Uutta konetta kasaamassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timias
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla kokemusta mindfactory.de sivulta. Tilasin koko koneen, koteloa lukuunottamatta. Tuli muistaakseni n. 7 arkipäivässä, mutta oli odottamisen arvoiset. Loppukesän hinnoilla säästin n. 100e sieltä tilatessa ja tuli maksamaan 750e. Suosittelen ihan tosissani. Jos fyrkkaa löytyis suosisin suomalaista, mutta joskus köyhä joutuu nyörymään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen vähän samantyylistä settiä tilaamassa. Kannattanee näytönohjaimeksi ottaa sapphiren dirt3 -edition, sen saa googlen mukaan avattua -> 6970 kytkimen asentoa muuttamalla.

Siis eikai tuo 6970 muutu vain sitä kytkintä kääntämällä? Tuo vain mahdollistaa biosin flashauksen, joka pitää tehdä itse. Ja tuossa Timiaksen koneessa poweri kannattaa vaihtaa laadukkaammaksi.

Olen lukenut aika paljon noista non-referenssi HD6950 korteista. Referenssikorteissa muutto 6970 onnistuu helposti dual-biossin ansiosta kytkintä kääntämällä ja siihen uuden biosin flashaus. Nämä uudet, esim DirectCU II mallit eivät puolestaan ole yhtä helppoja muuttaa, jos muuttuvat ollenkaan. Näytönohjaimesta löytyy kyllä kytkin, mutta se on manuskojen mukaan DVI-VGA kytkin, eikä suinkaan dual biossi (noiden eri asentojen takana kyllä on eri biosit, mutta niiden avulla ei onnistu palauttaa epäonnistunutta flashausta). Toisaalta näistä saa helposti 6970 veroisia kun avaa pelkät shaderit, joka on turvallista, ja lisäksi kellottaa hieman. Kunnollinen kellotus on vaan tällähetkellä vaikeaa koska hyvää jännitteennosto-ohjelmaa ei ole saatavilla, mutta miedot kellotukset onnistuvat ilman jännitteen muuttamistakin jolloin kortista saadaan jopa tehokkaampi kuin 6970 versioista.

Tuosta Sapphiren Dirt3 editionista on ollut liikkeellä ties minkälaista huhua, mm. että tuon DVI-VGA kytkimen takaa löytyvä toinen bios olisikin 6970 mallin. Ainakin eräällä murolaisella kytkimen kääntö vaihtoi shaderit ja kellot 6970 mallin vastaaviin. Toisaalta silloin DVI portit eivät toimi ja molemmat VGA portit taas toimivat koska siihen kytkin alunperin on tarkoitettu.
Kuitenkin on aika sama minkä kortin noista hommaa, koska edellä mainittu ns. manuaalinen flashaaminen on mahdollista kaikilla (eli siis shaderien unlockaus sekä kellotus) ja etenkin DirectCU II malleissa jäähdytys sekä virransyöttö korttiin on verrokkeja tehokkaampaa joten kellotuksesta ei ole käytännössä mitään vaaraa.
Pitää vaan odottaa että Asus julkaisee tuon lupaamansa GPUTweak ohjelman jotta jännitettä saadaan nostettua tarpeeksi.

Btw, onko ihan laillista jimssiltä nostaa hintoja kesken tilauksen? Kun jätin tuon tilauksen, kovon hinta oli 69e. Nyt se on kuitenkin maannut siellä odottelemassa koppaa, ja tällähetkellä hinnaksi näkyis olevan jo 119e. Tuleekohan toi hinta sitten siihen lopulliseen tilaukseen vai ovatko ne velvollisia säilyttämään tuon alkuperäisessä tilauksessa olleen hinnan.

^^ melkeen jättäsin kovon ostamatta, ja ostaa sitten kun ovat halvempia. Kait sulla himassa lojuu joku ylimääränen kovo. perkeleen suolasia hintoja kyl.

Super flowerin powerit on ainakin saanut muron puolella kehuja, ei sillä etteikö tuokin olisi laadukas. Tuo vaan on liian iso, noille palikoille riittää 500w.
Mulla on nykyisessäkin koneessa 550w, eikö kannata kuitenkin olla vähän pelivaraa?

Jos näyttiksen ostamista miettii, niin voin suositella Asuksen 6950 DirectCUII 2GB. Tässä joutessani flashasin tuon 6970:ksi.

Jos näyttiksen ostamista miettii, niin voin suositella Asuksen 6950 DirectCUII 2GB. Tässä joutessani flashasin tuon 6970:ksi.

Onnistuiko ilman mitään ongelmia? Ja mitkä kellot sille laitoit lopulta, ja mistä ihmeestä sait DCII 6970 biosin? :D

Porukka kun on tuota flashaillut, kestää muutaman päivän jonka jälkeen kortti alkaa lyömään paskaa pöytään ja pelit kusee. Flashaus takas poistaa ongelman.
En vaan itse uskaltais millään lähteä edes yrittämään kun tuota dual-bios kytkintä ei ole, menee niin hankalaksi flashata takaisin jos jossain kohtaa alkaa BSODit paukkua

Itse pistin tollasen setin tilaukseen, koteloksi tilasin Bitfenix Shinobin jimmsiltä:

9022024.png

Kovot täytyy vielä hankkia jostain vähän käytettynä. Katselen tolla yhdellä 6950 -kortilla hd7xxx julkistukseen asti ja mietin sitten mahdollista päivitystä crossfire-kokoonpanoon uudelleen.

Itse pistin tollasen setin tilaukseen, koteloksi tilasin Bitfenix Shinobin jimmsiltä:

Kovot täytyy vielä hankkia jostain vähän käytettynä. Katselen tolla yhdellä 6950 -kortilla hd7xxx julkistukseen asti ja mietin sitten mahdollista päivitystä crossfire-kokoonpanoon uudelleen.
Melkolailla samanlaisen setin voisin itsekin tilata ja nuo hinnat kyllä houkuttelee. Mites tuo maksu, kestääkö verkkomaksulla kauan mennä perille? Viimeksi kun saksasta tilasin, maksulla kesti mennä perille jotain 5 päivää. Löytyykö noita kaikkia muuten varastosta, vai onko pitkäkin toimitusaika?

Melkolailla samanlaisen setin voisin itsekin tilata ja nuo hinnat kyllä houkuttelee. Mites tuo maksu, kestääkö verkkomaksulla kauan mennä perille? Viimeksi kun saksasta tilasin, maksulla kesti mennä perille jotain 5 päivää. Löytyykö noita kaikkia muuten varastosta, vai onko pitkäkin toimitusaika?
Näyttäisi ainakin löytyvän varastosta, mitä viimeksi noista osista katsoin. Tokihan tuon paikkaansapitävyydestä ei voi olla varma. Tilisiirrossa nyt se pari arkipäivää ainakin menee. Voin pistää tänne väliaikatietoja, kunhan hommat edistyy. Eilen siis maksoin.

http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159
Tossa hiton hyvät ohjeet ja tuolta löytyi kaikki BIOSit yms. Tosin ei se toiminutkaan itselläni niin hyvin kun toivoin. Flashaus onnistui ilman mitään ongelmia ja sain shaderit sun muut auki. Mutta ajurit eivät sitten tahtoneet toimia millään. Mutta, ei pidä luovuttaa, yritän uudelleen jossakin vaiheessa.

Toi linkki toimii nimenomaan referenssikorteille täydellisesti, mutta DC II:lle tuolta ei löydä oikein biosia koska noissa korteissa alkaa rautakin olemaan liian erilaista jotta vois noita referenssien bioseja käytellä. Samoin non-referenssi 6970 bios ei oikein sovi 6950:lle, kosa niiden rauta on huomattavasti erilaisempaa toisiinsa verrattuna kuin referenssi vastaavissa.

Siitä noi bsodit yms. kai johtuukin, yleensä just ajurien asennuksen aikana tai sitten parin päivän päästä kun rasittaa liikaa.

vy9od4.png

Tuollaisen setin ajattelin tilata. Onko jotkin osat keskenään sopimattomia, tai kannattaako jokin ehdottomasti vaihtaa? Lähinnä siis juuri prosessori, emolevy näytönohjain-akselilla.
Koteloehdotuksia otetaan vastaan, ajattelin aluksi Fractal Designin R3:a, mutta se on joka paikasta loppu. Mihin muuhun koteloon (hintaluokassa <100€) tuo setti mahtuisi hyvin?
Kovalevykin on vähän niin ja näin, otan varmaan sen, minkä tällä hetkellä halvimmalla saa, en ala pikkulevyä ostamaan vähäksi aikaa. Mites tuo prosessorijäähdytin, otin ihan arvalla, onko sopiva?

Itselle suositeltiin prossujäähyksi Thermalrightin true spiritiä, on kuulemma hinta-laatusuhteeltaan hyvä. Muisteiksi kannattaa vaihtaa halvimmat mitä löytyy. Muuten tuo näyttäis omaan silmään hyvältä ja melko samanlaiselta pienin poikkeuksin, kuin mitä itsekin tilasin.

Koteloksi itse tilasin Bitfenix shinobin sen saamien kehujen, ulkonäön ja edullisuuden vuoksi. Irtoaa jimmsiltä 53,90e sis. postit.

Itselle suositeltiin prossujäähyksi Thermalrightin true spiritiä, on kuulemma hinta-laatusuhteeltaan hyvä. Muisteiksi kannattaa vaihtaa halvimmat mitä löytyy. Muuten tuo näyttäis omaan silmään hyvältä ja melko samanlaiselta pienin poikkeuksin, kuin mitä itsekin tilasin.

Koteloksi itse tilasin Bitfenix shinobin sen saamien kehujen, ulkonäön ja edullisuuden vuoksi. Irtoaa jimmsiltä 53,90e sis. postit.
Huomasin saman kotelon tuossa äsken jimssillä ja se taitaa tulla myös minulle.
Kannattaisiko laittaa sittenkin näyttikseksi hd 6970, saako 50e:lle vastinetta, jos ajatellaan vähän pidempää käytettävyytä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom