim. noista mainitsemistani proteiineista. Myös Nuo N-large ja Reco2 ovat ok vaihtoehtoja, itse tosin sotken noihinkin vielä lisäksi vähän proteiinia.
N-large suklaa + Pure Whey Vanilja = :kuola:

Jos aiot ostaa tuota Fast Whey kannattaa pitää kiirettä sillä ymmärtääkseni se lähtee markkinoilta. Mielestäni kannattaa ostaa palautumiseen semmoinen tuote, joka sisältää hydrolisoitua heraa.

Lukekoo kukaan teistä alkuperäistä kysymystä koskaan loppuun? Eikö siellä jo mainittu:
"Hinta ei saisi olla mahdottoman korkea, sillä opiskelijan tuloilla ei kaikkeen ole varaa"

;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom