Uusi XBOX

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
vegitax sanoi:
Se onki ainoa mitä niillä analogitateilla tekee.. Mut parempia autopelejä saa pc:llekin. Paremmilla graffoilla.

99% konsolipeleistä on pelattavuudeltaan täyttä scheissea tai sitten ne on vaan muuten jotakin perkeleen rupisia tasoloikkia.. :urjo:

Ne konsoliohjaimet on vaan niin perseestä ja syvältä sieltä.

Sitten kun konsoliin tulee tarpeeksi tehoa pyörittämään muutakin kun pelejä, hiiri+näppis/pc hiiri/näppisyhteensopiva, päivitysmahdollisuus, kunnon kokoset kiintolevyt, pelit suunnitellaan alusta alkaen hiiri+näppis ohjaukselle ni sit mä voin harkita semmosta... Aijjuu... Mut mul onkin toi pc tossa jo :D

Ja ennenkun joku guru alkaa valittamaan, että pc:ssä on ainanen päivitysrumba ja pelit tökkii, niin voinen kertoa ettei ole asia noin jos tietää mitä tekee/ostaa. + pelit on niin vituste halvempia, että sillä ylijäämärahalla ostaa kaikki tarvittavat päivitysosat ja oikeen helposti.

Kunnon peli PC maksaa 2000€ kun taasen noiden konsolien hinnoissa puhutaan satasista... :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mr.Bueno sanoi:
Kunnon peli PC maksaa 2000€ kun taasen noiden konsolien hinnoissa puhutaan satasista... :david:

Mulla on kunnon peli pc, enkä ole kerrallaan laittanut kertaakaan 2000€ likoon.

Tokihan se maksaa kun ostaa jotakin merkkikonekakkaa, joka on jokatapauksessa ylihintainen paskoista osista kasattu hidas romu.

Uusi näyttis, jolla pyörii tasan varmasti peli kuin peli paremmilla graffoilla (ja paremmalla päivitysnopeudella ja suuremmalla resolla) mitä tämän hetken konsoleissa tullaan (HDTV joskus tulevaisuudessa ehkä paikkaa tota asiaa) ikinä näkemään, maksaa noin 270-350€. Sillä pärjäilee tommoset 3v aika mainiostikin vieläpä.

Uusi prosessori ja emo ja muistit on noin 500€. Tolla pärjää, mitä peleihin tulee, varmasti 5 vuotta ja konsoleiden ennustettu päivitystahti tulee jatkossa olemaaan (jonkun amerikkalaisen tutkimuksen mukaan) n. 3v.

Ja loput koneen osista onkin semmosia, että harvemmin tulee uusia hankittua.

Uusi xbox peli maksaa 60-80€
Ja seuraavan sukupolven konsolien pelien hintojen on arvioitu kipuavan lähemmäs 100€ :david: :david:

Kymmenen pelin hinnalla ostaakin jo aika perkeleesti rautaa koneeseen.

EDIT: ellei tolla merkkikoneella tarkoiteta alienwarea. ne on sikakalliita ja hyviäkin jopa (tosin nekin ylihinnoteltuja)

Jonny sanoi:
Kuten NaruJackson sanoi niin ohjaimet on langattomia.

Tuo oli odotettavissa, että joku viskaa tänne PS3:sta kuvia. :)

Eli Boxin sisälle on rakennettu ohjaimille vastaanottimet? Aika kätevää, jos on näin.

Olen katonut Microsoftin, Sonyn ja Nintendon E3 lehditötilaisuudet ja mielettömiä pelejä kyllä oli. Yllättäen Xbox näytti vähän heikommalta kuin PS3. Sonyn tilaisuudessa näytettiin paljon tekniikkademoja ja kyllä näytti uskomattomalta. Varsinkin se Unreal 3:n moottorilla hyrräävä peli sai leuat tippumaan. Nintendon tilaisuus oli aika vaisu, esiteltiin vaan DS:ää, uusia pelejä ja Revolutionin prototyyppi. Pelkkä Revolutionin prototyyppi oli ihan älyttömän pieni ja ne lupasivat, että valmis versio on vielä pienempi. Ohjainta ne ei oo vielä paljastanut, vihjailuista päätellen se ei ole ollenkaan perinteinen peliohjain.

