Uutta konetta kasaamassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timias
  • Aloitettu Aloitettu
Mun henk. koht. mielipide on että ei, etenkin jos haluat pysyä järkevissä hinnoissa. LGA2011 on kuitenkin ns. enthusiast kanta, ja 1155 on ihan performance kanta. Ei se 1155 mitenkään huono vaihtoehto siis ole, plus että tosiaan menee vielä vuosi jotta saadaan LGA2011 kannan Ivyt.

Jos ihmetyttää, niin eihän i7 3820 LGA2011 kantaan mitenkään kallis ole, sinänsä. Tietty emo kustantaa sitten enemmän, ja muistitkin nelikanavaisia. Tuossa tietty se plussa että voi ensi vuonna myydä pois ton 3820 ja hävitä hieman mutta tilalle joku Ivy Bridge-E............

Summa summarum, ei käytännössä kukaan voi aivan vakavissaan suositella rahojen laittamista LGA2011 kantaan (EDIT) pelaamista varten. Kyllä se tuo 1155 on... 2011 on high-high-end rompetta, jossa sitten suurimmat hyödyt työkäytössä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Disclaimer: mun mielipide siis. Itse aion mennä LGA2011 kannalla, koska tosiaan on työkäytössä kone, ja haluan muutenkin hifistellä.

Joo ei tosiaan intelit mee samantien vanhaksi kun pukkaa uudempaa mallia markkinoille. Ja kun k-mallin hommaat niin kellottuu melko reippaasti ihan ilmalla. Kannattaa tosin joku toinen tuuletin katsella prossun mukana tulevan tilalle siinä tapauksessa että kellottaa, tai miksei muutenkin. 30-50e ja jäähtyy paremmin, ehkä pitää pienempää mekkalaakin.

//
Lisätääns viellä hyvä prossucooleri tähän vaihtoehdoksi, murosta linkki ni saattaa joku alennuskin olla jos kerkivvää.
Scythe

Oon ihan täysi aloittelija koneen kasaamisessa. Mistä kannattaisi edes aloittaa, kun aletaan valitsemaan osia koneeseen?
Budjetti olisi n.1000 saako sillä kasattua mitään järkevää?

Edit. Kone olisi pelikäyttöön, joten sen pitäisi pyörittää raskaita pelejä.

Tonnilla pitäis saada ihan jees kone. Itse lähtisin intelin i5 ivy prossulla ja näyttikseksi vaikkapa gtx570 (samat ku mulla :D )

Mistä tiedän että onko valitsemani osat yhteensopivia?

Onko olemassa mitään opasta "koneen kokoaminen for dummies". Sillä en tiedä koneista oikein mitään :D

Tässä on hyvä runko kokoamiselle http://www.silentrig.com/product/2291/challenger-high-power

Hinta on noin tonnin radeon 7850:llä ja käyttiksellä ja 1 teran limpulla jos tarvitset enemmän tilaa. Jos et tarvitse käyttistä, niin näyttikseen voi laittaa vielä enemmän rahaa. Jos kotelon ulkonäkö ei nappaa voit kasata vastaavat komponentit ostoskoriin eri kopalla (esim. bitfenix shinobi tai fractal design r3). Ja muutenkin voi testata tuleeko halvemmaksi jos ostaa vain osina. Muita edullisia paikkoja saattavat olla myös systemastore tai jimms. Powerin joutuu ainakin vaihtamaan kun eivät myy super floweria. Varmaan xfx core-sarja onkelvollisin hintaansa nähden tai sitten corsairin cx. Itse on melko turha lähteä kokonaan konetta kasaamaan jos ei tiedä mistään mitään. Menee yleensä vähintään puolet komponenteista vaihtoon :). Lähinnä pitää tietää vain aiotaanko konetta kellottaa, arvostetaanko hiljaisuutta, tarvitaanko käyttis ja mihin konetta käytetään.

SSD:tä voi myös tuon hintaiseen kokoonpanoon jo hyvin yrittää. Se nopeuttaa koneen toimintaa huomattavasti mutta on tilarajoitteinen eli vain käyttiksen ja ohjelmat ja jotain muuta saa asennettua sille.

Mistä tiedän että onko valitsemani osat yhteensopivia?

Onko olemassa mitään opasta "koneen kokoaminen for dummies". Sillä en tiedä koneista oikein mitään :D

Onko näissä nyt pääosin muuta ku että prossu ja emo sopii yhteen? Riittävän iso kotelo että mahtuu isompikin näytönohjain sisälle ilman ongelmia ja mahdollisesti isompi jäähdytin prossulle.

Leijona, suositukseni on että käyt muro bbs myydään konepaketteja osiossa. http://murobbs.plaza.fi/kannettavat-tietokoneet-ja-konepaketit/

Miksi ostaa käytetty? No se on valmiiksi kasattu ja toimii, ja noi muron nörtit myy ilman kummoista "tunnesidettä" koneeseen joten hinta ei päätä huimaa, ja kun he kasaavat koneen parikin vuodessa..niin rauta on tuoretta.

