Uutta konetta kasaamassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timias
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, on aika epic kokoisia. :)

Meinaan ottaa ihan saman coolerin itsekin sitten syksyllä, tosin luultavasti punainen niin täsmää emolevy + näyttis + muistit. ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hei, ostin vanhaan koneeseen pikkupowerin ja vaihdan vanhan koneen 850 wattisen uuteen. Katoin tosin uudestaan tuota mallia minkä ostin, niin voiko joku varmistaa onko mitään ongelmia vanhassa ratkaisussani: Eimo= EVGA nForce 750i SLI, prossu= Core 2 Quad Q9459 2.66 GHz @ 3.2 Ghz

Tämä minipower on tämä. http://www.verkkokauppa.com/fi/product/7353/xtqn

Huomasin nimittäin siinä tuon P4 merkinnän ja paketissakin lukee, että tukee Pentium 4 ja Athlon 64 prossuja, eli onko tämä joku ikivanhaan ratkaisuun tarkoitettu poweri?

edit, taitaa kyllä olla vaihtokeikka.

Mitäs 1-2 teran kovoa suosittelisitte omien kokemusten ja myös arvostelujen perusteella? Tulee ruksuttelemaan paljonkin kun lataa dokumentteja netistä.
Jos ei tule käyttis levylle, mihin muutenkin kannattaa satsata se SSD, niin tsekkaa outlet.fi. Siellä verkkokauppa myy tehdasvaihdettuja 2TB levyjä hintaan 72e. Nykyhinnoilla halpaa huvia.... Ostin samaisen sieltä itse, hyvä palvelu. Niin, ja siksi ei käyttistä tuohon kun se on Green eli storage luokkaa.

Jos ei tule käyttis levylle, mihin muutenkin kannattaa satsata se SSD, niin tsekkaa outlet.fi. Siellä verkkokauppa myy tehdasvaihdettuja 2TB levyjä hintaan 72e. Nykyhinnoilla halpaa huvia.... Ostin samaisen sieltä itse, hyvä palvelu. Niin, ja siksi ei käyttistä tuohon kun se on Green eli storage luokkaa.

Nojoo, ihan hyvä idea, hinnat oli kuitenkin melko lailla uuden tasoa. Tällaisen ajattelin käydä pokkaa: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/4514/dbmbv/Western-Digital-Caviar-Green-2TB-SATAIII-64MB

No perkele, juuri tuota meinasin! :D

Sitä oli vielä eilen tuolla Outletissa hintaan 72e, mutta näköjään loppunut sitten. Sellaisen siis nappasin itse jo aiemmasta erästä, ja juurikin varastona pelittäneepi hyvin. Jutut tuosta green version ongelmista pitkällä aikavälillä ei ainakaan omassa tunnu enään pitävän paikkaansa kun tarkistin sen sisäiset diagnostiikkarvot. Eli noissa oli aiemmin semmonen pieni ongelma että se kulutti itsensä loppuun nopeasti jollain liiallisilla refresh/wake-up/tms asetuksilla.

Mä en koonnut, mä vain ostin. Pari näytönohjainta ja toinen SSD photoshopin scratsiksi.

Screen Shot 2012-06-25 at 14.36.26.png

Kokoaminen on suurta huvia myös.

Nooooooo, wigga don't do it!

Eipä nuo tupla-Xeon kokoonpanot PC:lläkään halpoja ole.

Mä arvasin, että Wigga vetää tosta porot. Mikähän tolla kaverilla ottaa niin pirusti päähän toikin? Jos tossa olis joku postannut kalliin PC-koneen, niin EI varmaan olis sanonut samoin.

Muistin määrällä ei ole oikein muuta pointtia kuin se, että voin ajaa melko montaa ohjelmaa samaan aikaan vaikka photarille on annettu yli 20 gigaa.

En mä poroja vetänyt, ehkä vaan tuo kuullostaa köyhälle liian kalliilta :) Ei siinä, varmaan pätevä peli. Tosin threadin otsikkoon tuo ei hirveesti liittynyt ;)

Kyllähän noi ytimet nopeuttaa niin saatanasti kaikessa missä lasketaan. Harva sitä tosin niin tosissaan tekee että kannattaa noista ytimistä maksaa.

Ens vuonna saadaan jo täysin normaalit 6-8 core Intelit, eli ei mitään Xeon tms, eli menee ihan alle 200€ emolevyihin kiinni. Noilla sitten jo pärjää ihan ammattilaiskäytössäkin hyvin, puhumattakaan muusta.

Katselin muuten tuolla Jimms'l tuota Intel Xeon LGA2011 prossua. Huikee laite: http://www.jimms.fi/tuote/BX80621E52687W
Malli: E5-2687W
Ydinten määrä: 8
Threadien määrä: 16
Kellotaajuus: 3.1 GHz
Max. Turbotaajuus: 3.8 GHz
Välimuisti: 20MB
Teknologia: 32nm
Max. TDP: 150W

Noita pari kappaletta ja lyö tähän emoon kiinni: http://www.jimms.fi/tuote/270-SE-W888-KR
Siihen sitten vaikka 12kpl 8GB DDR3 kampoja kii vielä.

Lottovoitto, missä olet?

EDIT: Oho oli tuplana emolevy vahingossa.

vain-reilu-8000e.jpg

En mä poroja vetänyt, ehkä vaan tuo kuullostaa köyhälle liian kalliilta :) Ei siinä, varmaan pätevä peli. Tosin threadin otsikkoon tuo ei hirveesti liittynyt ;)
Ei toi nyt mikään mahottoman hintainen ollut. Noilla tehoilla alkaa oleen PC:tkin kalliita. Sitten toki se ero tulee, että osaako Windows niin hyvin käyttää ytimiä mitä OSX.

Uusi Mac Pro pistetty tännekkin tulemaan, toki vain ostin en kasannut. 8-ytiminen (kun niitä oli vielä applella, sivuilla ei enää valikoimissa). SSD käyttikselle ja normi pyörivä muulle kamalle. 16GB muistia riittää aluksi mulle ja eiköhän tuolla taas pari-kolme vuotta mennä kivasti, niin kuin entiselläkin. Entinen 8-ytiminen jää sitten toiseksi koneeksi ja sitä päivitellään muihin juttuihin sopivaksi.

Pakko hehkuttaa tänne, että meikän aikoja sitten kasaama mylly pyörittää vieläkin kaikki peli ihan vitun hyvin. Ainoastaan näyttiksen oon päivittänyt.

prossu: Intel Core 2 Duo E8400 3.0 ghz custom tuulettimella
emo: Asus P5Q
4GB DDR2 muistia
näyttis: nVidia GeForce GTX 560
kiintolevy: WD:n 550 GB

Toi prossu ja emo oli todella hyvä ostos siihen aikaan. En ole edes viitsinyt kellottaa vaikka toi pitäis helposti pyöriä 4 ghz.

Pakko hehkuttaa tänne, että meikän aikoja sitten kasaama mylly pyörittää vieläkin kaikki peli ihan vitun hyvin. Ainoastaan näyttiksen oon päivittänyt.

prossu: Intel Core 2 Duo E8400 custom tuulettimella
emo: Asus P5Q
4GB DDR2 muistia
näyttis: nVidia GeForce GTX 560
kiintolevy: WD:n 550 GB
Mulla sama prossu ja muistit, mutta ohjaimena Ati 5870. Hyvin pyörii pelit. Niin, ja kovalevy on WD:n 1TB Caviar Black.

Syksyllä pitäis saada aikaiseksi uusi LGA2011 pohjainen mörkö, ilman näytönohjainta tosin koska nykyäänkin tuo kellotettu E8400 on pullonkaulan näyttikselle ainakin CPU-intensiivisessä BF3:ssa. GPU käy max. 65% rasituksella, kun taas kumpikin CPU ydin raksuttaa aina 100%.

Uusi Mac Pro pistetty tännekkin tulemaan, toki vain ostin en kasannut. 8-ytiminen (kun niitä oli vielä applella, sivuilla ei enää valikoimissa). SSD käyttikselle ja normi pyörivä muulle kamalle. 16GB muistia riittää aluksi mulle ja eiköhän tuolla taas pari-kolme vuotta mennä kivasti, niin kuin entiselläkin. Entinen 8-ytiminen jää sitten toiseksi koneeksi ja sitä päivitellään muihin juttuihin sopivaksi.

Mä koitin keksiä jotain tekoa 8-corelle uuden rinnalla, mutta en vain keksinyt. Myin pois. Olisko sillä tehnyt jotain? Esim serveriksi?

Kannattaisko noita uusia Intelin prossuja odotella jos pelikäyttöön meinaa konetta päivittää? Nyt olis siis harkinnassa toi 1155 kantainen ja prossuksi i5 3570k jääkö tuo nyt vanhaksi sitten vuoden päästä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom