Uusi XBOX

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on jollekin tullu suuri sekaannus kun kuvittelee et PS3 olis kolmekertaa enemmän ruutia kun uudessa Boxissa :joulu3:
Uudessa Xbox 360 on kolme 3.2GHz ydintä, 512Mt muistia ja Atin näyttis jossa 500MHz ja 10Mt yhdysrakenteinen DRAM-muistia....
PS3 taasen on yksi 3.2GHzprossu ja 256Mt muistia...

Jos nämä kaikki Pelit lehdessä kerrotut speksit pitää paikkansa niin eipä kannata enään ihmisten PS3:sta (vanha rupinen sonyn tekemä paska) odotella :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mr.Bueno sanoi:
eipä kannata enään ihmisten PS3:sta (vanha rupinen sonyn tekemä paska) odotella :D

Pleikalle tulee kuitenkin kaikki parhaat pelit ensiksi. Tuskin xbox pystyy koskaan ohittamaan pleikkaa pelaajien suosiossa. Eipä niillä tehoilla mitään tee jos ei ole mitään mihin niitä käyttää.

Ratu sanoi:
Pleikalle tulee kuitenkin kaikki parhaat pelit ensiksi. Tuskin xbox pystyy koskaan ohittamaan pleikkaa pelaajien suosiossa. Eipä niillä tehoilla mitään tee jos ei ole mitään mihin niitä käyttää.

:anssi:

Tuossahan ei ole enää mitään perää. Otappa selvää mitä pelejä tehään Xbox 360 ja mitä PS3:lle... :D

Perustakaa uusi thread XBox360 vs PS3 älkääkä täällä kinastelko :)
Tämä on uudelle XBoxille omistettu thread minne Sony ja Nintendo jätkien on turha tulla vinettää. :D

Softa se on tärkein pelikonsoleissakin. Ilman hyviä pelejä ei konsolilla tee juuri mitään.

Toissa viikolla E3:ssa yksi Electronic Artsin edustaja totesi mielestäni varsin hyvin PS3:n ongelman: sille on nykyisellään äärimmäisen vaikea kehittää pelejä sillä ns. kehityspaketti maksaa niin paljon, että harvalla pelifirmalla on siihen varaa. Totesipa samalla EA:n olevan yksi harvoista, jolla löytyy rahat moiseen.

Kinastelu konsoleiden tehokkuudesta ei vie mihinkään - julkaisulistat ne on tärkeämmät!

Siis pelin kehityksessä on selvät erot näiden kahden "suuren" konsolin kanssa..
Xbox 360 on kehitetty sama pelinkehitysalusta kuin PC:lle..eli pelien konvertointi on helpompaa..
Tietenkin Joitain suuria muutoksia peleihin joutuu tekemään johtuen rezoista ja muusta karkki-efekteistä..
PS3 piiri sarjalle on vaikeampi tehdä pelejä..koska pelien pitää osata käyttää hyödyksi sitä "cell-rakennetta"..
Minä ainakin kannan xbox360 kotiin jouluksi sanoi vaimo mitä tahansa..

Voi olla että uusin xbox tulee ostettua kotiin jahka se ilmestyy. Olen ollut aikaisemmin pleikkarimiehiä (sekä 1 että 2 löytyy himasta), mutta kiehtoisi toi poksikin aika lailla. Molempiin ei ole varaan, joten vaikea päätös on vuoden päästä edessä :)

Microsoft tuo vielä uuden kehitysympäristön joka helpottaa entisestään pelien kehitystä yhtä aikaa sekä PC- että XBOX-alustoille. Kehitystä tuetaan myös tuomalla entistä monipuolisempi kehitysympäristö jonka pitäisi helpottaa pelinkehityksen ns. perustyötä huomattavasti. Veikkaan että tähän alueeseen panostaminen on järkevä ratkaisu, tulevaisuus näyttää kuinka paljon se vaikuttaa suurten konsolivalmistajien voimasuhteisiin.

Mitä nyt olen katsonut xbox360 pelien ennakkotilauksia, niin 39.99..Ei paha..Siis lopullista hintaa ei ole vielä tiedossa..?!
Usa:n on ainakin tulossa aikamoinen kampanja xbox360 lanseeraukseen..lahjoittavat Pepsin kilpailussa jokaisen 10minuutin välein boxin.."Beginning August 28, 2005, Mountain Dew (Pepsi’s intense citrus soft drink) and Xbox will select a winner of an Xbox 360 console every 10 minutes, 24 hours a day, seven days a week, for nine weeks straight."
Miksei täällä Pohjolassakin näin..
Saattaa olla, että jouluna on kämppä täynnä kavereita..Mutta olen ainut jolla on kunnon videotykki kotosalla..ja varmaan ainut joka ostaa xbox360 jouluksi..
Hyvää joulua vaan vaimollekin.. :hyper:

Luultavasti xbox360 on halvempi sekä konsolin sekä pelien puolesta. Ps3 pelien valmistus tulee maksamaan paljon enemmän laitteen monimutkaisuuden takia. Täten pelien sekä konsolin hinta on luultavasti kovempi. On arvioitu että Xbox360 maksaa julkaistuaan 300 dollaria ja ps3 600 dollaria. Peleistä en uskalla heittää paitsi että ps3 pelit maksaa ~80e-100e ja xbox360 pelit 70e+.

sgege sanoi:
Luultavasti xbox360 on halvempi sekä konsolin sekä pelien puolesta. Ps3 pelien valmistus tulee maksamaan paljon enemmän laitteen monimutkaisuuden takia. Täten pelien sekä konsolin hinta on luultavasti kovempi. On arvioitu että Xbox360 maksaa julkaistuaan 300 dollaria ja ps3 600 dollaria. Peleistä en uskalla heittää paitsi että ps3 pelit maksaa ~80e-100e ja xbox360 pelit 70e+.

Jos pelien hinta tulee olemaan noin korkea niin taidan pysyä vanhassa boxissa ja rakkaassa PC:ssä
:itku:

Maskotti sanoi:
Varsinkaan tuosta PS3:n killzonesta ei tahdo oikein edes uskoa että kuva voisi olla itse pelistä. Mutta jos on, niin voidaan puhua jo aivan uskomattomasta harppauksesta. Itse jään innolla odottelemaan mitä tuleman pitää...

Esirendattu käsittääkseni on toi Killzone 2, joten varsinaisesta pelivideosta tuskin voinee puhua. Nätti on silti.

Ja ei noille x-y kertaa ps2 tai x-y kertaa parempi kuin vanha xbox ole paljoakaan väliä (tai tokin on, kerta näissä luvuissa tuo kerroin vaikuttaa tehoon jo jopa gigoja, mutta silti), pelit ne konsolin tulevaisuuden ratkaisee. Nintendollakin on siinä mielessä saumoja (kunhan vain saavat peleistä ja konsoleista edulliset ja monien pelitalojen tuen taakseen).

Mr.Bueno sanoi:
Jos pelien hinta tulee olemaan noin korkea niin taidan pysyä vanhassa boxissa ja rakkaassa PC:ssä
:itku:

Ei kai markkinamiehetkään niin tyhmiä ole että lykkäävät noin pirun korkeita hintoja peleille.

:offtopic:

Mitä muuten maksoivat aikoinaan esim SNES- tai muut vanhat konsolipelit? Toki rahan arvokin on jo tässä ajassa vähän ehtinyt muuttua, mutta jotain suuntaa antavaa tietoa.

Turisas sanoi:
:offtopic:

Mitä muuten maksoivat aikoinaan esim SNES- tai muut vanhat konsolipelit? Toki rahan arvokin on jo tässä ajassa vähän ehtinyt muuttua, mutta jotain suuntaa antavaa tietoa.

Muistaakseni SNES:n peleistä sai kalliimmissa paikoissa pahimmillaan pulittaa jopa 630 markkaa.

Mr.Bueno sanoi:
Nyt on jollekin tullu suuri sekaannus kun kuvittelee et PS3 olis kolmekertaa enemmän ruutia kun uudessa Boxissa :joulu3:
Uudessa Xbox 360 on kolme 3.2GHz ydintä, 512Mt muistia ja Atin näyttis jossa 500MHz ja 10Mt yhdysrakenteinen DRAM-muistia....
PS3 taasen on yksi 3.2GHzprossu ja 256Mt muistia...

Jos nämä kaikki Pelit lehdessä kerrotut speksit pitää paikkansa niin eipä kannata enään ihmisten PS3:sta (vanha rupinen sonyn tekemä paska) odotella :D

Siis olenko minä ymmärtänyt väärin, kun tässä viralliset PS3 speksit ja niiden mukaan noi sun tiedot ei pidä paikkaansa. Tai no en tiedä tarkasti mitä nuo kertoimet tuossa spekseissä tarkalleen ottaen on, mutta veikkaan että ytimiä, jolloin ps3 pesisi aika kivasti haastajansa.

PS3:

# Cell Processor
# PowerPC-base Core @3.2GHz
# 1 VMX vector unit per core
# 512KB L2 cache
# 7 x SPE @3.2GHz
# 7 x 128b 128 SIMD GPRs
# 7 x 256KB SRAM for SPE

http://www.ps3portal.com/

p.s eikö se nyt ole ihan loogista, että samassa thredissä keskustellaan uudesta xboxista ja ps3:sta.

hmm..Eikös tossa cell prosussa ollut kolme ydintä..mutta eri tavalla suunniteltu kuin xbox360..oli minun mielestä jossain kuva molempien konsoleiden prossujen kaaviosta..aika eri tavalla olivat tehneet..
itse odotan kuin kuuta nousevaa milloin tilaamani kaksi-ytiminen AMD saapuu kotiin.. :hyper:
Laskenta teho mitä PS3 ilmoitetaan on huikea 2Tflop..Huimaa on kehitys..
Kaiken kaikkiaan en odota saavani parempaa grafiikkaa vaan toimivaa tekoälyä, monipuolisia pelejä ja toivottavasti ei niitä FPS-pelejä joissa juostaa narun perässä..
Nintendon uusin tipahti minun listaltani kun ilmoittivat sen tulevan ehkä eurooppaan 2007!!!!!!!

Ei noilla specseillä voi kuin spekuloida. Voi olla ettei tule maksamaan noin paljoa. Mutta erittäin todennäköistä että Ps3 pelit maksavat paljon. Xbox360 on tehty mahdollisimman lähelle pc:n tekniikkaa että on helpompi tehdä pc-peleistä xbox360 käännöksiä. Tuo Ps3 vs. Xbox360 on aika pitkälti fanipoikien kinastelua. En tiedä kumpi on parempi mutta jos arvaukset ja spekuloinnit osuvat oikeaan on luultavaa että pysyn pc:ssä tai sitten Xbox360.

kiewi sanoi:
Vegitax on wannabee PC-puunaaja. Ei niille ikinä semmosia pelejä tuu :denial: Sen unelma-ammatti on atk-tukihenkilö aikuiskoulutuskeskuksessa missä se voi alistaa opiskelijoita kun ne tulee kysyyn että miks printteri sano load letter.

Denial on perseessäs. Kun tietää mitä tekee niin säätämistä ei tarvita lainkaan.

3-5 peliä vuosi ostat my ass. PC-loverit warettaa homona koska ne saa samaa tyydytystä pelikokoelmasta kuin emolevyn hoonaamisesta. Työtön opiskeleva PC-malester ei muutenkaan ikinä käytä yli sataa euroa vuodessa peleihin kun ne saa ilmasekskin.

Mä en saa minkäännäköstä tyydytystä pelikokoelmasta ja mä todellakin ostan sen 3-5 peliä / vuosi. Emolevyä en "hoonaa" muutenkuin silloin, kun joku menee rikki / vaihdan jotain.

Vegitax älä anna pakkomielteesi tulla faktojen tielle. Tidän mistä puhun. Ex appiukkoni on kommunisti.

Jos joku antaa pakkomielteen tulla faktojen tielle, niin se olet sinä. Ja todellakin tekstistäsi huomaa, ettet _todellakaan_ tiedä mistä puhut.

Back
Ylös Bottom