Vastaa viestiketjuun

MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin

Aika paljon on eri ohjelmia täällä esillä mutta niiden filosofiaa ei kauheasti availla. Laitelkaa tänne omia treenifilosofioitanne, ja mieluiten perusteluita miksi teette näin.

Itse treenasin monta vuotta kovaa, mutta treeni oli enemmänkin sellasta pumpin hakemista ja sarjapainoihin tuijottelua ilman kunnon järkevää progressiivisuuttakaan. Nyt myöhemmin oon huomannut kuinka tollanen #helvetinpolte treeni on tehonnut huomattavasti paremmin lihasten kasvatukseen. Eli yritetään puskea sen kipukynnyksen yli. Teen lihasryhmän ekan(tai isommissa lihasryhmissä kaksi ekaa) liikkeen yleensä ~6:n toistoja vieläkin, mutta muuten toistoja on tullut väkisin vähän lisää tota poltetta hakiessa. Jollain tapaa tota voisi kai kutsua henkiseen failureen treenaamiseksi.

Pari seikkaa mitä oon tuolla treenillä huomannut:

-Ravinto vaikuttaa tuohon poltteeseen

-Jotku lihakset on huomattavasti vaikeampi saada tähän poltteeseen, jolloin pitää käyttää mm. venyttäviä liikkeitä

-Keskittyminen kohdelihakseen on tärkeää sarjan aikana

-Treenilatureista on auttanu puskemaan läpi ton kivun huomattavasti paremmin kuin ilman

Tämä #metodi perustuu nimenomaan siihen lihasten mikrovaurioiden hakemiseen. Yleensä ajattelen niin että tuo treeni alkaakin vasta noiden ekojen 6toiston sarjojen jälkeen, vaikka nekin kovia ovat. Silloinkun polte on läsnä tiedän että olen oikealla alueella ja mitä pidemmälle pystyn siellä kivussa olemaan sen paremmin kehityn.

Oon jonkinverran tutkinut noita lihaskasvun tekijöitä ja joskus on muistaakseni ollut uskomus että se treenin aikainen verenvirtaus auttaisi lihaskasvuun. Muistaakseni tämä kuitenkin lytättiin. Tämän takia en itse enää sitä pumpin hakemista pidä niin isossa arvossa.

Tässä jotain mietinnän aiheita metodeihin:

Kun joku asia otetaan puheeksi, niin mikä nostetaan pöydälle?
Back
Ylös Bottom