Uutta konetta hankkimassa...

Tuo 8400 muuten kulkee kuin pieni eläin, kellottuu vakaana helpohkosti 4.4Ghz!

"If you have been waiting for the new 45nm CPUs, then you made the right choice. This CPU is the best dual-core you can get for your money right now."

e8400_4400_489_cpuz.gif

Ohhoh! :hyvä: Solidi ehti mahtavalla postilla väliin. 4.4ghz :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitäisi ostaa uus jäähy prossuun kun toi vanha pitää niin kovaa mekkalaa. Kuinka kovaa mölyä toi Samurai Master pitää?
Samurai Master pitää n. 24db meteliä täysillä kierroksilla (metrin päästä mitattu). Kierroksia on tällöin 1200(rpm) ja jännite on 12V.

Vaihtoehtoja:

Jos kotelotuuletus on kunnossa ja et kellottele, periaatteessa voisit laittaa vaikkapa Thermalright Ultra-120 Extreme -jäähyn:
Jimms_ULTRA-120-EXTREME.FFFFFF.200x200.jpg

Tuohon voisi laittaa sitten jonkun 120mm propellin pyörimään hitaalla vauhdilla jos tarvitsee. On aikamoinen mötikkä, itse ostin tuollaisen..
Hintavahan tuo on, mutta on se tehokaskin. Miinuksena mainittakoon että monissa yksilöissä pohja on hieman epätasainen (vaatii hiomista), vie kohtuullisesti tilaa, painaa 790g, ja on tosiaan hieman tyyris (60-65€).

Myös Scythe Infinity (Mugen) on varma ja hiljainen valinta:
Jimms_SCINF-1000.FFFFFF.200x200.jpg

Hinta n. 50€.

Miten helvetissä löydän itselleni oikean emolevyn?

Emolevyistä pitää sen verran sanoa, että viimeaikaisten kokemusten perusteella suosittelen välttämään nVidia:n 680i ja 780i piirisarjoilla olevia levyjä.
680i levy oli melko epävakaa, 780i myös epävakaa ja eilen tuo päätti sitten vielä ampua yhdestä transistorista kuoren puhki, eli hajosikin perkele (kyseessä Asus Striker II Formula, jonka kanssa on ilmeisesti aika usealla ollut ongelmia).

Eli itse siirryn nyt suosiolla takaisin Intelin piirisarjaan, niiden kanssa mulla ei toistaiseksi ole ongelmia ollut.

Eli itse siirryn nyt suosiolla takaisin Intelin piirisarjaan, niiden kanssa mulla ei toistaiseksi ole ongelmia ollut.
Samaa olen kuullut mitä olen aiheesta lukenut.. Intelin prossulle Intelin piirisarja, jos SLI ei ole aivan ehdoton vaatimus.

Ja tällä hetkellä tuo crossfirekin taitaa skaalautua paremmin..

Samaa olen kuullut mitä olen aiheesta lukenut.. Intelin prossulle Intelin piirisarja, jos SLI ei ole aivan ehdoton vaatimus.

Ja tällä hetkellä tuo crossfirekin taitaa skaalautua paremmin..

SLI oli ainoa syy miksi edes alunperin nVidian piirisarjalla olevan levyn ostin ;)

Nyt kun ei ole kuin yksi näytönohjain kokoonpanossa niin ei ole tarpeen SLI ja voi unohtaa nuo emolevyt, joiden kanssa ei ole muuta kuin hankaluuksia.

Jos hankkis 8800 GT:n, niin normipeleissä miten hitaalla prossulla oikein pärjäis. Riittäiskö core duo? Harvemmin kai prossu on pullonkaula.

Jos hankkis 8800 GT:n, niin normipeleissä miten hitaalla prossulla oikein pärjäis. Riittäiskö core duo? Harvemmin kai prossu on pullonkaula.
Ei noi uudet prossut muodosta pullonkaulaa (ainakaan vielä). Iha hyvä valinta tollanen core duo. Tai sitten Quadi. Duossa parempi hinta/laadusuhde tällä hetkellä. Jatkossa pelit taas hyötyvät enemmän useammista ytimistä, joten Quadi olisi parempi vaihtoehto pitkällä tähtäimellä. Mutta tällä hetkellä tietokonemaailmassa on aivan typerää ostaa rautaa sillä silmällä, että se voisi olla sitten hyvää ensi vuonna. Se on jo antiikkia silloin. Tai vaikka ei olisikaan niin saat ostettua ensi vuonna sen palikan n. 50% halvemmalla.

Joten jos haluat nyt pelikoneen, osta Duo. Ja päivitä se Quadiksi sitten ku siltä tuntuu.

Joo pieni tarkennus. Tarkoitin juurikin noita Core2Duo vs. QuadCore. Noista kahdesta kannattaa tällä hetkellä ostaa Duo, sillä Quadien hinnat tippuu vielä rajusti. Eikä niillä saavutettu hyöty ole suhteessa niin suuri kuin Duo:lla tällä hetkellä.

Noista vanhoista E2xxx sarjalaisista en sitten tiedä. Kaipa niilläkin pelit saa pyörimään, mutta osta mielummin E4xxx sarjalainen (budjettikonetta kasattaessa paras hinta/laadusuhde) .... jos on rahaa laittaa enemmän niin sitten E6xxx sarjalainen tai uutuus E8xxx sarjalainen.

Jos ostaisi core2duo:n, niin sitten kannattaisi odottaa E8200:sta mikä on ~150€. Pointti nyt olikin, että miksi ostaisin 100€ kalliimman prossun jos halvempi riittää.

Noh, riippuu ihan siitä miten määrittelee riittämisen. Pääseehän sillä mopollakin eteenpäin, autolla voi saada kivemman kyydin.

Jos prosessori ei ole pullonkaulana, niin käytännössä panostuksella ei saa välttämättä vastaavaa hyötyä. Normi Windows käytössä ei prossun tehoja juuri huomaa. Miksi siis maksaa turhasta. Tilalle voi päivittää myöhemmin quadin jos tuntee tarvetta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom