Uutta leasing autoa alle...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hgu
  • Aloitettu Aloitettu

Hgu

Liittynyt
11.8.2002
Viestejä
447
Ikä
52
Keväällä tulee kolme vuotta täyteen nykyisellä kotterolla ja uusi pitäisi valita. Tällä kertaa se saa olla farmari ja diesel moottorilla. Hintahaarukka jossain 20 000 ja 23 000 välillä, nykyinen on Sport Astra.

Kävin jo nuuskimassa Citroen Xsara Breakia, koska niillä on nyt aika houkutteleva kampanja: Ilmastointi, ESP-ajovakaus, vakionopeudensäädin ja peruutustutka veloituksetta mukaan!

Kenelläkään ideoita, ehdotuksia, negatiivisia kokemuksia, tell me!?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sen verran kokemusta sitikoista että ei ole ainakaan hyvä talviauto. Kovilla pakkasilla moottorin huohotinputki jäätyy--->tuloksena öljyt pihalle öljytikun reiästä. Viime talvena kaverille kävi kahdesti noin... eikä ole ainut jolle olen kuullut käyneen samoin. Mutta mistä näistä tietää...
 
Mulla oli joskus aikoinaan Xsara. Olin tyytyväinen, ei vikoja, omistin sen about vuoden verran. Tuohon rahaan ei varmastikaan paljon vaihtoehtoja löydy noilla varusteilla.
 
Parempi ettei sekannu sitikkaan. Ne ei oo koskaan pärjänny missään testeissä, niissä on kalliit ylläpitokustannukset. Tunneihmisen valinta, järki-ihminen käyttää rahansa johonkin kunnolliseen. :kippis1:
 
Siis tosimieshän ei ota autoonsa peruutustutkaa vaikka saisi ilmatteeksi..

Tässä oli minun antini tälle threadille, hyvää yötä :)
 
Hmmm... Itselläni on kolmas sitruuna alla eikä valittamista ole. Kaks ekaa oli xsaroja (bensakoneella) ja hyvin niillä talvella pärjäs. Mitä huohotinputken jäätymiseen tulee niin jos saman talven aikana kaksi kertaa pääsee jäätymään niin eiköhän kyse ole jo :david: :david: Kun laittaa auton mukana tulevan viimasuojan talvirenkaiden vaihdon yhteydessä ei huohotinputkin ainakaan meikäläisellä jäätynyt. Tällä hetkellä alla farkku C5 diesel. Lämpiää hyvin ja eikä valittamista. Ainoa miinus on kalliit huollot.

Niin ja mitä ajo-ominaisuuksiin tulee kaikilla on omat mielipiteensä, niistä on turha kiistellä. Kukin valitkoon mieleisensä auton.
 
Originally posted by vapaudenpatsas
Mulla oli joskus aikoinaan Xsara. Olin tyytyväinen, ei vikoja, omistin sen about vuoden verran. Tuohon rahaan ei varmastikaan paljon vaihtoehtoja löydy noilla varusteilla.

Eihän uudessa autossa vikoja saa olla ensimmäisen vuoden aikana ja, jos on niin on tapahtunut huollossa tai kokoonpanossa virhe.:jahas:
 
Originally posted by polestar
Parempi ettei sekannu sitikkaan. Ne ei oo koskaan pärjänny missään testeissä, niissä on kalliit ylläpitokustannukset. Tunneihmisen valinta, järki-ihminen käyttää rahansa johonkin kunnolliseen. :kippis1:

Leasing = käyttäjä ei maksa ensimmäistäkään huoltoa taikka remonttia vaan leasingyhtiö. Astrassani paukahti vaihdelaatikko 71000 km:n jälkeen. :kippis1:
 
Originally posted by Hgu
Astrassani paukahti vaihdelaatikko 71000 km:n jälkeen. :kippis1:

:lol2: Harva meistä on rautaa.:lol2:
 
Originally posted by Hgu
Leasing = käyttäjä ei maksa ensimmäistäkään huoltoa taikka remonttia vaan leasingyhtiö. Astrassani paukahti vaihdelaatikko 71000 km:n jälkeen. :kippis1:

Paitsi EI-normaalista kulumisesta johtuvat rengas - ja vannekorjaukset/vaihdot, ajovalojen umpiot ja tietyt muut ulkoiset osat, pienellä yhtiö/sopimuskohtaisella vaihtelulla.
Toki silloinkin yritysleasing-autolle oletuksena on että firma maksaa, eikä auton käyttäjä.

nimim. Audista aluvanne paskaksi viime viikolla :rolleyes:
 
Joskus muinoin oli yleispätevä neuvo että pysy ranskalaisesta autosta erossa jos vaan on mahdollista, mutta nykyään se ei enää päde. Olipa se minkämerkkinen ja maalainen auto tahansa niin niissä on ne omat tyyppivikansa ja ominaisuutensa. Jossakin on joku polttimon vaihto tehty tosi vaikeaksi kun taas joku toinen homma on tosi helppo. Ja samoin kaikki muutkin ominaisuudet vaihtelevat. Tämä auto homma on vähän sama kuin se että joku tykkää tyttärestä ja joku äidistä....
Se huohotin homma ei enää ole ainoastaan ranskalaisten ongelma vaan on niitä muissakin merkeissä. Ja sitä pystyy välttämään siten että joko käyttää sen huohotinputken syksyllä irti ja puhdistaa sen tai sitten välttää kovilla pakkasilla lyhyviä ajoja ja ajaa auton kunnolla lämpimäksi. Sama muuten pätee esim. volvoon,wolkkariin jne.
 
Renault vuoden auto!

Hyvällä tuurilla kahden.

:lol2:
 
Henkilökohtaisesti olen samoilla linjoilla japan kanssa.. Se nyt on vaan lapsellista/tietämättömyyttä/tunneasia väittää jonkun automerkin olevan toista huonompi pelkän merkin/valmistusmaan perusteella...
Esim:
Itäautoja on kautta aikojen sivu haukuttu huonoiksi, mutta kappas vaan kun ovat kaikki siirtämässä sinne tuotantoa..

Ihan sama, missä se oma nissani tai peugeot/citikka on valmistettu, jos se kulkee, näyttää hyvältä ja siinä on tilastotietojen mukaan keskimääräistä vähemmän mallikohtaisia ongelmia, se kelpaa minulle.

Tämäkin on vain mielipide, ja niitä tulee aina ja ikuisesti olemaan niilläkin, jotka eivät tiedä autoista :kakka: kaan.
 
Originally posted by Narutumppu

Esim:
Itäautoja on kautta aikojen sivu haukuttu huonoiksi, mutta kappas vaan kun ovat kaikki siirtämässä sinne tuotantoa..


Autot eivät ole minun alaa, mutta epäilisin vahvasti, että tuossa on kyse alhaisemmista työvoima- yms. kustannuksista kuin laadun tavoittelusta.
 
Diesel-merkkisessä saarassa ei ongelmia huohotinputken kanssa. Benziinissä tullee oljyt pihalle, jos ei ole etumaskia paikalla. Myös dieselissä se pitää olla talvella. Hyvä rassi on saara, minä tiijän!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom