- Liittynyt
- 19.11.2007
- Viestejä
- 254
Käytettyjä kannattaa tosiaan katsella. Crossfiressä ei tarvitse olla kahta täysin samanlaista korttia, joten senkään puolesta ei tarvitse olla liian tarkka, jos löytää jonkun yhdellä kortila varustetun käytetyn koneen ja haluaa siihen laittaa toisen.
Mutta tuosta paketistasi vielä jotain kommettia. Kyllä se 700w virtalähteellä toimii vaikka shaderitkin saisi auki. Jos kellottelee enemmän, niin voi tulla jo ongelmia. Yleensä kannattaa ostaa vähän varastoon, koska ero on ehkä 10e luokkaa. Mindfactoryssä tosiaan hinnat heittelevät. Tänään päivällä 800w versio oli 85e ja 700w pari euroa enemmän. Suositttu saman hintaluokan virtalähde on myös xfx core pro-sarja ja noista voi hintoja katsella sitten ostohetkellä ja valita vaikka halvemman.
Tuo on se asrock mitä tarkoitin ja siinäkin on jo erittäin hyvät kellotusominaisuudet. Varmaan aika vaikeaa löytää emoa, jossa on kunnon crossfire-tuki ja huonot kellotusominaisuudet. Hintaa saksassa jotain 110e.
Bitfenix shinobiin menee ainakin ylös 120mm kiinnityksillä oleva tuuletin. Bitfenix on rakenteeltaan aika samanlainen kuin fractal r3 ilman vaimennusmattoja, joten sen puolesta ei tarvitse kalliimpaa koteloa ostaa. Kannattaa ostaa suoraan myös prossutuuletin, koska on turha jättää prossu kellottamatta. Halpa ja jo erittäin hyvä vaihtoehto on thermalright true spirit ~25e.
Asukset ovat kortteina varmasti hyviä, tosin sapphiren kortti on myös asiallinen ja hinta vähän halvempi tai kalliimpi riippuen kellonajasta. Käsittääkseni noistakin shaderit ovat kohtuudella auenneet mutta en ole sitä puolta juuri lainkaan seurannut vähään aikaan.
Pelin pyöriminen riippuu paljon antialisoinneista ym. joten niitäkin karsimalla saa paljon lisää ruudunpäivitysnopeutta. Tämän http://www.techspot.com/review/458-battlefield-3-performance/page3.html mukaan kaikista karkeista ja antialisoinneista ei tarvitse haaveilla mutta hieman karsimalla pyörii varmasti hyvin.
Mitä taas tulee mikrostrutterointiin, niin fps ei ratkaise ongelmaa varsinaisesti. Ongelma johtuu siitä, että ruudut eivät tule tasatahtiin, vaan joidenkin ruutujen välillä voi olla paljon pidempi väli kuin muiden ruutujen välillä. Tavallisista mittaustuloksista tämä ei käy ilmi. Siis periaatteessa on mahdollista saada rautasaittien mittaustuloksilla tulokseksi 100fps siten, että ensimmäinen ruutu kestää 0,9 sekuntia ja loput näytetään viimeisen 0,1 sekunnin aikana, jolloin peli olisi tietysti pelikelvoton. Itselläni ei ole kunnollista omaa kokemusta asiasta.
Mutta tuosta paketistasi vielä jotain kommettia. Kyllä se 700w virtalähteellä toimii vaikka shaderitkin saisi auki. Jos kellottelee enemmän, niin voi tulla jo ongelmia. Yleensä kannattaa ostaa vähän varastoon, koska ero on ehkä 10e luokkaa. Mindfactoryssä tosiaan hinnat heittelevät. Tänään päivällä 800w versio oli 85e ja 700w pari euroa enemmän. Suositttu saman hintaluokan virtalähde on myös xfx core pro-sarja ja noista voi hintoja katsella sitten ostohetkellä ja valita vaikka halvemman.
Tuo on se asrock mitä tarkoitin ja siinäkin on jo erittäin hyvät kellotusominaisuudet. Varmaan aika vaikeaa löytää emoa, jossa on kunnon crossfire-tuki ja huonot kellotusominaisuudet. Hintaa saksassa jotain 110e.
Bitfenix shinobiin menee ainakin ylös 120mm kiinnityksillä oleva tuuletin. Bitfenix on rakenteeltaan aika samanlainen kuin fractal r3 ilman vaimennusmattoja, joten sen puolesta ei tarvitse kalliimpaa koteloa ostaa. Kannattaa ostaa suoraan myös prossutuuletin, koska on turha jättää prossu kellottamatta. Halpa ja jo erittäin hyvä vaihtoehto on thermalright true spirit ~25e.
Asukset ovat kortteina varmasti hyviä, tosin sapphiren kortti on myös asiallinen ja hinta vähän halvempi tai kalliimpi riippuen kellonajasta. Käsittääkseni noistakin shaderit ovat kohtuudella auenneet mutta en ole sitä puolta juuri lainkaan seurannut vähään aikaan.
Pelin pyöriminen riippuu paljon antialisoinneista ym. joten niitäkin karsimalla saa paljon lisää ruudunpäivitysnopeutta. Tämän http://www.techspot.com/review/458-battlefield-3-performance/page3.html mukaan kaikista karkeista ja antialisoinneista ei tarvitse haaveilla mutta hieman karsimalla pyörii varmasti hyvin.
Mitä taas tulee mikrostrutterointiin, niin fps ei ratkaise ongelmaa varsinaisesti. Ongelma johtuu siitä, että ruudut eivät tule tasatahtiin, vaan joidenkin ruutujen välillä voi olla paljon pidempi väli kuin muiden ruutujen välillä. Tavallisista mittaustuloksista tämä ei käy ilmi. Siis periaatteessa on mahdollista saada rautasaittien mittaustuloksilla tulokseksi 100fps siten, että ensimmäinen ruutu kestää 0,9 sekuntia ja loput näytetään viimeisen 0,1 sekunnin aikana, jolloin peli olisi tietysti pelikelvoton. Itselläni ei ole kunnollista omaa kokemusta asiasta.