uutisissa tutkimus nuorten dopingista

huomasiko kukaan uutisissa tuommosta tutkimusta? siinä oli tutkittu esim. kuinka moni (urheileva nuori) tuntee dopingin käyttäjiä, kuinka moni käyttää, kuinka moni voisi käyttää jos olisi riskitöntä.

laittakaas linkkejä jos jostain löytyy. itse en vielä tuota löytänyt. yleX:n uutisissa mainostivat vaan tuota.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite satuin kuuleen tuon jutun, eikö siinä puhuttu uimareista?Ainaki siin sanottiin et joka viides ois valmis käyttämään aineita jos ei jäis kiinni :eek: kauheaa :D

Jos se riskitöntä olisi niin varmasti ottaisin, Niillähän olisi sitten vain pelkkiä hyviä vaikutuksia :DAVID:

Jep. Nyt sitten revitään hirveät lööpit "Nuoret urheilijat valmiita dopingin käyttöön".

Jos roina olisi riskitöntä, olisin iskenyt kasvua ja testoa enemmän kuin laki sallii, kuten varmaan aika moni muukin täällä.
Nyt olen kuitenkin valinnut natu 4evarr-linjan (omg). :)

Slat sanoi:
Ite satuin kuuleen tuon jutun, eikö siinä puhuttu uimareista?Ainaki siin sanottiin et joka viides ois valmis käyttämään aineita jos ei jäis kiinni :eek: kauheaa :D

Eikös se ollut et niin joka viides urheileva nuori tuntee jonkun, joka käyttää dopingia. Yleensä nämä douppaajat ovat sellaisia jotka harrastaa jotain voimailulajia(no tottakai).
Olisiko kuitenkin niin että, kyselyyn vastanneet luulevat tietävänsä kuka roinaa ja kuka ei?
Ite en ole enää nuori enkä ilmeisesti urheilijakaan (voimailijathan ei o urheilijoita), mutta meikäläisen tuttavapiiristä en voi osoittaa yhtään varmaa roinaajaa.

Juu niinhän se oli, että joka viides tuntee jonkun joka käyttää dopingia. Siis tuon tutkimuksen mukaan. En muista kyllä mikä oli kohderyhmä.

Ja sitten kysyttiin, että käyttäisikö jos tietäisi varmasti, että ei jää kiinni, niin muistaakseni 17% vastasi kyllä.

En kyllä ihan varma ole, kun ohimennen tuon jutun radiosta kuulin.

RedNeck sanoi:
Ite en ole enää nuori enkä ilmeisesti urheilijakaan (voimailijathan ei o urheilijoita), mutta meikäläisen tuttavapiiristä en voi osoittaa yhtään varmaa roinaajaa.

Sama juttu mun tuttavapiirissä ja en millään kehonrakentajien mekassa treenaile vaan ihan tavallisella jokasen tallaajan kuntosalillla niin ei pysty sielläkään sormella osottameen että ois joku roinaaja.

Mä rupesin funtsiin tutkimukseen sen kummemmin tutustumatta että mihinkähän se raja on vedetty? onko esimerkiksi pahamainen proteiini ja kreatiini listalla? vai onko ihan puhtaasi kyse dopingista.

Suppo78 sanoi:
Mä rupesin funtsiin tutkimukseen sen kummemmin tutustumatta että mihinkähän se raja on vedetty? onko esimerkiksi pahamainen proteiini ja kreatiini listalla? vai onko ihan puhtaasi kyse dopingista.

no listallahan on tietenkin clearasilistä lähtien kaikki tökötit.....turhia kyselyitä kaikenkaikkiaan tuollaiset...... Nuoriso nyt luulee tietävänsä kaikenlaista

niinpä. jäi hyvin mieleen, että joka viides tuntee jonkun joka roinaa, mutta aineiden käytön taisi myöntää vain 2% urheilevista.. jos oikein muistan.

eli. luullaan kaikkia vähän enemmän tulosta saaneita hormonihiiriksi jne.

Tutkimukseen osallistui 307 nuorta yleisurheilijaa.

Jussi Santalahden Turun yliopistoon tekemä gradu "kaikki käyttää"

Ei todellakaan mikään kovin edustava tutkimus kyseessä.

:lol2:

olikohan seassa myös niitä paljon pelättyjä, maineikkaita, supermassiivisia salibandy-kehoja? hui...

nevahood sanoi:
niinpä. jäi hyvin mieleen, että joka viides tuntee jonkun joka roinaa, mutta aineiden käytön taisi myöntää vain 2% urheilevista.. jos oikein muistan.

eli. luullaan kaikkia vähän enemmän tulosta saaneita hormonihiiriksi jne.

Jos joku on vahvempi kuin itse on -----> ROINAA!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom