Uusiorenkaista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jeme
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Onko kenelläkään kokemuksia uusiokesärenkaista! Mielellään vielä jostain matalampi profiilisesta! Esim. Ässä tai Ekoturbo renkaista? Toki muistakin mielipiteet kiinnostaa!

kattelin tossa että 205/45 R16 renkaat maksaa 260€ sarja! On meinaan halvat mutta onko laatu samanlainen...

Jeme sanoi:
Onko kenelläkään kokemuksia uusiokesärenkaista! Mielellään vielä jostain matalampi profiilisesta! Esim. Ässä tai Ekoturbo renkaista? Toki muistakin mielipiteet kiinnostaa!

Kaverilla oli about 10v sitten Ekoturbot. Ja olivat kyllä hintansa arvoiset. Meinaan että märkäpito oli nolla, melu hirveä, kuivallakin kelillä joka mutkassa vinkui ja vonkui. Ja kesti about puoli kesää. Hintansa arvoiset?! No ne maksoi jotain luokkaa satasen. Oli eka ja viimeinen satsi mitä niitä ostettiin.

Appiukolla on ollut Ässät Volvossaan pitkään. Ei se ainakaan vielä ole itseään niillä tappanut. Tosin ajaa vain kaupungissa työmatkat, eli 4km per päivä. Itse en niitä ottaisi maanteille auton alle.

Ostin viime kesänä alut, joissa oli päällä noin 100km ajetut Ekoturbon 205/55/16 kumit.

Ja kuten kodari76 tuossa yllä sanoikin, märällä ei pidä mitään ja ulvoo turhankin helposti. Itse en moisia ostaisi, jos nyt kumeja hankkisin. Halpoja ovat, mutta ominaisuuksiltaan myös paskoja.

Harkitsen vielä, että vaihtaisin alle jotkut vähän inhimillisemmät kumit kesäksi, ettei tarttisi noilla ajaa.

meikällä oli edellisessä autossa ässän kumit pilot pinnalla ja oli kyllä hintansa arvoset kulutus pintaa oli alussa yli 9mm ja pari kesää niillä ajelin ja tuntu ettei ne edes kulunu mihinkään.. se on kyllä totta että märkäpito on huono vaikka vettä ne kyllä syrjäyttääkin sillä pilotin kuviolla mut ei pidä oikeen jos on kostee tien pinta. riippuen tietysti autosta niin ostaisin kyseiset kumit vielläkin, mut esim vähä tehokkaampaan takavetoon en ostais jollei tykkää kesälläki ajaa koko ajan luistossa. Noi ässät ei ainakaan mulla ulvonu läheskää yhtä paljo ku aikasemmat continentalit mitkä oli alla.. jos on normaali 1,6 kottero niin kyllä mä siihen ennemmin ässät ostaisin ku kalliimmat vastaavat.. noh rahalla saa ja hevosella pääsee :jahas:
niin mulla oli tosiaan vaan 175/13 sillo joskus

Mulla oli insaturbo merkkiset talvirenkaat josta nypin nastat pois kesäksi ja kerkesin ajaa niillä yhen 600km:n reissun, jonka jälkeen rupes nousemaan kuhmuja niihi renkaisiin. Oli huonot talvirenkaat ja kesärenkaiksi laitoin mut eipä ne siinäkää olleet kummoset..

mulla oli edeliset talvirenkaat pinnoitetut halpikset hinta 100€ koko kierros, toimi tosi hyvin, pysyi nastat ja oli muutenkin tosi tyytyväinen, isot urat ja kesti 2 tlvea loistavasti, mulla tuleee n. 40000km vuodessa joten tuli ajettua paljon nillä, matin renkaasta ostin muistaakseni, jos rahat on tiukalla, ja tarvii renkaat niin sinne vaan, ei oo häpeä ajaa halvoilla renkailla missä on kunnon urat, kuin renkailla jotka on hieno eagle F1 formula super turbo ultra vaipalla ja super kumilla mutta sliksit

Jeme sanoi:
On meinaan halvat mutta onko laatu samanlainen...
Ihan simppelisti, pinnoitetut renkaat on ihan jees rahkanhakureissuille lähikauppaan ja takaisin, mutta jos edes puoliksi vakavissaan meinaa harkita autolla ajamista, tai siitä ajamisesta nauttimista, niin voi ihan huoletta jättää ne ekoturpot sinne hyllylle muitten uusioässänakkien seuraan.

Mulla oli edellisessä autossa 195/60R15 kumit, jotka eivät olleet pinnoitetut. Ne maksoi asennuksineen 1500mk eli jotain 250e. Merkki oli GT Radial. Ajoin renkailla 2 kesää ihan reipasta menoa kurveihin+kiihdytykset ja jarrutukset ja niihin jäi vielä myydessä noin 5mm pintaa eli kovaa kumia olivat. Melu ei ainakaan itseäni haitannut. Pito oli ainakin parempi kuin kapeammissa peltivanteilla olevissa renkaissa.

No halpaa ja hyvää ei ole olemassa.
Ja aikalailla tulee duunin puolesta nähtyä renkaita ja omiakin kokemuksia on renkaista hieman. Joten jos verrataan jotain "merkki" rengasta ja pinnattuja niin useimmiten kun renkaasta löytyy kudosvika niin kyseessä on pinnattu. Oliskohan suhteessa 1 merkkirengas niin 9 pinnattua viallista. Samoin olen nähnyt aika monia aivan ihmeelisesti kuluneita pinnattuja renkaita tyyliin että keskellä rengasta on kämmenen kokoinen laikku melkein kudoksilla ja sitten taas ympärillä on ihan ok pintaa jne.
Samoin pinnatuista on paljon näkynyt että kudoksien langat rupeavat tulemaan sivuista ulos pikkuhiljaa ja muutenkin sivut alkavat pykimään aika nopeasti.
No jollekin teini corollalle pinnatut käyvät hyvin sillä niiden seokset ovat aika pehmeitä ja helteellä ne vinkuvat aivan pienestäkin kiihdytyksestä vrt. elokuva renkaat:)

Mulla pyöri viime kesän alla 225/50-16" EkoTurbot Nissan 200SX:ssä, ei olleet meluisat verrattuna esim. Pirelleihin jotka oli sitä ennen alla, ja pintaa oli takanakin ihmeen paljon (3-4mm) loppukesästä vaikka takakumit aika kurmootusta saivat.

Miinuspuolena se että ovat rakenteeltaan pirun "kovat" eli vähän tunnottoman tuntuiset, ja märällä kelillä aivan käsittämättömän liukkaat, sateella en päässyt välillä liikennevaloista liikkeelle lainkaan pieneen myötämäkeen jos sattui yhtään rivakammin lähtemään paikaltaan. :rolleyes:

Tänä kesänä kyllä ihan "oikeat" kumit alle, kiitos. Pääsee sitten radallekin vonguttamaan. :)

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
tosta syystä eko-turbo on monen monen taksin suosikki, samoin paljon ajavien, ei tartte joka 20 000 välein vaihtaa renkaita kuten joillakin renkailla on taipumusta

No ei ne pinnatut uusia voita mutta jos ajaa pääasiassa lyhyttä kaupunkiajoa niin ihan sama mitkä pallot siellä alla on. Maantielle ja muutenkin paljon ajavalle kunnon renkaat.

NuuNuu sanoi:
tosta syystä eko-turbo on monen monen taksin suosikki, samoin paljon ajavien, ei tartte joka 20 000 välein vaihtaa renkaita kuten joillakin renkailla on taipumusta

Lienenkö sokea mutta en ole yhdenkään taksin alla nähnyt noita renkaita? Ja kuitenkin aikalailla olen autoalalla duunissa.

ekoturbot on kyllä paskat renkaat, itellä on kyseinen merkki paikallaan ja jurina on saatanallinen, oisko mitään pinnattua merkkiä olemasssa jossa renkaat ei olis äänekkäät ja kestäis hyvin kulutusta.

Mä päädyin sitten Insa Turbo merkkisiin uusiorenkaisiin ja kokoon 205/50 R16... Tähän asti olen ainakin ollu ihan tyytyväinen! Pitää märällä kelillä ihan hyvin ja ei ole hirveät humina melu renkaat! Katsotaan sitten uudestaan ku saan vähä enemmän kilometrejä alle!

Niin ja ku vaihdoin talvirenkaita pois niin huomasin että nastarenkaat oli Ässä uusiorenkaat! Niistäkään ei ole mitään pahaa sanottavaa... On pitänyt jo pari talvea mun hyvin tiellä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom