Uutislehti 100 ja Metro

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Kannattaa sen hesarinkin kanssa olla kriittinen, tuppaavat kaunistelemaan asioita omaan ideologiaansa sopivaksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse en Hesarilla tee mitään, älyttömän kokoinen paperikasa. Hämeen Sanomat on mun makuun parempi, kun hesalainenkaan en ole, halvempi, pienempi, mutta asiat riittävän syvällisesti kerrottu plus paikalliset uutiset.

Kyllä Hesaan kouluun mennessä tulee metrot ja sataset vilastua läpi, metron sudokut aina tavoitteena ehtiä tehdä ennen päätepysäkkiä.

Joo toi aloitusposti oli niin ylistävä, että olin myös satavarma, että sarkasmia. Ihan ku joku yht'äkkiä ymmärtäis jonkun perussetin, joka on ollut olemassa koko ajan.

Hyvä että ketju oli aloitettu tänään, ei mennyt hukkaan tämäkään.

Itse en perusta satasen tai metron "uutisointia", jotka on vaan stt:n uutisten välittämistä ilman syvempää sisältöä. Hesari aamiaispöydässä on ehdoton, eikä se opiskelijahinta mikään mahdoton ole. Tietyllä alalla toi uutisten syvempi seuraaminen on perusoletus eikä sitä tyydytetä satasilla tai metroilla. Kauppalehti on sopivan pieni luettavaksi julkisissa.

Itsekään en noista pikku-uutisista ole kiinnostunut enkä kumpaakaan lue. Ei kyllä tule Hesariakaan kun aamulla en sitä jouda lukemaan, netistä löytää kyllä kattavasti kiinnostavat uutiset ja monesta näkövinkkelistä. Tämä on tietysti tottumis- ja makuasia. Kauppalehteä lukevat junassa usein ne, joilla on ilmiömäinen kyky istua niin että lehden kansi näkyy joka suuntaan vaunussa.

100:sta ja Metroa molempia jaellaan joillakin asemilla suoraan kouraan aamuisin.
Tai jos ei jaeta, niin jakelulaatikoista tai kulkuneuvoista löytyy.

Itse luen/selaan molemmat läpi, koska vietän julkisissa noin tunnin verran päivittäin eikä tuona aikana ole parempaakaan tekemistä kuin kattella ikkunasta ulos. Ihan kelvollisia ilmaislehdiksi molemmat.

Hesariakin tulee plarattua koulun kirjastossa, jos kerkiää. Liian kallis tilattavaksi.

100:nen ja Metro ovat tulevaisuuden lehtiä. Ne vaan toimii. Kannatetaan kaikinpuolin.

Uutisten kannalta uutiset kannattaa lukea muualta kuin noista ilmaisjakelulehdistä.
Ne kun ostavat uutisensa Reutersilta tai STTltä ja lisäävät pari kirjoitusvirhettä.
Otiskot luen noista aamulla, sitten myöhemmin iltäpäivällä läpi BBCn netti, HS ja Heraldi. Tähän käyttöön ne ovat tosin aivan omaa luokkaansa. Päivän tärkeät kompaktissa paketissa.

Metrossa oli ennen laadukkaat ja mielenkiintoiset kolumnit. Nykyään Dahlgrenin ja muiden hyvien lopetettua, ei Metro oikein enää eroa mitenkään Satasesta.
Satanen on mielestäni todella luokaton lehti, kuvaavaa mm. tekstiviestipalsta. Jotkut kuitenkin tykkää. Live and let live.

Toivoisin, että Metro profiloituisi vähän laadukkaammaksi avaamalla enemmän tilaa (korkeatasoisesti kirjoitetuille) mielipiteille ja paremmille kolumneille. Muuten 100 saattaa syrjäyttää, käsittääkseni on jo vähän suositumpi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom