Uutta konetta hankkimassa...

No ei sitä prossua tunnissa kelloteta. Menee aikaa, kunnes löytää tehokkaimmat ja vakaimmat asetukset. Jos kellottaa, niin kannattaa ajaa vakaudentestiohjelmia monta tuntia kellotuksen jälkeen. Käske sen tyypin vaikka opettaa sulle se kellotus. Helppo juttu, usko pois.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse ottaisin tuplaydin prossun, niin en tarkoittanutkaan että tunnissa huippuja löytäis mutta n. 1min windowsin aukeamisen jälkeen kellot on 400mhz korkeemmat jos ei turhia aikaile, voi sen noinkin nopeesti tehdä. Tietenkin riippuu myös muisteista tarviiko biosissa hölläillä kun muistien kellothan samalla prossua kellottaessa nousee ja jos muistit ei kule niin muistit pitää biosissa tiputtaa, toi ainakin ohjelmilla kellottaessa.

Saapas sanoi:
maksan mielelläni satasen siitä että saan koneen kasaan, ylikellotettua sen ja vieläpä ilmaseks windows XP Pron.. Mä kun en osaa tollasia tehdä. En mitään huippuja halua, sen verran mitä ilman hajoamisriskiä voi pistää.

:confused: Eikö XP pro maksa jotain 150€ ?

Jos et tosiaan huipputehoja halua niin suosittelen jättämään ylikellotukset tekemättä.

Kyllä itekin suosittelen jättämään isoimmat kellotukset pois. Ja minä en todellakaan ole mikään neuvomaan toisia kellotuksessa kunhan perusasiat ja siihen se sit jääkin mutta ongelma kun tulee niin sit ei tiedä mistään mitään. Tälläkin hetkellä kellotuksessa joku ihme ongelma vaikka just uudet kamat ostettu sitä varten, nyt kun softalla nostaa kelloja ja laittaa prossun vaikka 1800@2000 niin kone boottaa ja muistit on testattu että helposti kestää tuon ja prossu menee varmasti yli tuon ja on mennytkin. Nyt vaan joku mättää.

Pitäisi rakentaa kohtuu hiljainen kone, kun tuo on lähes kokoajan päällä. Näillä se toivottavasti onnistuu.

Nexus Breeze 350W -kotelo
MSI K8NGM2-FID -emo
Kingston DDR 400Mhz 1Gt (2x512)
Zalman CNPS-7000 Cu prossu tuuletin
Maxtorin MaxLine III, SATAII, 300Gt 5 v takuu
NEC ND-3551 DVD-RW
Ostin myös Akasan PaxPower 460W Ultra Quiet 18db.
Prossuksi tulee, joku AMD Athlon 64 esim. 3500+

Toivottavasti saan kamat ensiviikolla niin pääsee kasailemaan :)

HTH sanoi:
:confused: Eikö XP pro maksa jotain 150€ ?

Jos et tosiaan huipputehoja halua niin suosittelen jättämään ylikellotukset tekemättä.
No maksaahan se..
Miks jättäisin? Pieni ylikellotus olemattomalla riskillä ja vähän paremmalla suorituskyvyllä, mitä vikaa siinä on?

Koska et tule sitä tehonlisäystä kuitenkaan huomaamaan. Sen sijaan prosessorin lämmöntuotto kasvaa, elinikä lyhenee ja systeemin vakauskaan ei ainakaan parane. Niin ja takuu tietenkin raukeaa.

HTH sanoi:
Koska et tule sitä tehonlisäystä kuitenkaan huomaamaan. Sen sijaan prosessorin lämmöntuotto kasvaa, elinikä lyhenee ja systeemin vakauskaan ei ainakaan parane. Niin ja takuu tietenkin raukeaa.
Luin artikkelin näytönohjaimista, GeForcen parhaimmat oli testattu, eli 7800GTX, 7800GT ja valmistajan ylikellottama 7800GT Extreme. Kyllä siinä Extreme pärjäs paremmin kuin karvalakki 7800, vaikkei ihan radikaaleja nostoja oltu tehty.
Ja raukee se takuu kuitenkin kun tuulettimet vaihtaa näyttikseen ja prossuun. Tai saas nähdä millasta ääntä toi paketti pitää? Otin kopaks Nexus Breezen, 400 wattisella nexuksen powerilla.

Nexus kotelossa 1 probleema. Vain yksi tuuletin alhaalla joka paiskaa ilmaa sisään mutta poweri on ainoa paikka mitäkautta kuumailma pääsee ulos ja se vähentää powerin ikää ja lämmöt kuulemma kopassa aika korkeat. Kuitenkin nexus on niin siisti koppa että huh ja itekin meinasin sen tilata vaikka noita huhuja paljon onkin kuullut. Tänään sit pistin Thermaltaken Armor kotelon tilaukseen ja myin Antev P180 kotelon. Kyllä tuossa kellotuksessa on erittäin suuria hyötyprosentteja saatavilla. Esim. 7800GT saa GTX tasoisen kellottamalla ja A64 3000+ athloni kellottuu yleensä 3800+ prossun tasolle koska nehän on identtisiä toiseen tehtaalla laitettu isommat kellot.

Jouduin hankkimaan uuden koneen mutta mikä on tuo xp:n oem versio? Ei ne siitä mitään hintaa pyytäneet ja ihan ok toimii kun vaan oppii vanhan 98 jälkeen käyttämään.

japa sanoi:
Jouduin hankkimaan uuden koneen mutta mikä on tuo xp:n oem versio? Ei ne siitä mitään hintaa pyytäneet ja ihan ok toimii kun vaan oppii vanhan 98 jälkeen käyttämään.

OEM on ihan normaali XP, Microsoft on vaan ulkoistanut tuen koneen valmistajalle eli ei tarjoa esim. puhelintukea käyttikseensä.

Dietka sanoi:
Nexus kotelossa 1 probleema. Vain yksi tuuletin alhaalla joka paiskaa ilmaa sisään mutta poweri on ainoa paikka mitäkautta kuumailma pääsee ulos ja se vähentää powerin ikää ja lämmöt kuulemma kopassa aika korkeat. Kuitenkin nexus on niin siisti koppa että huh ja itekin meinasin sen tilata vaikka noita huhuja paljon onkin kuullut. Tänään sit pistin Thermaltaken Armor kotelon tilaukseen ja myin Antev P180 kotelon. Kyllä tuossa kellotuksessa on erittäin suuria hyötyprosentteja saatavilla. Esim. 7800GT saa GTX tasoisen kellottamalla ja A64 3000+ athloni kellottuu yleensä 3800+ prossun tasolle koska nehän on identtisiä toiseen tehtaalla laitettu isommat kellot.

Ei ainakaan tämän testin mukaan lämmöt pysyy hyvin kurissa ja arvosanaksi antoivat mittauksissa erinomainen?

Dietka sanoi:
Kyllä tuo RAIDERin linkittämä artikkeli oli aika uskottava ja antoi hyvät arvosanat jäähdytykselle ja hiljaisuudelle. Siellä sanottiin, että 350W on itse asiassa tehokkaampi kuin 400 wattinen ja 350 wattisessa on 120mm tuuletin, kun taas nelisatasessa on 82cm. Riittääkö toi 350 wattia tolle mun kokoonpanolle, 7800GT:lle ja tuplaydinprossulle? Ne oli jossain mikrobitissä kellottanu ton GT:n suht helpon näköisesti GTX:n tasolla ja tais mennä osin ylikin. Niitä karsittuja pikseliliukuhihnoja, verteksi ym. fyysisiä juttujahan ei saa mitenkään korvattua, mutta muuten suht hyvin pääsee GTX:n tasolle.

Mikrobitistä muuten luin, että tuplaydintä ei saa kellotettua yhtä hyvin kuin yksiytimistä, pitää varmaan pistää murpakettiin threadi ja selventää asiaa..

_RAIDER_ sanoi:
Pitäisi rakentaa kohtuu hiljainen kone, kun tuo on lähes kokoajan päällä. Näillä se toivottavasti onnistuu.

Nexus Breeze 350W -kotelo
MSI K8NGM2-FID -emo
Kingston DDR 400Mhz 1Gt (2x512)
Zalman CNPS-7000 Cu prossu tuuletin
Maxtorin MaxLine III, SATAII, 300Gt 5 v takuu
NEC ND-3551 DVD-RW
Ostin myös Akasan PaxPower 460W Ultra Quiet 18db.
Prossuksi tulee, joku AMD Athlon 64 esim. 3500+

Toivottavasti saan kamat ensiviikolla niin pääsee kasailemaan :)

Miksi ostit kaks poweria? Tuon Breezen voi ostaa myös ilman poweria.

Maxtor sai MB:n testissä suht hyvät arvosanat hiljaisuudessa (tietenkin vaihtelee malleittain, siinä oli DiamondMax 10), mutta Western Digital SE repi joka osa-alueella paremmat pisteet kuin mikään muu testikovo.

Minkä näytönohjaimen valitsit?

Jaa, tuossa 400 watin nexuksessa on myös 120mm tuuletin, eli otan sen sittenkin.

Ite peruin tilauksen tuon armorin osalta ja ostin käytetyn nexus breeze 400W kopan. Niin mutta ei noi testit ookkaan pyörinyt esim. 8 tunnin pelisessioo noissa lämmönmittauksissa mutta kotelon omistajilta olen kuullut paljon kehnoa palautetta lämmöistä. Toi on kipeen hieno mun mielestä toi koppa ja jos toi lämpöhomma pitää paikkansa että on huono kierto niin modaan dremelillä (pistin tilaukseen) tuonne taakse 60mm reiän ja paiskaa 12dba papstin coolerin puhaltamaan sisälle viileetä niin sillähän se ongelma korjaantuu. Mulla on toi XN5000 poweri eli 500W nexus niin menee toi 400W nexus myyntiin kun siitä sen 60€+postit saa. Radeon 9800pro kanssa pistetään myyntiin kun tulee vaihdossa tollasia kun kauppaa tein. Huomenna postiin Zalmanin säätöpaneeli tuulettimille ja Zalman VF700Cu näyttikselle ja piirisarjalle passiivi zalman.

Dietka sanoi:
Ite peruin tilauksen tuon armorin osalta ja ostin käytetyn nexus breeze 400W kopan. Niin mutta ei noi testit ookkaan pyörinyt esim. 8 tunnin pelisessioo noissa lämmönmittauksissa mutta kotelon omistajilta olen kuullut paljon kehnoa palautetta lämmöistä. Toi on kipeen hieno mun mielestä toi koppa ja jos toi lämpöhomma pitää paikkansa että on huono kierto niin modaan dremelillä (pistin tilaukseen) tuonne taakse 60mm reiän ja paiskaa 12dba papstin coolerin puhaltamaan sisälle viileetä niin sillähän se ongelma korjaantuu. Mulla on toi XN5000 poweri eli 500W nexus niin menee toi 400W nexus myyntiin kun siitä sen 60€+postit saa. Radeon 9800pro kanssa pistetään myyntiin kun tulee vaihdossa tollasia kun kauppaa tein. Huomenna postiin Zalmanin säätöpaneeli tuulettimille ja Zalman VF700Cu näyttikselle ja piirisarjalle passiivi zalman.
Eikös tuulettimet säädä itse käyntinopeutensa, onko tuollainen paneeli sitten paljonkin parempi? Eikös se altista vaan lämpövaurioille, jos unohtaa kiertää nuppeja kaakkoon kun alkaa pelaamaan?

Hmm, mites toi dremel, joku porakoneeseen pistettävä aukkoterä? :D Mikrobitti testas tuulettimet ja sen testin voitti Nexus SP802512L-03, joka on 80mm hiljainen kotelotuuletin, itse ostaisin sen.

Mites emon lämmöt ylikellotuksessa, tarviiko se jotain extraherkkuja?

Mihin ihmeeseen muuten meinaat tyrkätä sen kuus senttisen tuulettimen? :rolleyes:
Kuvassa Breeze takaa..
0,2600,48456,00.jpg

Saapas sanoi:
Miksi ostit kaks poweria? Tuon Breezen voi ostaa myös ilman poweria.

Maxtor sai MB:n testissä suht hyvät arvosanat hiljaisuudessa (tietenkin vaihtelee malleittain, siinä oli DiamondMax 10), mutta Western Digital SE repi joka osa-alueella paremmat pisteet kuin mikään muu testikovo.

Minkä näytönohjaimen valitsit?

Jaa, tuossa 400 watin nexuksessa on myös 120mm tuuletin, eli otan sen sittenkin.

Itse en pelaa niin en panostanut näytön ohjaimeen toistaiseksi. Tossa laudassa on kuitenkin kohtalainen ohjain integroituna (nVidian GeForce 6150), joka riittää mun käyttöön enemmän kuin loistavasti.

Miksi kaksi poweria...ööö liikaa rahaa? :D (no ei TOD) Ostin ton Breezen DataDogista, kun se oli siellä tarjouksessa ja heillä ei ollut powerittomia versioita. Ajattelin kokeilla molempia ja myydä sitten toisen poies tai jättää kaappiin odottelemaan, kun tulee noita koneita kasattua enemmän ja vähemmän milloin kenellekin.

Toi MaxLine III ei ole aivan tavallinen peruslevy vaan tarkoitettu enemmänkin vaativaan työkäyttöön/varmistamiseen. Sille luvataan mm. reilun 110 vuoden virheetön toiminta kevyehkössä käytössä, joten eiköhän se nyt ainakin kymmenen vuotta kestä? No viiden vuoden takuu kertoo ainakin jotain....sen, että siinä on pitkä takuu :hyper:

Dietka sanoi:
mutta ei noi testit ookkaan pyörinyt esim. 8 tunnin pelisessioo noissa lämmönmittauksissa mutta kotelon omistajilta olen kuullut paljon kehnoa palautetta lämmöistä. Toi on kipeen hieno mun mielestä toi koppa ja jos toi lämpöhomma pitää paikkansa että on huono kierto niin modaan dremelillä (pistin tilaukseen) tuonne taakse 60mm reiän ja paiskaa 12dba papstin coolerin puhaltamaan sisälle viileetä niin sillähän se ongelma korjaantuu. Mulla on toi XN5000 poweri eli 500W nexus niin menee toi 400W nexus myyntiin kun siitä sen 60€+postit saa. Radeon 9800pro kanssa pistetään myyntiin kun tulee vaihdossa tollasia kun kauppaa tein. Huomenna postiin Zalmanin säätöpaneeli tuulettimille ja Zalman VF700Cu näyttikselle ja piirisarjalle passiivi zalman.

En tiedä millainen toi CPUBurn P6 -ohjelma on mitä käyttivät tuossa testissä, mutta eiköhän sillä ihan mukavasti saa kuormaa ainakin CPU:lle. Näyttis on sitten toinen juttu. Uskon kuitenkin jäähdytyksen riittävän mainiosti. Voihan tonne pohjaan tökätä yhden flektin lisää kyllä siellä tilaa ainakin näyttäisi olevan? Tai vaikka kotelon yläosaan tohon powerin ja laitetelineen väliin?

Itse pidän myös ulkonäöstä vaikka testi porukka ei ollut lämmennyt. Tyylikäs koppa!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom