Väärä tekniikka?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen nyt 3 kertaa käynyt salilla ja ekalla kerralla sain opastusta, että miten laitteet toimii ja miten liikkeet tehdään oikein. Mutta jos teen esimerkiksi ylätaljassa liikkeitä niin ne tuntuu enemmänkin pelkästään hauiksessa eikä missään muualla. Onkohan tekniikka väärä?

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=41170

Lukaiseppa tuosta, sitten salilla heität pakkaan vaikka 25kg ja alat harjoittelemaan sitä tuntumaa. Sittenkun saat liikkeen tuntumaan selkäfileissä niin painoa lisää niin että saat sen tuntuman yhä pysymään, varmasti paisuu siivet.

Voin tuohon vain todeta, että tuo on aikamoinen taitolaji tuo ylätaljatreeni niin yksinkertaiselta kuin se näyttääkin. Selkää tulee treenattua lähinnä muilla liikkeillä vaikka nuo hyvät thredit onkin koluttu läpi. Kai tuossa pitää paikkansa myös se, että toiset liikkeet sopivat toisille paremmin. Tosin irtsikan kohdalla on vielä kovin vaikea sanoa mitään liikkeen sopivuudesta.

Tsemppiä treeniin ja lue ohjeita huolella! Kysyminen on yhtä vähän noloa kuin pakkiksen lukeminen kotioloissa.

aloittelijalla voi huonon tekniikan lisäksi olla sellainen lihasepätasapaino että saattaa kestää aikansa että saa tuntumaan kunnolla oikeissa paikoissa. Kyllä ne sieltä ajan kanssa :thumbs:

Olen tehnyt pitkällä suoralla tangolla, mahdollisimman leveä myötäote. Kuten tuossa Miken laatimassa ohjeessa, keskity liikuttamaan kyynärpäitäsi alaspäin, älä vetämään tanko rintaan. Kyllä se tuntuma sieltä löytyy, kevyillä painoilla.

Kun olen alkanut leukoja tekemään, niin tuo ylätalja tuntuu aika tehottomalta liikkeeltä. Ehkä selkä on ylätaljaan liian tottunut, koska muutamalla leukasarjalla latsit ovat seuraavana päivänä hellänä. Tätä ei ole ylätaljalla tapahtunut pitkään pitkään aikaan. Tai sitten leukojenveto on vaan paljon tehokkaampi liike ainakin omalla kohdalla. :D

Kun olen alkanut leukoja tekemään, niin tuo ylätalja tuntuu aika tehottomalta liikkeeltä. Ehkä selkä on ylätaljaan liian tottunut, koska muutamalla leukasarjalla latsit ovat seuraavana päivänä hellänä. Tätä ei ole ylätaljalla tapahtunut pitkään pitkään aikaan. Tai sitten leukojenveto on vaan paljon tehokkaampi liike ainakin omalla kohdalla. :D
Itsekin allekirjoitan tämän. Eilen viimeksi leukoja 3x8 leveällä myötäotteella, latsit & yläselkä nyt niin jumissa ettei ylätaljalla ole noin paljoa saanut tuntumaa selkään pitkiin aikoihin. :dance:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom