Uusin Nöjesguiden ja Peugeotin mainos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Uusimmassa numerossa on sivun kokoinen mainos, jossa on kehonrakentaja kuvattuna alasti. Vehkeet on huvittavasti piennetty naurettavan kokoisiksi.

"Kova hinta nappikaupasta - Kerää urheilumuistosi mieluummin kirjahyllyyn kuin omaan kehoosi. Ole mies, älä aloita kuuria".

Kuvan alareunassa on nappilevy takaapäin kuvattuna, levyssä lukee mm. Eturauhasen liikakasvu, Kaljuuntuminen, Sydäninfarkti, Aggressiivisuus, Impotenssi, Kivesten surkastuminen, Syöpä.

IMO aika huvittava mainos, mutta miten on eettisesti ajateltuna? Olisiko yhtä huvittava jos toista vähemmistöä samalla tavalla kuvattaisiin? Esim vammaisia tyyliin "Rullatuoli on vammaisille, ole mies ja osta Peugeot".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eettisyyteen en osaa ottaa kantaa, mutta tietyllä tavalla tuollaiset mainokset ovat kyllä enemmän kuin tarpeen. Noita pitäisi suunnata varsinkin nuorille jampoille, suurimmalla osalla kun ei tunnu olevan mitään aavistusta siitä, että kielletyillä aineilla on aina myös sivuvaikutuksia.

:down: ja :kakka:

Käytetään surutta hyväksi stereotypioita. Entä jos koodareista, viulunsoittoa harrastavista, murtomaahiihtäjistä tai ristisanoja harrastavista tehtäisiin samalla lailla pilaa? Sallisiko ns. suuri yleisö moisen? Tuskin, mutta potareita toki saa aina mollata. :jahas:

Tuosta voisi laittaa pösön maahantuojalle noottia, asialliseen sävyyn toki, mutta selkeästi ja jämerästi asian ilmaisten.

training_day sanoi:
Eettisyyteen en osaa ottaa kantaa, mutta tietyllä tavalla tuollaiset mainokset ovat kyllä enemmän kuin tarpeen. Noita pitäisi suunnata varsinkin nuorille jampoille, suurimmalla osalla kun ei tunnu olevan mitään aavistusta siitä, että kielletyillä aineilla on aina myös sivuvaikutuksia.

Onhan tota pelottelutaktiikkaa paljon koitettu käyttää, itse uskon että asiallisen oikeanlaisen informaation jakaminen on parempi kuin tuommoinen mellastaminen.

Shokeeraaminen ja liioiteltu kuva tai teksti voi olla hyväkin keino herättää huomiota, mutta huomion saamisen jälkeen pitäisi aina antaa asiallista ja oikeaa tietoa.

Mike sanoi:
Onhan tota pelottelutaktiikkaa paljon koitettu käyttää, itse uskon että asiallisen oikeanlaisen informaation jakaminen on parempi kuin tuommoinen mellastaminen.

Tuosta olen kyllä täysin samaa mieltä. Jotenkin vaan tuntuu, että sitä asiallistakaan informaatiota ei nuorille mistään tule. Se ei oikein ole hyvä juttu, että se asiallisen informaation hankkiminen jää nuorten omalle vastuulle. Joku koulun terveystietotunti tms. saattaisi olla hyvä paikka jakaa infoa.

No ei tuokaan nyt kovin kauheasti aja antidoping ideaa eteenpäin. Enemmän tossa nuori katsoo että haluan samanlaiset lihakset ja miettii ettei ne lerssit ainakaan salin pukkarissa tuon kokoisia ole. Kun vedetään överiksi tuo sukupuolielin juttu, niin vetääkö nuori johtopäätöksen että noi muutkin sivarit ovat vain huumoria ja totaalista liiottelua?

Mike sanoi:
IMO aika huvittava mainos, mutta miten on eettisesti ajateltuna? Olisiko yhtä huvittava jos toista vähemmistöä samalla tavalla kuvattaisiin? Esim vammaisia tyyliin "Rullatuoli on vammaisille, ole mies ja osta Peugeot".

Onko roinaajat mielestäsi samanlainen vähemmistö kuin kehitysvammaiset tai muuten vammautuneet henkilöt? On siinä ainakin se ero, että roinaaja ottaa tietoisen riskin terveytensä pilaamisesta, mutta kehitysvammainen ei ole päässyt itse valitsemaan ajaako mielummin pösöllä kuin rullatuolilla. Kuulosti aika idioottimaiselta tuo vertaus. Tai sitten en vaan ymmärtänyt mitä tuolla haettiin.