Tuossa esimerkki kone vaikkapa:
http://murobbs.plaza.fi/kannettavat-tietokoneet-ja-konepaketit/906175-m-v-pelikonepaketti-i7-asus-rampage-ii-extreme-ssd-6870-etc.html

nimetn.png

Tollanen kokoelma tosta tuli. Kertokaa puuttuuko/onko jotain ylimääräistä jota ei tarvitse. :)

yht. 936,85€

Osta Leijona isompi ssd, koska tulet kuitenkin asentamaan muutamia parhaimpia pelejä C:lle ja win 7 vie mahdottomasti tilaa, varsinkin kun ajetaan päivitykset yms. Toiseen kovoon voi asentaa vähemmän kovo-intensiivisiä pelejä, mutta räiskintäpelit yms, isot ropet kandee asentaa nopealle ssd:lle. 64 gigaa loppuu nopeasti kesken.

Olen myös sitä mieltä, että jos nyt vähän menee yli budjetin, niin onko sillä väliä? Näin ollen, osta Radeonin 7950 tai 7970, niin itse tein ja olen tosi tyytyväinen. Jos pelaat pienemmillä resoilla, esim 1680x1050 tai 1980, niin ehkä Nvidian näyttis, joka optimoitu paremmin näille näyttötarkkuuksille. Itse ostin Radeonin 3 gigasella muistilla, koska pelaan 2560 resolla ja niissä testeissä AMD vei.

Näin ollen, osta tehokaampi poweri, 650 - 800 wattinen ja merkkinä Corsair, joka on pelannut itselläni hyvin.

Isompi ssd tosiaan on ihan kannattava ja samsung on hyvä valinta. Itselläni on tuollainen 64GB ja tilaa näyttää olevan alle 15 gigaa jäljellä, eikä levylle ole asennettu kuin win7 ja ohjelmat. Pikkuhiljaa windows syönyt tilaa levyltä. Suunnilleen puolet meni alunperin.

7850 kannattaa ostaa ennemmin MSI twin frozr, on vähän ylikellotettu valmiiksi ja paljon paremmalla jäähyllä. Jos haluat paremman näyttiksen, niin terminatorin mainitsema 7950 on 30% nopeampi kuin 7850. Muisteiksi voit ostaa halvintaki mutta taitaa olla kotelossa joku ikkuna mikä saattaa vaikuttaa valintaan. Poweri kyllä riittää. Kone vie alle 300w täydellä höngällä ja superit antavat valmistajan mukaan 100w yli ilmoitetun silver tason hyötysuhteella. Muropaketista löytyy silentrigin oma ketju ja sieltä voi löytää ainakin powerin ja muistejakin tarjoushintaan.

Joo ehottomasti samantien isompi kovo. Jos ssd välttämättä haluaa niin pitäähän sille jotain mahtuakkin? Itellä 128gB ja tällä juur juur pärjää kun en useempia pelejä yhtäaikaa pelaa, tai sitten pelaan osan hitaammalta kovolta.

Olen myös sitä mieltä, että jos nyt vähän menee yli budjetin, niin onko sillä väliä? Näin ollen, osta Radeonin 7950 tai 7970, niin itse tein ja olen tosi tyytyväinen. Jos pelaat pienemmillä resoilla, esim 1680x1050 tai 1980, niin ehkä Nvidian näyttis, joka optimoitu paremmin näille näyttötarkkuuksille. Itse ostin Radeonin 3 gigasella muistilla, koska pelaan 2560 resolla ja niissä testeissä AMD vei.
Asiaa, äijä pisti kerralla fyrkkaa ainakin sopivasti päivitykseen, mahtaa olla kulku sujuvaa?:hyvä:

Pystyy jos ne ovat sata-liittimillä. Tuosta emosta ei löydy enää vanhempaa leveää ide-liitintä. Tai saahan niihinkin adaptereja mutta maksavat varmaan lähemmäs tuon aseman verran. Kierrätyskelpoisia osia voivat olla kiintolevyt, optinen asema, kotelo ja prosessorin jäähdytin mutta prossujäähyissäkin kiinnittimet vaihtelevat aika paljon ja yhteensopivuus pitää selvittää. Periaatteessa virtalähdekin voi olla kierrätettävissä iästä riippuen.

Reso on 1920-1080.

nimetn-2.png

Tällänen setti tästä nyt tuli. Ruuvit yms tulee varmaankin mukana?

Juu ruuvit tulee yleensä kotelon mukana mutta GTX 570 on vanha malli eikä sitä nyt enää ole mitään järkeä ostaa tuollaiseen hintaan. Saman hintainen 7870 hakkaa sen ja ajuritukikin jatkuu paljon pidemmälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom