jambo sanoi:
Älä älä rupee vanhalle veteraanille selittämään.
Tietokoneasioissa olen itsekin veteraani.
Kiistätkö ettei pc:n kanssa ole lähes ainaista jännitystä että toimiikohan tuo peli vai ei? Jos ei toimi niin päivitystähän se vaatii.
En ole kyllä vuosiin törmännyt peliin, joka ei olisi toiminut muitta mutkitta..
Lisäksi lähes jokainen uusi peli lataa kovempia laitevaatimuksia kehiin. Ja lisää päivitystä luvassa.
Jos nyt ostat huippukoneen, niin se on 3:n vuoden päästä vielä siinä kunnossa, et just viittii sillä pelata ja jossei mitään mullistavaa tapahdu, niin n. 500€ sijoituksella siitä saa taas kolme vuotta lisää.
Kyse ei ole siitä osaako kukin duunata konettaan vaan siitä kuka on tarpeeksi yksinkertainen viitsiäkseen moista rumbaa.
Tai siitä kuka on niin yksinkertainen, ettei osaa duunata sitä konettaan..
Minulle toimintavarmuus ja vaivaton pelaaminen on ykkösenä listalla.
Minulla kyllä toteutuu nuo kumpikin ja ihan pc:llä..
Se hyöty minkä pc:n paremmista grafiikoista saa on aika minimaalista enkä ainuttakaan peliä ole ostanut pelkästään niiden vuoksi.
Nii-ih.. Eihän niissä eroja ole.
se 640x480 / 800x600 resoluutiohan on melkein sama kun tää mun koneen 1600x1200 tai 1280x1024 + 4 x antialiasing + 8 x anistropic. Vai?
Pelailin tossa Need for speediä ps2:lla ja se oli jokseenkin nolo kokemus verrattuna pc-versioon... Mihin helvettiin kaikki se liikenne sieltä oli hävinnyt? No ps2:n surkeaan muistikapasiteettiin tietenkin. :D
Koneen osien hintoihin en osaa nykyään ottaa kantaa mutta aika harvalla pc uskovaisella kaverillani kustannukset jäävät alle oman konsoli+peli kokonaisuuteni.
Minulla näin ei olisi, koska en jaksa samaa peliä veivata kuukausitolkulla.
Totta myös on että uudet pelit maksavat paljon mutta kuka käskee ostaa kalliilla ja uutena? Itse ostan pelit käytettyinä 20-40 euroa uutta halvemmalla ja vain kuukausi pari julkaisun jälkeen.
Mut gun mä haluan sen pelin sillon kun se julkaistaan...
Eikä ne sunkaan pelis varmaan ilmaisia ole. Vai ootsä joku piraatti, mitä hä?
Onpa sitäkin tullut harrasteltua melkoisesti. Olen mielestäni oman osani tehnyt kun ostan 3-5 peliä / vuosi. Loput voi piratisoida.
Huom. PC-pelien hinnathan on määritelty seuraavalla periaatteella (Tai ainakin oli männävuosina mutta tuskin ne siitä mihinkään muuttuneet on) :
"Jokainen, joka ostaa uuden pc:n ostaa noin 10peliä ensimmäisenä vuotena ja loput pelit hankitaan piraattina."
Ilman piratismiahan nuo pelit maksaisi puolet vähemmän.
Voihan ne pelit tietysti persaukisesta tuntua kalliilta. ;)
No siis kaikkihan on kallista jos on köyhä. Itse opiskelijana/työttämänä ei kauheasti ole rahaa.
Henkilökohtaisesti en voi ymmärtää jotain vitun vääntöä siitä mikä on paras peliväline/alusta. Mulle on ihan sama mikä on alusta kunhan se on kohtuu hinnoissa, pelit toimii ja vaivaton käyttää. Jos pleikkari heittää kehiin hyvän myllyn jolla on pelit mun makuun niin vaihto ei todellakaan tee tuskaa. Pc:lle paluu tuntuu niin epätodennäköiseltä että sitä ei viitti edes ajatella.
IMO pc on paras ja konsolit on tähän mennessä olleet lähinnä säälittäviä räpellyksiä. PS2 oli susi jo syntyessään. Konsoliohjaimet ei sovi mun käteeni lainkaan.
Pc:n räpläämiseen käytetyn ajan voi käyttää paremmin vaikka räpläämällä vaimoa.
No tuossa me ollaan ihan samoilla linjoilla :lol2:
Tosin mulla ei hirveän kauaa mene aikaa, jos jonkun vian selvitän / korjaan. Tosin ei niitä ole ollutkaan moneen vuoteen, kun pitää sen verrran hyvässä hapessa käyttikset ja raudan.