Edit: Mikä näistä mainitsemistasi sivuvaikutuksista ei VOISI pitää paikkaansa: Eturauhasen liikakasvu, Kaljuuntuminen, Sydäninfarkti, Aggressiivisuus, Impotenssi, Kivesten surkastuminen, Syöpä? Kivesten surkastuminenhan on arkipäivää lähes jokaisella kuurilla, toki palauttelun jälkeen tilanne lähes aina palaa ennalleen.

Mike sanoi:
No ei tuokaan nyt kovin kauheasti aja antidoping ideaa eteenpäin. Enemmän tossa nuori katsoo että haluan samanlaiset lihakset ja miettii ettei ne lerssit ainakaan salin pukkarissa tuon kokoisia ole. Kun vedetään överiksi tuo sukupuolielin juttu, niin vetääkö nuori johtopäätöksen että noi muutkin sivarit ovat vain huumoria ja totaalista liiottelua?

Se vaara tuossa piilee.

Edit: Mainonnan ja negatiivisen mainonnan on kuitenkin kiinnitettävä ensin kohderyhmän huomio ennekuin ne voivat jakaa sitä asiallista tietoakaan.

iivili sanoi:
Entä jos koodareista, viulunsoittoa harrastavista, murtomaahiihtäjistä tai ristisanoja harrastavista tehtäisiin samalla lailla pilaa? Sallisiko ns. suuri yleisö moisen?
Niin, nämähän ovat yhtälailla vaarallisia kuin roinaaminen. :rolleyes:
iivili sanoi:
Tuskin, mutta potareita toki saa aina mollata. :jahas:
Eihän tossa mainoksessa bodareita vastaan hyökätä, vaan roinaajia.

Kaljuuntuminen on hauska sivuvaikutus, koska suomalainen geeniperimä aiheuttaa ilman roinaakin useille miehille kaljuuntumisen jopa aika nuorella iällä.

paksi sanoi:
Onko roinaajat mielestäsi samanlainen vähemmistö kuin kehitysvammaiset tai muuten vammautuneet henkilöt? On siinä ainakin se ero, että roinaaja ottaa tietoisen riskin terveytensä pilaamisesta, mutta kehitysvammainen ei ole päässyt itse valitsemaan ajaako mielummin pösöllä kuin rullatuolilla. Kuulosti aika idioottimaiselta tuo vertaus. Tai sitten en vaan ymmärtänyt mitä tuolla haettiin.

Edit: Mikä näistä mainitsemistasi sivuvaikutuksista ei VOISI pitää paikkaansa: Eturauhasen liikakasvu, Kaljuuntuminen, Sydäninfarkti, Aggressiivisuus, Impotenssi, Kivesten surkastuminen, Syöpä? Kivesten surkastuminenhan on arkipäivää lähes jokaisella kuurilla, toki palauttelun jälkeen tilanne lähes aina palaa ennalleen.
Montako sydäninfarktia olet kokenut? Oletko impotentti? Oletko raivohullu? Onko sulla syöpä? Onko kassisi surkastunut. Oletko käyttänyt edes hormoneja? Itse olen, enkä ole noista kokenut kuin yhden. Tuo on tyypillistä pelottelutaktiikkaa eikä se nyt vain tehoa. Oikeanlainen valistus on ihan muutakuin Peugeotin mainos jossain svedulehdessä. Katsoppas vaikka mun postaus stikattuna doping puolella ja katso vastine. Kumpi vaikuttaa sinusta paremmalta valistukselta? Hormoneilla saa aikaan paljon tuhoa kropassa, mutta nuo lehdessä mainitut sivarit ovat semmoisia, mitä on valtaväestöstä hyvin monella, käytti sitten horkkaa tai ei, ne eivät ole niitä sivareita mitkä koskettavat roinaamista aloittavaa kloppia.

jänkäkoira sanoi:
Eihän tossa mainoksessa bodareita vastaan hyökätä, vaan roinaajia.
Ei niin, mutta kyllä siinä tavallisen ihmisen silmissä leimautuu kaikki bodaajat.

No sen enempää tähän puuttumatta, kun tuota lukee tarkkaan niin huomaa että Peugeot on sponsorina Dopingin vastaisessa taistelussa, eikä mainosta automerkkiään "varsinaisesti" tuossa. No, itse kiinnitin myös nopeasti alussa huomion tuohon pösön logoon... :rolleyes:

Mike sanoi:
Montako sydäninfarktia olet kokenut? Oletko impotentti? Oletko raivohullu? Onko sulla syöpä? Onko kassisi surkastunut. Oletko käyttänyt edes hormoneja? Itse olen, enkä ole noista kokenut kuin yhden.

Enpä ole itse käyttänyt roinaa ainakaan vielä, mutta ei minulla toisaalta ole mitään sen käyttöä vastaankaan. Olen ainakin itse sinut asian kanssa, eli jos joskus aloitan käytön, niin en kiellä mahdollisia riskejä jota sen käytössä piilee. Kun lukee roinapuolelta muitakin kirjoituksia kuin sinun, niin löytyy esim tälläinen kirjoitus pitkään roinanneelta ja kisanneelta henkilöltä:

Kaiken kaikkiaan yli 10 vuotta kovaa käyttöä.Kiitoksena selkä paskana,yksi sydäri,lukuisia poltettuja siltoja lyhytpinnaisuuden vuoksi kuurien aikana yms pientä

Tässä poimittuna stikatusta topikistasi vielä pätkä:
Todisteena ja varmisteena, että elämä tulee jatkumaan myös oman ajan jälkeen on se, etten ole steriili. Siitä kiitän luontoa, vaikka tyhmänä sotkin omaa tuotantoa vuosia, en ole tehnyt pysyvää vauriota itselleni, en ainakaan hedelmällisyyden puitteissa. Toivon myös sydämeni pohjasta, että itse pumppu olisi kunnossa.

Miksi ylipäänsä pelätä tuollaista, jos kerran ei ole realistista saada esim pumppuoireita roinatessa?

En nyt väitä, että kaikki ongelmat iskee silmille heti ekassa kuurissa, mutta on mahdollista että pitkällä aikavälillä käyttäminen ei ole terveydelle edullista. Huom: Mahdollista

Huppe sanoi:
No sen enempää tähän puuttumatta, kun tuota lukee tarkkaan niin huomaa että Peugeot on sponsorina Dopingin vastaisessa taistelussa, eikä mainosta automerkkiään "varsinaisesti" tuossa. No, itse kiinnitin myös nopeasti alussa huomion tuohon pösön logoon... :rolleyes:
Niin siinä lukee "Sponsor of antidoping". Eli mitä tuo käytännössä meinaa? Ei mitään. Antidoping ei ole mikään instanssi, vaan sana ja käsite. ADT on taas erijuttu.

Mike sanoi:
Taviksen silmissä ei tartte kuin omistaa salikortti, niin oot jo roinaajahomo.

Vaikka varmasti kärjistitkin, niin ei asia kyllä noin ole.

Esimerkiksi kilpaurheilun tukeminen kuntosaliharjoittelulla on ainakin mun havaintojen mukaan erittäin hyväksyttyä.

Tietenkin jos elämä koostuu pelkästään rahkasta ja hauiskäännöistä, ei välttämättä yleistä hyväksyntää tipu.

paksi sanoi:
Enpä ole itse käyttänyt roinaa ainakaan vielä, mutta ei minulla toisaalta ole mitään sen käyttöä vastaankaan. Olen ainakin itse sinut asian kanssa, eli jos joskus aloitan käytön, niin en kiellä mahdollisia riskejä jota sen käytössä piilee. Kun lukee roinapuolelta muitakin kirjoituksia kuin sinun, niin löytyy esim tälläinen kirjoitus pitkään roinanneelta ja kisanneelta henkilöltä:

Kaiken kaikkiaan yli 10 vuotta kovaa käyttöä.Kiitoksena selkä paskana,yksi sydäri,lukuisia poltettuja siltoja lyhytpinnaisuuden vuoksi kuurien aikana yms pientä

Tässä poimittuna stikatusta topikistasi vielä pätkä:
Todisteena ja varmisteena, että elämä tulee jatkumaan myös oman ajan jälkeen on se, etten ole steriili. Siitä kiitän luontoa, vaikka tyhmänä sotkin omaa tuotantoa vuosia, en ole tehnyt pysyvää vauriota itselleni, en ainakaan hedelmällisyyden puitteissa. Toivon myös sydämeni pohjasta, että itse pumppu olisi kunnossa.

Miksi ylipäänsä pelätä tuollaista, jos kerran ei ole realistista saada esim pumppuoireita roinatessa?

En nyt väitä, että kaikki ongelmat iskee silmille heti ekassa kuurissa, mutta on mahdollista että pitkällä aikavälillä käyttäminen ei ole terveydelle edullista. Huom: Mahdollista

Pumppukin voi niin monella tapaa oireilla. Infarkti on hei kaveri melko tarkkaan sama kuin KUOLEMA! Pitkällä aikavälillä ongelmat tulevatkin, mutta tuommoisella pelottelulla ei siihen aloittamiseen vaikuteta. Pitäisi juuri saada kokeneiden kommentteja oikeasti tapahtuneista oireista, ei SYÖPÄ, IMPOTENSSI, INFARKTI sanojen viljelyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom