Vähähiilihydraattiset välipalat

Ikä
42
Mietin tuossa, että nykyään tämä vähähiilihydraattisuus,
kun on muodissa niin mistä löytäisin hyvän
ns. low carbo välipalan.
Löysin eräästä nettikaupasta, jotain low carbo juomia mutta
ainoa mikä tökkäsi silmään oli niiden korkea hinta. Näin opiskelija budjetilla
mietin miksi tuhlaisin rahoja valmiisiin juomiin, jotka voisin tehdä itse.
Tässä vinkki juomaan

2 dl laktoositonta maitojuomaa p 3,1g /dl eli 6,2g hh/ 31,1g dl eli 6,2g
hera protskua (sim mansikanmaku 3/4 dl p n.20g hh <1

Yhteensä p 26,2 g hh n.6 g

Kommentteja pyydän...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No se vika tollasissa on että niistä ei tule yhtään rasvaa. Ja muutenki näyttäis olevan vähän vajaa määrä proteiinia. Syö välipalaks vaikka 1/2 purkkia tonnaria ja 1/2 purkkia raejuustoa sekasin ja sitten öljyä sekaan. Mut jos tota juomaa parannella pitäs ni laita vaikka ihan koko desi sitä heraa.

Edit: maito kevytmaitoa?

pakko hehkuttaa mikrossa talouspaperin päällä käristeltyjä meetwurstisiivuja. On hyvää, rapeaa ja hiilaritonta. Rasvaakin irtoaa aika paljon jos ei sitäkään halua. Ei kyl mikään välipala :nolo:

Nam.. mun suosikkeja tuollaisista välipaloista saattais olla vaikkapa nämä:
-raejuustoa ja pähkinöitä
-maitorahkaa ja maustettua heraa/fun lightia mauksi
-tomaattitonnikalaa ja kurkkua
-raejuustoa, kurkkua ja pikkuisen ketsuppia (kaikki sekaisin)
-kalkkunaleikettä
-5% polaria kuutioina ja pähkinöitä...
-valkuaismarenkeja
-valkuais+kalkkunaleikemunakasta

Ok, en pysty jatkamaan tai joudun kohta syöksymään jääkaapille! :kuola:

EDIT: NGV, kaikille ei välttämättä uppoa tuollainen oksetus-makuelämys -kombo ihan vain siksi että siinä on täydelliset ravintoarvot... Varsinkin jos puntinkolistelija on enemmän mallia tavis, niin ehkäpä sillon semmoiset tavisruuat on myös parempia vaihtoehtoja. Tai no, mistä minä tiedän, mutta arvelisin vaan. Esim. just pähkinät ja raejuusto on ravintoarvoiltaan aika lailla yhtä hyviä kuin tuo mainitsemasi hera ja öljy. Ja todennäköisesti maistuu paremmalta myös. :)

astro sanoi:
pakko hehkuttaa mikrossa talouspaperin päällä käristeltyjä meetwurstisiivuja. On hyvää, rapeaa ja hiilaritonta. Rasvaakin irtoaa aika paljon jos ei sitäkään halua. Ei kyl mikään välipala :nolo:
Kyllä sitä rasvaakin tarvitaan tässä lajissa, se vaan, että onko rasvat hyvistä vai huonoista lähteistä onkin sitten eri juttu. Tuo rammsteinin ehdotus on ihan jees, mutta itse ottaisin lisää heraa ja lisäisin rkl:sen oliivi- tai rypsiöljyä...

Faidra sanoi:
EDIT: NGV, kaikille ei välttämättä uppoa tuollainen oksetus-makuelämys -kombo ihan vain siksi että siinä on täydelliset ravintoarvot... Varsinkin jos puntinkolistelija on enemmän mallia tavis, niin ehkäpä sillon semmoiset tavisruuat on myös parempia vaihtoehtoja. Tai no, mistä minä tiedän, mutta arvelisin vaan. Esim. just pähkinät ja raejuusto on ravintoarvoiltaan aika lailla yhtä hyviä kuin tuo mainitsemasi hera ja öljy. Ja todennäköisesti maistuu paremmalta myös. :)

Nyt puhut, Faidra, vähän mutta asiaa. :thumbs: Plus, että itselläni ei proteiinijuoma kyllä kovinkaan kauaa nälkää pidä, vaikka ravintoarvot hipoisivat täydellisyyttä... Tarjoan tähänkin ketjuun tonnikalamössöäni (silläkin uhalla, että tuolla toisaalla se kirvoitti muutaman :urjo:-reaktion :D):

Otetaan purkki rahkaa ja purkki tonnikalaa öljyssä. Sekoitetaan ja maustetaan maun mukaan (itse käytän tillillä maustettua tonnaria, ja maustan reilusti valkosipulilla, joskus myös pippurilla). Öljyä voi toki lisätä myös, jos haluaa. Lapioidaan naamariin joko siltään, tai valitaan jokin makuun ja ruokavalioon sopiva lisäke (normisyöjälle esim. ruisleipää, lowcarbaajalle taas vaikkapa pussillinen pakastevihanneksia). Hyvvee on! :)

Kertokaapas tietäviset, tarkoittaahan lihatuotteessa ilmoitettu rasvamäärä nimenomaan rasvan määrää, eikä rasvakudosta. Rasvakudoshan ei ole täyttä rasvaa.

Faidra sanoi:
Mitä eikös nuo pähkinät ja rahka ole muka hyviä ruokia? Rahkasta hidasta proteiinia ja pähkinöissä on muistaakseni tyydyttämättömiä rasvahappoja joten tuo kelpaisi mullekin. Tosin tuommoinen setti maksaa enemmän kuin esim. halvin hera+halvin rypsiöljy ja kummiskin tuo ei pidä nälkää, niin hyvin kuin rahka+pähkinä kompo. Eikä sen täydellisen ravintoarvo ruuan pitä olla huonon makuista, sitä voi maustaa tai syödä hitusen epätäydellistä.

NGV sanoi:
Mitä eikös nuo pähkinät ja rahka ole muka hyviä ruokia? Rahkasta hidasta proteiinia ja pähkinöissä on muistaakseni tyydyttämättömiä rasvahappoja...
Ööö, siis enkös mä just niin kirjoittanut? Luitkohan jotenkin väärin?

"Esim. just pähkinät ja raejuusto on ravintoarvoiltaan aika lailla yhtä hyviä kuin tuo mainitsemasi hera ja öljy."

Ehkä hera ja öljy maksaa hitusen vähemmän, mutta mä ainakin mielellään maksan ruuassa myös hyvästä mausta, ts. maksaisin enemmän raejuustosta ja pähkinöistä koska ne on herkkua. :)

Kyllähän sitä rasvaa ehtii päivän aikana muutenkin syömään, mitä välipaloilla.

Ostin jonkun Naturdietin valmiin ateriankorvikejuoman. Olivat sittarissa tarjouksessa (1,60/kpl). Ei ihan halvin ja hiilarittomin, mutta käteviä ovat.

Annoksessa (330ml) 180kcal

Prot 19,5g
HH 16,6g (josta sokereita 2,7g)
Rasvaa 4g (tyydyttyneitä 0.7g)
Linolihappoa 2g
Kuitua 6,5g (!)

Lisäksi tosi hyvin vitamineja. Noin kolmasosa päivän tarpeesta.

itse oon tykännyt tosta jo aloitusviestissä mainitusta maito+hera+rypsiöljy -> mikseriin -setistä. Kaupasta löytyy nyt myös valmiiksipaistettuja kanan rintafileitä, taisi olla kolmisen euroa 250gr.

Purkillinen rahkaa + pari desiä maitoa (niin että koostumuksesta tulee juotavaa) + mieleisen makuista funlightiä ja sitten vaan tehosekottimella sekaisin ---> Ihan tajuttoman hyvä pirtelö
Hiilaria on kyllä pikkasen..

Helposti mukana kulkeva vähähiilarinen välipala: keitetty kananmuna. On ollut oliivien ohella viimeviikkojen lempievääni töissä; jonkin aikaa ihmeteltyäni jätin suolankin pois. Kansanterveyslaitos suosittelee - tai sitten ei :D .

Faidra sanoi:
-valkuaismarenkeja...
Tämä on nyt täysin :offtopic: , mut miten saat noi marengit onnistumaan??? Koitin kyllä viimeksi seurata ohjeita ja olla tarkkana ku porkkana, mut lopputuloksena oli paperinohut levy pellillä, joka kyllä syötiin sekin:D nälkäsiä ku avokin kans ollaan, mut ilmeisesti niistä ois pitänyt tulla hiukka paksumpia.

neiti sanoi:
Tämä on nyt täysin :offtopic: , mut miten saat noi marengit onnistumaan??? Koitin kyllä viimeksi seurata ohjeita ja olla tarkkana ku porkkana, mut lopputuloksena oli paperinohut levy pellillä, joka kyllä syötiin sekin:D nälkäsiä ku avokin kans ollaan, mut ilmeisesti niistä ois pitänyt tulla hiukka paksumpia.
Pitäis kai sanoa "marenkeja". Lättänä levy pellillä, joka usein jää vielä niin pehmeäksi että sen voi kääriä rullalle ja haukkailla miniatyyrikääretorttuna. :D oisinkohan ehkä kerran saanut nuo onnistumaan niin että ne jäi kovaksi... Ironbutt on tässä varmaan parempi neuvoja.

Yllättävän hyvin pitää nälkää x grammaa heraprotskua, x grammaa soijaprodea ja sama x gramma öljyä. Mulla toi x on nyt ollu 20 grammaa ja koko annos noin 370 kaloria. Eikä oo kallista.

Paistijauheliha ja sekavihannekset toimii myös, mut ne täytyy kyllä lämmittää. Jauheliha ei imo oo hirveen maistuvaa kylmiltään, vaik on sitäki tullu syötyä.

Sit paras herkku edellisellä dieetillä oli muutama valkosipulin kynsi, pari siivua metukkaa, pari viipaletta juustoa ja sit ravintoarvot kohilleen öljyllä ja heraprutkulla. Ensin öljyt ja protskudrinkki huiviin ja sit herkuttelee noi loput.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom