Uutta konetta kasaamassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timias
  • Aloitettu Aloitettu
Itse en suomesta tilaisi ollenkaan. Jos haluat hyvän koneen halpaan hintaan ni suosittelen katsomaan Saksasta! Itse tilasin koneen sieltä ja nyt on kyllä sellanen paketti että pyörii, eikä maksanut kuin ~700€ kun Suomen hinnoissa oltaisiin puhuttu jo kevyesti yli tonnista. Ison summan säästää jos haluaa käyttää piratismia ja lataa malaysiabaysta tuon käyttöjärjestelmän... Se onkin kuitenkin sitten ihan oma päätöksensä haluaako sellaista harrastaa, itse olen kyllä ihan ostanut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käyttikset maksaa koneen kylkeen nykyään hiukan reilun 100€, joten ei voi kyllä isosta säästöstä enää puhua.
Olen toki tietoinen, että esim. Saksasta koneen saa halvemmalla, mutta itse maksan osittain myös siitä, että ongelmatapauksissa asiat pystyy hoitamaan Suomen kielellä. Voi esim. takuucaset olla aavistuksen hankalampia, kun myyjä on ulkomaalainen.
Mulla siis on kriteereinä aina myös muuta kuin halvin mahdollinen hinta. Toki sekin hyvä on, jos rahaa säästää, sitä en kiellä.

Siitä olen varma, että minulle tulevaa kokoonpanoa ei saa mistään alle 1000€ hintaan ;) Tarkoituksena on hommata sellainen kone, johon ei muutamaan vuoteen tarvitse tehdä mitään päivityksiä.
Lisäksi, kun tuo koneeseen tuleva näyttö on natiiviresoluutioltaan 2560x1440 niin vaatii sitten koneelta jo vääntöä, että sitä pystyy kunnolla hyödyntämään uusissakin peleissä yms.

paljonko menee rahaa koneeseen,poisluettuna näyttö? Itse pistin vuos sitten muistaakseni 1300-1400egeä pelkkään keskusyksikköön. koneen specsit löytyy tästä ketjusta.. hyvin pyörii vieläkin pelit, konekin on ihan saatanan hiljainen. winukka ei vaaei montaa sekkaa boottaukseen :)
Näyttönä 32 fullhd. joskus haaveissa hankkia 27tuumainen, olisi kätevämpi koko, mutta hyvin tohon on tottunut

paljonko menee rahaa koneeseen,poisluettuna näyttö? Itse pistin vuos sitten muistaakseni 1300-1400egeä pelkkään keskusyksikköön. koneen specsit löytyy tästä ketjusta.. hyvin pyörii vieläkin pelit, konekin on ihan saatanan hiljainen. winukka ei vaaei montaa sekkaa boottaukseen :)
Näyttönä 32 fullhd. joskus haaveissa hankkia 27tuumainen, olisi kätevämpi koko, mutta hyvin tohon on tottunut

Paljon menee euroja... Hinta alkaa siis kakkosella, näytön kanssa kolmosella.
Tuossahan pelkkiin näyttiksiin menee jo "kivasti" rahaa, kun tulee 2xGTX680 OC 4Gb... maksavat noin 560€/kpl. Pitäisi 2560x1440 resokin pyöriä kivasti ;)

Ei tuo nyt ihan Mac hintoihin mene, mutta kauas ei enää jäädä :D

Aika nopeasti pitäisi tuonkin boottailla yms. kun Windows levynä on SSD ja Windows versiona 8, jonka pitäisi olla boot ja shutdown nopeuksissa ihan omaa luokkaansa aiempaan verrattuna.

Taitaa tulla kallein kone mitä olen laittanut, mutta ensimmäistä kertaa on kaikki osat ns. uusinta uutta, eli pitäisi tosiaan sitten mennä aika kauan ilman päivityksen tarvetta.

Eihän noissa näytönohjaimissa ole mitään järkeä! :D

Onnea uuden koneen johdosta sitten kun sen saat. Taitaa tulla aikainen joulu :)

Paljon menee euroja... Hinta alkaa siis kakkosella, näytön kanssa kolmosella.
Tuossahan pelkkiin näyttiksiin menee jo "kivasti" rahaa, kun tulee 2xGTX680 OC 4Gb... maksavat noin 560€/kpl. Pitäisi 2560x1440 resokin pyöriä kivasti ;)

Ei tuo nyt ihan Mac hintoihin mene, mutta kauas ei enää jäädä :D

Aika nopeasti pitäisi tuonkin boottailla yms. kun Windows levynä on SSD ja Windows versiona 8, jonka pitäisi olla boot ja shutdown nopeuksissa ihan omaa luokkaansa aiempaan verrattuna.

Taitaa tulla kallein kone mitä olen laittanut, mutta ensimmäistä kertaa on kaikki osat ns. uusinta uutta, eli pitäisi tosiaan sitten mennä aika kauan ilman päivityksen tarvetta.

Itse en ottaisi dual näyttistä koneeseen, vaan yhden kortin. Jonkun verran jengillä ongelmia, kun jotkut pelit ei toimikaan hyvin dual GPU:n kanssa. Yli 1000 e näyttiksistä on kaamea overkill! Jos on liikaa rahaa, niin satsaa sit vaikka siihen näyttöön enemmän.

Jos haluaa hifistellä, niin lisäksi vielä 2*nopea SSD raid 0.

Itse en ottaisi dual näyttistä koneeseen, vaan yhden kortin. Jonkun verran jengillä ongelmia, kun jotkut pelit ei toimikaan hyvin dual GPU:n kanssa. Yli 1000 e näyttiksistä on kaamea overkill! Jos on liikaa rahaa, niin satsaa sit vaikka siihen näyttöön enemmän.

Jos haluaa hifistellä, niin lisäksi vielä 2*nopea SSD raid 0.

Mulla on ollut ennekin SLI / Crossfire settejä ja ongelmia oli lähinnä Crossfirellä, SLI:n kanssa ei niinkään.
Ennen nuo olivat paljon huonommin toimivia settejä, mutta siinä on menty valtavasti eteenpäin, kun sekä nvidia, että ATI ovat panostaneet noihin multi-gpu setteihin. Enää ei edes kolmen tai neljän kortin kombo ole mikään harvinaisuus, eli tuo kaksi on pientä vielä :D Nykyään esim. kahden näyttiksen SLI/Crossfire setti toimii käytännössä kaikkien uusien pelien kanssa niin, että karkeasti ottaen tuplaa suorituskyvyn. Vanhempien pelien kanssa hyöty on pienempi, mutta lähes poikkeuksetta suorituskyky on kuitenkin parempi kuin yhdellä kortilla.
Tuossa hyvä esimerkki 680 SLI testissä:
http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_680_sli_review,1.html

Siinä näkyy hyvin, että kun mennään noihin normi 1080p korkeampiin resoluutiohin, niin kyllä SLI potkii huomattavan kovaa vs. yksi kortti.
Mulla tulee se näyttö olemaan 2560x1440 resolla, joten saa jo noille molemmille näyttiksille tekemistä ;)

Niin ja en mä noista korteista ihan listahintaa joudu maksamaan, joten saattavat jopa jäädä alle sen tonnin, en ole tarkkaan laskenut vielä ;)

Jos sitten koneen saatuani tuntuu, että toinen kortti on liikaa, niin varmasti sille ostajia löytyy.

Mulla on CrossFire, ja yllätykseks ei ole ongelmia.

Itse aiheesta niin silti, tuohon hintaan katselisin ennemmin 690... yksi on aina parempi kuin kaksi. 690 on paikoin jopa tehompi kuin 2x680 yhden näytön 2560x1440 resolla, ja useamminkin kolmella 1080p näytöllä. Virrankulutuksessa tietenkin 690 vie voiton, plus ton kanssa voit aina myöhemmin hankkia uuden koneen muuten ja heittää kylkeen toisen 690.

Itse kyllä pidän SLI/CF konfiguraatiota vain ns. päivityksenä, en koskaan ikinä hankkisi suoriltaan uuteen koneeseen. Pienetkin ylimääriset mahdollisuudet ongelmiin on aina huono asia.

Mulla on CrossFire, ja yllätykseks ei ole ongelmia.

Itse aiheesta niin silti, tuohon hintaan katselisin ennemmin 690... yksi on aina parempi kuin kaksi. 690 on paikoin jopa tehompi kuin 2x680 yhden näytön 2560x1440 resolla, ja useamminkin kolmella 1080p näytöllä. Virrankulutuksessa tietenkin 690 vie voiton, plus ton kanssa voit aina myöhemmin hankkia uuden koneen muuten ja heittää kylkeen toisen 690.

Itse kyllä pidän SLI/CF konfiguraatiota vain ns. päivityksenä, en koskaan ikinä hankkisi suoriltaan uuteen koneeseen. Pienetkin ylimääriset mahdollisuudet ongelmiin on aina huono asia.

Niin hullua kuin se onkin, niin yksi GTX 690 tulee maksamaan enemmän kuin 2xGTX 680, ainakin sillä hinnalla jonka mä olen saanut sovittua.
Tuo GTX 690 on noin tonnin kortti ja nyt kun tarkistelin tuota omaa hintaa, niin ei nuo 2x680 tule maksamaan yhtä paljon.
Lisäksi tuo 690 kuulemma pukkaa melkoisesti kuumaa ilmaa kotelon sisälle, kun taas 680 korteissa lämpö ohjautuu paremmin ulos.

SLI on tosiaan 400/500 sarjan korteista asti toiminut todella hienosti (SLI profiilit päivittyy automaattisesti jne), eli ei pitäisi tuoda mitään ongelmia.
Kuten sanottua, jos ongelmia tulee tai muuten vaan ei nappaa ko. kombo niin sitten myydään jotain pois ja uutta tilalle. Pääsee sitten porukka täällä heittämään "i told you so't" :D

Jos hinta merkkaa yhtään mitään, niin tässä on myös purtavaa:

bf3_5760_1080.gif

metro_2033_5760_1080.gif

Jos hinta merkkaa yhtään mitään, niin tässä on myös purtavaa:

bf3_5760_1080.gif

metro_2033_5760_1080.gif

Sellainen pointti tuossa vielä on, että ne mulle tällä hetkellä tulossa olevat 680:t on OC versioita ja 4Gb muistilla.
Eli ovat nopeampia kuin normaali 680.
690:ssä on myös 4Gb muistia, mutta se on 2Gb per GPU eli käytössä on vain 2Gb muistia.
Tuo ei ole ongelma nyt, mutta tietyt pelit lähentelee jo nyt 2Gb vram rajaa isoilla resoilla (ja jotkut jopa ylittävät hetkellisesti), joten mistäpä tietää vaikka jo ensi vuonna uutuudet pyyhkivät yli siitä rajasta...

Pitää miettiä vielä... 670 en ole ottamassa, mutta 690 on vielä harkinnassa :)

Aivan, enpä muuten muistanut tuota muistiasiaa, siis että SLI:s muistin määrä on vain se mitä on yhdessä eli siten 690 on käytännössä vain puolet.

670 saa OC ja 4GB. ;)

Aivan, enpä muuten muistanut tuota muistiasiaa, siis että SLI:s muistin määrä on vain se mitä on yhdessä eli siten 690 on käytännössä vain puolet.

670 saa OC ja 4GB. ;)

670 OC 4GB SLI voisi olla ihan ok vaihtoehto kyllä... pitää selvitellä paljonko on hintaeroa.

GTX 670 OC 4Gb ja GTX 680 OC 4Gb hintaero on yllättävän pieni. Pudottaisi koneen hintaa vain about 150€, joten taidan pitää nuo 680 kortit kuitenkin.
690 kävis varmasti muuten mainiosti, mutta se vram... en tosiaan usko, että 2gb heti olisi mikään ongelma, mutta ei ole aikomus noita kortteja muutamaan vuoteen päivitellä, joten siinä ajassa voi tulla jo 4gb vramillekin tarvetta.

Melkein tuli itselläkin kuumetta päivittää konetta, mutta sitten tulin järkiini.

Q9550@3,4 GHz, Raato 6950 2 GB, 6 GB RAM, 3 TB HDD ja 80 GB SSD käyttikselle saa luvan riittää vielä ainakin vuoden. Ja sittenkin saattaa riittää näyttiksen päivittäminen vaikkapa gayhorse 670.

Melkein tuli itselläkin kuumetta päivittää konetta, mutta sitten tulin järkiini.

Q9550@3,4 GHz, Raato 6950 2 GB, 6 GB RAM, 3 TB HDD ja 80 GB SSD käyttikselle saa luvan riittää vielä ainakin vuoden. Ja sittenkin saattaa riittää näyttiksen päivittäminen vaikkapa gayhorse 670.

Mullahan ei nyt ole ollut pöytäkonetta lainkaan melkein vuoteen.
Ajattelin, että nyt kun pistetään uusi niin laitetaan sen verran uutta ja tehokasta rautaa, että päivitystarvetta ei sitten muutamaan vuoteen ole :)

Mullahan ei nyt ole ollut pöytäkonetta lainkaan melkein vuoteen.
Ajattelin, että nyt kun pistetään uusi niin laitetaan sen verran uutta ja tehokasta rautaa, että päivitystarvetta ei sitten muutamaan vuoteen ole :)

Tollasella hirviöllä vetelee 5 v.

Kylläpä menny tää päivä säätäessä. Emännän porukoille piti kasata ja asentaa yks kone + omaan koneesee asentaa ssd ja formatoida entinen kone ja asentaa kaikki uusiks. Kyllä ainakin winun käynnistus tapahtu niin paljo nopeemmin ja ei kyllä muutkaan ohjelmat paljoo mieti kun aukee. Kannatti siis vaihtaa tuohon..

Tollanen setti tuli lopulta tilattua, eihän toi mikää erikoinen oo, mutta jos toi n. 5v vanhan paketti koneen voittas =) Prosun jos vaihtaa, nii saa äkkiä lisää potkua myllyyn.

Windows 7 Home Premium 64-bit FI DVD, SP1, OEM 1 kpl
Desktop MK120 näppäimistö+hiiri, Nordic 1 kpl
XFX 450W Core Edition ATX-virtalähde, 80+ Bronze (Tarjouserä!) 1 kpl
BitFenix Merc Beta, ATX-miditornikotelo, musta 1 kpl
Western Digital 1TB Caviar Green, 3.5", Sata3, IntelliPower, 64MB 1 kpl
LG 23" IPS235V-BN LED E-IPS FullHD 16:9, D-SUB/DVI/HDMI, 5M:1 (Tarjous!) 1 kpl
DRW-24B5ST, polttava DVD-asema, SATA, Musta Bulk 1 kpl
Bundle, Asus P8Z77-V LX + 8Gt Kingston Hyperx (2x4Gt KIT) 1
Intel Ivy Bridge i3-3220, LGA1155, 3.3GHz, 3MB, Boxed 1 kpl

Pistetään tämä näyttis kysely vaikka tänne. Gtx 460 tilalle pitäisi hommata uusi näyttis. Koppa vähän rajoittaa valintaa kun ei kovin pitkää korttia tuonne saa tungettua. Koneesta sen verran että prossuna pari vuotta vanha amd phenom II x4 3,4GHz ja muistia 4gigaa. Näitä olen itse katsellut http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...V-N65TOC-1GI-NVIDIA-GeForce-GTX650-TI-1024-MB
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...X550-Ti-DI-1GD5-NVIDIA-GeForce-GTX550-Ti-1-GB
tuo gtx550 on 21.5cm pitkä ja justiinsa menee koppaan vielä,sen pitempää korttia ei saa mahtumaan. Kumpi näistä olisi järkevämpi vaihtoehto tuota muuta kokoonpanoa ajatellen? Saa toki ehdottaa muitakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom