Vähäkalorista tai muuten vaan 'haitatonta' mässyä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja setae
  • Aloitettu Aloitettu
Fiona sanoi:
Olisit lukenut tarkemmin Dietorelle - pussin tiedot, niin olisit huomannut, ettei niitä kannata hiilarien pelossa vältellä..

En tosiaan pussiin niin kovin tarkasti tutustunut, mutta mitä tällä tarkoitat? Jos tuotteessa on hiilaria ja vaikka se olisi minkälaista hiilaria, se on hiilaria. Ja erittäin matalahiirarisella dietillä (jollainen on päällä) mä syön pahimpina päivinä hiilaria todella vähän ja kaikki ylimääräinen on ylimääräistä ja sitä vältetään. Vaikka se ei olisikaan normaalia sokeria tai muuten nopeaa, on se silti hiilaria. Mässäpäivät ja tankkauspäivät on sitten erikseen, silloin ei ole niin väliä, todellakaan. Vai mitä tarkoitit..?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä olen joissain kaupoissa nähnyt Painonvartijoiden popcorneja, mutta en ole lähemmin mennyt tutkimaan pakkausta joten en osaa sanoa ovatko ne ihan täysin rasvattomia. Ainakin Prismassa niitä muistaakseni oli, kannattaa varmaan käydä katsomassa mitä niissä sanotaan..

juha340 sanoi:
En tosiaan pussiin niin kovin tarkasti tutustunut, mutta mitä tällä tarkoitat? Jos tuotteessa on hiilaria ja vaikka se olisi minkälaista hiilaria, se on hiilaria. Ja erittäin matalahiirarisella dietillä (jollainen on päällä) mä syön pahimpina päivinä hiilaria todella vähän ja kaikki ylimääräinen on ylimääräistä ja sitä vältetään. Vaikka se ei olisikaan normaalia sokeria tai muuten nopeaa, on se silti hiilaria.

Tuntuuko sinusta joskus siltä että hiilarit hallitsevat elämääsi :hyper:

Mä ostan hedelmiä: omenoita, mandariinejä, banaaneja, tomaatteja, paprikaa yms.
Sit niitä voi popsia niin paljon kuin jaksaa - hedelmien sekakäyttöä.
Ei niillä saa läskiä aikaiseksi.

saatana eilen vetäsin ison topallisen sokerittomia sisuja (n.50cal per rasia)
ja tuntia myöhemmin lensi sellainen suihku, että ihan säikähdin miten voikin olla noin löysää (viskositeetti jotain veden luokkaa). Eli seuraavalla kerralla pitää pikkasen varoa ettei syö niitä nälkäänsä.

Räkä sanoi:
saatana eilen vetäsin ison topallisen sokerittomia sisuja (n.50cal per rasia)
ja tuntia myöhemmin lensi sellainen suihku, että ihan säikähdin miten voikin olla noin löysää (viskositeetti jotain veden luokkaa). Eli seuraavalla kerralla pitää pikkasen varoa ettei syö niitä nälkäänsä.

Sisuissa on kyllä jotain maagista: askillisen kun on popsinut, niin kura lentää ja pönttö tummuu.

Polyoleihin taitaa kuulua myös glyseriini/glyseroli.

Light-colassa vissiin myös korkea forsforipitoisuus on pahasta esim. luille ja ehkä muillekin... Lukeeko siinä pullon kyljessä paljonko siinä on fosrforia?

Mä syön aika usein sellasia Yello-gelatiinihyytelöitä. Ravintoarvot = nolla, mutta vie dietillä makeanhimon taas muutaman päivän päähän.
Niitä ei vaan taida edelleenkään Suomesta saada, joten olen tähän mennessä itse reissuilta tuonut tai pyytänyt kavereita tuomaan/lähettämään.

Joskus olen epätoivoissani yrittanyt FunLightista ja gelaatinista tehdä vastaavanlaisia, mutta maku ei ole alkuperäisten veroinen.

Pistetään nyt tänne kun täällä kaloreista puhutaan.
Eli, kuinka paljon on järkevää kerralla saada kaloreita ateriasta? Onko esim 1000kcal illallinen liikaa?

Töissä ei paljoa ehdi syödä eikä repussa pysty niin älyttömiä määriä kantamaan mukana. Kotona illalla pitäs sit ehtiä ahtaa se 2000-2500 kaloria naamaan...

Bricktop sanoi:
Pistetään nyt tänne kun täällä kaloreista puhutaan.
Eli, kuinka paljon on järkevää kerralla saada kaloreita ateriasta? Onko esim 1000kcal illallinen liikaa?

Töissä ei paljoa ehdi syödä eikä repussa pysty niin älyttömiä määriä kantamaan mukana. Kotona illalla pitäs sit ehtiä ahtaa se 2000-2500 kaloria naamaan...

Itse syön n. seitsemän ateriaa päivässä, oli sitten kyseessä massakausi, ihan "normaalikausi" tai dietti. Ja kaikilla aterioilla keskinäiset kalorimäärät suurinpiirtein samat, eroa tietysti sen mukaan sitten, onko dietti jne. 1000 kalorin illallinen tai ylipäätään mikä ateria tahansa kuulostaa aika rajulta, itse en ainakaan voisi lihomatta moisia harrastaa. Mutta jokainen reagoi tietty eri tavalla...

Töissä tai koulussa syöminen on pitkälti suunnittelusta kiinni, kyllä niitä eväitä voi mukana kantaa enemmänkin. Vaatii toki jossain määrin viitseliäisyyttä ja kekseliäisyyttäkin, mutta ei se useimmiten mahdotonta ole. Näin ainakin vältetään se, ettei kerralla (esim. illalla) tarvitse sitten ladata melkein koko päivän kaloreita kerralla, sitä en todellakaan pidä järkevänä.

Jeeeep jep jep, nyt ollaan sitten kaikki koettu. Ostinpa elokuviin pelkästään sokerittomia karkkeja karkkikaupasta. Tarkoitukseni oli olla fiksu ja vähän välttää kaloreita, jos vaikka olisi elämää karkkien jälkeen näin dieetin tapaisellakin.

Väärin.

Elämää ei todellakaan ole näin karkkien jälkeen, vai pitäisikö sanoa näiden karkkien jälkeen. Ei siinnä etteikö hyvältä olisi maistunut ja elokuvastakin pidin, mutta...
Elokuvan loppupuolella jo alkoi vatsassa vähän kiertämään ilma. Onneksi ei vielä tappavaa annostusta. Voi kuinka vähän tiesin tulevasta tuolla hetkellä.

Elokuvan jälkeen hetki hetkeltä tilanne alkoi muistuttamaan niistä ajoista, kun tajusin olevani jonkin asteen laktoosivammainen. That's right. Joskus on tullut laktoositonta maitoa juotua ja se tuli läpi valon nopeudella.
Koska foorumilla on lapsia ja naisia, niin säästän teidät kuvauksilta, eikä edes :kuvia: heru. Sanottakoon vaan, että nuo tavismaitojuonnit - ne olivat picnikkiä tähän verrattuna.

En tiedä mitä noihin sokerittomiin laitetaan, mutta minä taidan kiertää ne kaukaa tulevaisuudessa. Ettei vaan ksylitolin tavoin olisi runsaasti käytettynä "hieman" laksatiivisiä vaikutuksia... :lol2:

Olo on hieman epämiellyttävä. Taidanpa mennä vierailemaan herra posliinin luona. Over and out.

muffy sanoi:
Mitämitä?? Mistä noita saa?? Onks ne edes hyviä?

Nimim: "kerralla 500g mässyä...."
Sokerittomia karkkejahan saa joka kaupasta? ;)

juha340 sanoi:
Itse käytän Hermesetas-jauhoa (tai vastaavaa, esim. Pirkalla on paljon halvempi versio)

Nyt on myös kaikkien köyhien sankarilta eli Rainbowlta tullut oma makeutusjauho, joka on tietysti halvempaa kuin hermesetas,canderel tai pirkka. Miinuspuolena tuossa on kuitenkin enemmän kaloreita, esim hermesetas on n. 285kcal kun rainbowssa on 395kcal, tosin eipä tuota niin paljoa kerralla mene että tuo ero olisi hirveän dramaattinen.

En nyt jaksanut koko threadia kahlata läpi mutta mun suhkoht terveellinen herkku on: Fetasalaatti :kuola:... Fetakuutioita, salaattia, paprikaa, tomaattia, kurkkua, sipulia, mutta EI oliiveja (en tykkää)

ZannaZ sanoi:
En nyt jaksanut koko threadia kahlata läpi mutta mun suhkoht terveellinen herkku on: Fetasalaatti :kuola:... Fetakuutioita, salaattia, paprikaa, tomaattia, kurkkua, sipulia, mutta EI oliiveja (en tykkää)

Tämä on kyllä hiton hyvää. :kuola: Ja nimenomaan ilman oliiveja, niitä en saa alas ees itkun kanssa.

Smart sanoi:
Mä syön aika usein sellasia Yello-gelatiinihyytelöitä. Ravintoarvot = nolla, mutta vie dietillä makeanhimon taas muutaman päivän päähän.
Niitä ei vaan taida edelleenkään Suomesta saada, joten olen tähän mennessä itse reissuilta tuonut tai pyytänyt kavereita tuomaan/lähettämään.

Joskus olen epätoivoissani yrittanyt FunLightista ja gelaatinista tehdä vastaavanlaisia, mutta maku ei ole alkuperäisten veroinen.
Nuo kyllä pitää saada suomeenkin!

Suositut

Back
Ylös Bottom