Uutta pelikonetta noin tonnin budjetilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu
Eli vanha kone levisi (kannettavasta akut paisuivat ja pullistivat samalla näppäimistön) ja nyt kaipailisin uutta. Enää ei ole läppärille tarvetta, vaan pöytäkone riittää mainiosti. Näytöt ym kilkkeet löytyy, eli vain keskusyksikkö tarvitaan. Peleinä pyörii cs go lähinnä ja tehoja olisi hyvä saada vähintään samat mitä vanhastakin koneesta. FPS pyörivät siinä 200-300 välillä 1920*1080 resolla ja low asetuksilla.

Vanhan koneen specsit:
Prossu i7-6700 HQ
Keskusmuistia 16gb
Näytönohjain GeForce GTX 1070 8gb muistilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaisko tsekata vaikka MuroBBS ja TechBBS -foorumit? Niissä on näitä pelikone X eurolla -ketjuja pilvin pimein ja niissä vois tulla kommenttia vähän aktiivisemmin.

Voin kylläkin pistää kuvan omasta tilauksestani. Ei oo varmaan pariakaan viikkoa vanha. Jotkut noista tarjouksista on menneet umpeen, mutta nää osat oli ~1740€. Siitä vaan karsimaan / muokkaamaan. Vaikka nyt prossua pykälän alaspäin (AMD Ryzen 3600X, toiset 16gigaa muistia veks, kotelo vähän halvempi ja jäähy ja virtalähde vähän halvemmaksi, niin saattais olla jo suht lähellä budjettia.

1592748380857.png

Kiitoksia molemmille vastauksista. Olen mä noita forumeja selannutkin, mutta helposti tuntuu hukkuvan yksityiskohtien viidakkoon. Täytyy toi video kattoa.

On tässä jo aika monta muttaa:
AMD vai Intel? Ensimmäistä hehkutetaan pienellä virrankulutuksella ja paremmalla turva-aukkojen tukkimisella. Silti vaan firmankin läppärissä on Intelin prossu.

Näytönohjaimissa amd vai nvidia? Toiset sanoo että aina ja iankaikkisesti nvidia. Sitä polkua jos lähtee, niin tuo mun yli 3v vanha läppärin 8gb 1070 GTX onkin edelleen yllättävän hyvä. Eli ilmeisesti mennään 2060 malliin, joita oli jimmssillä 74 erilaista mallia 🙄 En tiedä riittäisikö 6gb mallikin, kun en käytä kuin 1920*1080 resoa.

16gb keskusmuistia saa riittää, ostan myöhemmin lisää jos tarvin.

Kotelo ja virtalähde sais olla pitkäikäisiä, niin näihin saa varmaan varata +200e. Mitään vilkkuvaloja en kaipaa. Samasta syystä päätin hylätä pakettikoneet. Koetan postailla huomenna jotain pakettia näytille.

Onko näissä jotain erityistä pullonkaulaa?
Virtalähde tuntuu vähän pieneltä näin yhtäkkiä.
https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/161502/jimms-custom-havucs-v2/jimm-s-havu-cs-pelitietokone

Tässä taas ilmeisesti prossulla vakiojäähy eli lämpöjä on luvassa? Plus virtalähde aika pieni?

Emmää tuota pakettikonetta kyllä ite uskaltais ostaa, mutta en osaa sen paremmin perustella. Oon ite semmonen, että googlailen useamman illan arvosteluita ja pyrin ostamaan ns. parhaita vehkeitä ja aina karkaa hinta käsistä ostaa mitä hyvänsä :D Niin kävi tuon koneenkin kanssa, vaikkei tuo absoluuttisesti mikään älyttömän tehokas tai kallis ollutkaan.

Minun googlailujeni perusteella (arvostelut + foorumit) vastaus tuohon aikaisempaan on AMD ja AMD. Jos siis hintalaatusuhdetta haluaa. Muutenkin ilm. huono aika ostaa kalliita osia, kun nää tietokonekamppeetkin mennee taas uusiksi uuden sukupolven konsolien myötä.

Oon ite semmonen, että googlailen useamman illan arvosteluita ja pyrin ostamaan ns. parhaita vehkeitä ja aina karkaa hinta käsistä ostaa mitä hyvänsä :D Niin kävi tuon koneenkin kanssa, vaikkei tuo absoluuttisesti mikään älyttömän tehokas tai kallis ollutkaan.
Mulla on vähän sama vika välillä. Koettanut vaan miettiä sitäkin, että onko oikeasti tarvetta monen tonnin koneelle? Noh ei oo, mutta toisaalta en myöskään kelpuuta mitään lagaavaa paskaa, joka vituttaa ostohetkestä lähtien :/

Kyllä noihin komponentteihin riittää 500-660 watin virtalähde, eipä noiden koneiden kulutus liene kovinkaan suuri lopulta noilla komponenteilla.

Lieneekö kovinkaan tarpeellista hankkia liian isoa virtalähdettäkään josta ei ole mitään hyötyä tai ei tarvetta. Virtalähd tulee mitoittaa koneen kulutuksen mukaan joka ei useinkaan kovin suuri ole ellei koneessa ole kahta näytönohjainta.

Mulla vähän sama että ostan ns. ylimitoitetut komponentit aina. Esim emolevy pitää olla hyvä, vaikka harvoin mä oikeesti kellotan prossua rajusti, eli riittäis ihan perinteisempikin versio emosta eikä 24 vaiheista syöttöä virralle =D

Suositut

Back
Ylös Bottom