Itse odottelen ensin tuota uutta XBOXia kun se käy kätevästi yhteen MCE:n kanssa... PS3:sta muodostan käsityksen sitten kun se on julkaistu toimivalla raudalla...
Ja kannattaa muistaa ettei mikään peli siellä messuilla pyörinyt valmiissa vehkeissä..
XBOXin demot/pelit käyttivät MACin G5 koneita tai jotain ja PS3:sen CELL prossu ja nVidian GPU eivät ole vielä ihan valmiita... Unreal demokin käytti kahta 6800 Ultraa SLI moodissa tai oli ainakin koodattu niillä..
Mutta se on varmaa että pelit tulevat jokaisessa koneessa näyttämään hyviltä...

Noista teknoloogia demoista kannata välittää. Kyllähän ne hienolta näytti jo Ps2 julkaisussa, mutta totuus on ihan jotain muuta.

MJ45 sanoi:
PS3 on ehdottomasti kovempi laite. Tehoja yli kaks kertaa enemmän kuin tuossa uudessa Xbox 360:ssa :rock:
Joo onhan se totta, että laskentatehoa on paljon..siis tämä on laskettu "prototyypin" avulla..Varsinaista valmiiksi tehtyä PS3 ei taida vielä olla..kuten edellä on mainittu ei ole varmaan tietoa siitä, miten tehokkaaksi se cell-prossu osoittautuu ja miten näytönohjain pelaa..
Julkaisuun on vielä "1" vuosi aikaa..
Vasta ensimmäiset peli näyttävät miten hyvin se PS3 tappelee xbox 360 kanssa..
Itse hankin xbox360 jo pelkästään sen erinomaisen nettisysteemin takia..

jarhu sanoi:
Kumma juttu, että vaikka topikki koskee Xboxia niin ketju on täynnä PS3:n ylistäjiä :)

Se on todella "yllättävää" ;)
Tosin, niinhän se aina menee näissä jutuissa.

jarhu sanoi:
Kumma juttu, että vaikka topikki koskee Xboxia niin ketju on täynnä PS3:n ylistäjiä :)

No perustakaa säie nimeltä "PS3" niin voitte keskustella siellä rauhassa xboxista... :)

No oli laite mikä tahansa, niin hype on aina hypeä. Ja loppujen lopuksi peleissä ei kuitenkaan se tekniikka ratkaise, vaan sisältö. Nykyisistä laitteista olen käyttänyt vain PS2:sta, ja siinä ainut asia mikä oikeasti häiritsee on antialiasoinnin puute. Myös kaukaisten maisemien kömpelö päivittyminen saattaa häiritä. Muuten nykyiset grafiikkaresurssit tarjoaisivat minulle "riittävän" hyvän pelikokemuksen. Toki nälkä kasvaa syödessä, parin vuoden päästä nykyiset pelit näyttävät liian kömpelöiltä.

vegitax sanoi:
Mulla on kunnon peli pc, enkä ole kerrallaan laittanut kertaakaan 2000€ likoon.

Tokihan se maksaa kun ostaa jotakin merkkikonekakkaa, joka on jokatapauksessa ylihintainen paskoista osista kasattu hidas romu.

Uusi näyttis, jolla pyörii tasan varmasti peli kuin peli paremmilla graffoilla (ja paremmalla päivitysnopeudella ja suuremmalla resolla) mitä tämän hetken konsoleissa tullaan (HDTV joskus tulevaisuudessa ehkä paikkaa tota asiaa) ikinä näkemään, maksaa noin 270-350€. Sillä pärjäilee tommoset 3v aika mainiostikin vieläpä.

Uusi prosessori ja emo ja muistit on noin 500€. Tolla pärjää, mitä peleihin tulee, varmasti 5 vuotta ja konsoleiden ennustettu päivitystahti tulee jatkossa olemaaan (jonkun amerikkalaisen tutkimuksen mukaan) n. 3v.

Ja loput koneen osista onkin semmosia, että harvemmin tulee uusia hankittua.

Uusi xbox peli maksaa 60-80€
Ja seuraavan sukupolven konsolien pelien hintojen on arvioitu kipuavan lähemmäs 100€ :david: :david:

Älä älä rupee vanhalle veteraanille selittämään. Kiistätkö ettei pc:n kanssa ole lähes ainaista jännitystä että toimiikohan tuo peli vai ei? Jos ei toimi niin päivitystähän se vaatii. Lisäksi lähes jokainen uusi peli lataa kovempia laitevaatimuksia kehiin. Ja lisää päivitystä luvassa. Kyse ei ole siitä osaako kukin duunata konettaan vaan siitä kuka on tarpeeksi yksinkertainen viitsiäkseen moista rumbaa. Minulle toimintavarmuus ja vaivaton pelaaminen on ykkösenä listalla. Se hyöty minkä pc:n paremmista grafiikoista saa on aika minimaalista enkä ainuttakaan peliä ole ostanut pelkästään niiden vuoksi.

Koneen osien hintoihin en osaa nykyään ottaa kantaa mutta aika harvalla pc uskovaisella kaverillani kustannukset jäävät alle oman konsoli+peli kokonaisuuteni. Totta myös on että uudet pelit maksavat paljon mutta kuka käskee ostaa kalliilla ja uutena? Itse ostan pelit käytettyinä 20-40 euroa uutta halvemmalla ja vain kuukausi pari julkaisun jälkeen. Eikä ne sunkaan pelis varmaan ilmaisia ole. Vai ootsä joku piraatti, mitä hä?

Voihan ne pelit tietysti persaukisesta tuntua kalliilta. ;)

Henkilökohtaisesti en voi ymmärtää jotain vitun vääntöä siitä mikä on paras peliväline/alusta. Mulle on ihan sama mikä on alusta kunhan se on kohtuu hinnoissa, pelit toimii ja vaivaton käyttää. Jos pleikkari heittää kehiin hyvän myllyn jolla on pelit mun makuun niin vaihto ei todellakaan tee tuskaa. Pc:lle paluu tuntuu niin epätodennäköiseltä että sitä ei viitti edes ajatella. Pc:n räpläämiseen käytetyn ajan voi käyttää paremmin vaikka räpläämällä vaimoa. :)

Lisäyksenä vielä että mulla sentään on kokemusta erilaisilla tietokoneilla pelailusta jo vic20 ajoista pc aikaan asti joten vertailupohjaa löytyy. Useimmat konsoleiden arvostelijat (pc uskovaiset) ei ole nähneet konsolia kuin kaupan hyllyillä.

jambo sanoi:
Älä älä rupee vanhalle veteraanille selittämään. Kiistätkö ettei pc:n kanssa ole lähes ainaista jännitystä että toimiikohan tuo peli vai ei? Jos ei toimi niin päivitystähän se vaatii. Lisäksi lähes jokainen uusi peli lataa kovempia laitevaatimuksia kehiin. Ja lisää päivitystä luvassa. Kyse ei ole siitä osaako kukin duunata konettaan vaan siitä kuka on tarpeeksi yksinkertainen viitsiäkseen moista rumbaa. Minulle toimintavarmuus ja vaivaton pelaaminen on ykkösenä listalla. Se hyöty minkä pc:n paremmista grafiikoista saa on aika minimaalista enkä ainuttakaan peliä ole ostanut pelkästään niiden vuoksi.

Koneen osien hintoihin en osaa nykyään ottaa kantaa mutta aika harvalla pc uskovaisella kaverillani kustannukset jäävät alle oman konsoli+peli kokonaisuuteni. Totta myös on että uudet pelit maksavat paljon mutta kuka käskee ostaa kalliilla ja uutena? Itse ostan pelit käytettyinä 20-40 euroa uutta halvemmalla ja vain kuukausi pari julkaisun jälkeen. Eikä ne sunkaan pelis varmaan ilmaisia ole. Vai ootsä joku piraatti, mitä hä?

Henkilökohtaisesti en voi ymmärtää jotain vitun vääntöä siitä mikä on paras peliväline/alusta. Mulle on ihan sama mikä on alusta kunhan se on kohtuu hinnoissa, pelit toimii ja vaivaton käyttää. Jos pleikkari heittää kehiin hyvän myllyn jolla on pelit mun makuun niin vaihto ei todellakaan tee tuskaa. Pc:lle paluu tuntuu niin epätodennäköiseltä että sitä ei viitti edes ajatella. Pc:n räpläämiseen käytetyn ajan voi käyttää paremmin vaikka räpläämällä vaimoa. :)

Tähän ei kyllä ole mitään lisättävää. Olen niin samaa mieltä kuin vaan olla voi :)

jambo sanoi:
Älä älä rupee vanhalle veteraanille selittämään.

Tietokoneasioissa olen itsekin veteraani.

Kiistätkö ettei pc:n kanssa ole lähes ainaista jännitystä että toimiikohan tuo peli vai ei? Jos ei toimi niin päivitystähän se vaatii.

En ole kyllä vuosiin törmännyt peliin, joka ei olisi toiminut muitta mutkitta..

Lisäksi lähes jokainen uusi peli lataa kovempia laitevaatimuksia kehiin. Ja lisää päivitystä luvassa.

Jos nyt ostat huippukoneen, niin se on 3:n vuoden päästä vielä siinä kunnossa, et just viittii sillä pelata ja jossei mitään mullistavaa tapahdu, niin n. 500€ sijoituksella siitä saa taas kolme vuotta lisää.

Kyse ei ole siitä osaako kukin duunata konettaan vaan siitä kuka on tarpeeksi yksinkertainen viitsiäkseen moista rumbaa.

Tai siitä kuka on niin yksinkertainen, ettei osaa duunata sitä konettaan.. :)

Minulle toimintavarmuus ja vaivaton pelaaminen on ykkösenä listalla.

Minulla kyllä toteutuu nuo kumpikin ja ihan pc:llä..

Se hyöty minkä pc:n paremmista grafiikoista saa on aika minimaalista enkä ainuttakaan peliä ole ostanut pelkästään niiden vuoksi.

Nii-ih.. Eihän niissä eroja ole.

se 640x480 / 800x600 resoluutiohan on melkein sama kun tää mun koneen 1600x1200 tai 1280x1024 + 4 x antialiasing + 8 x anistropic. Vai?

Pelailin tossa Need for speediä ps2:lla ja se oli jokseenkin nolo kokemus verrattuna pc-versioon... Mihin helvettiin kaikki se liikenne sieltä oli hävinnyt? No ps2:n surkeaan muistikapasiteettiin tietenkin. :D

Koneen osien hintoihin en osaa nykyään ottaa kantaa mutta aika harvalla pc uskovaisella kaverillani kustannukset jäävät alle oman konsoli+peli kokonaisuuteni.

Minulla näin ei olisi, koska en jaksa samaa peliä veivata kuukausitolkulla.

Totta myös on että uudet pelit maksavat paljon mutta kuka käskee ostaa kalliilla ja uutena? Itse ostan pelit käytettyinä 20-40 euroa uutta halvemmalla ja vain kuukausi pari julkaisun jälkeen.

Mut gun mä haluan sen pelin sillon kun se julkaistaan...

Eikä ne sunkaan pelis varmaan ilmaisia ole. Vai ootsä joku piraatti, mitä hä?

Onpa sitäkin tullut harrasteltua melkoisesti. Olen mielestäni oman osani tehnyt kun ostan 3-5 peliä / vuosi. Loput voi piratisoida.

Huom. PC-pelien hinnathan on määritelty seuraavalla periaatteella (Tai ainakin oli männävuosina mutta tuskin ne siitä mihinkään muuttuneet on) :

"Jokainen, joka ostaa uuden pc:n ostaa noin 10peliä ensimmäisenä vuotena ja loput pelit hankitaan piraattina."

Ilman piratismiahan nuo pelit maksaisi puolet vähemmän.

No siis kaikkihan on kallista jos on köyhä. Itse opiskelijana/työttämänä ei kauheasti ole rahaa.

Henkilökohtaisesti en voi ymmärtää jotain vitun vääntöä siitä mikä on paras peliväline/alusta. Mulle on ihan sama mikä on alusta kunhan se on kohtuu hinnoissa, pelit toimii ja vaivaton käyttää. Jos pleikkari heittää kehiin hyvän myllyn jolla on pelit mun makuun niin vaihto ei todellakaan tee tuskaa. Pc:lle paluu tuntuu niin epätodennäköiseltä että sitä ei viitti edes ajatella.

IMO pc on paras ja konsolit on tähän mennessä olleet lähinnä säälittäviä räpellyksiä. PS2 oli susi jo syntyessään. Konsoliohjaimet ei sovi mun käteeni lainkaan.

Pc:n räpläämiseen käytetyn ajan voi käyttää paremmin vaikka räpläämällä vaimoa. :)

No tuossa me ollaan ihan samoilla linjoilla :lol2:

Tosin mulla ei hirveän kauaa mene aikaa, jos jonkun vian selvitän / korjaan. Tosin ei niitä ole ollutkaan moneen vuoteen, kun pitää sen verrran hyvässä hapessa käyttikset ja raudan.

vegitax sanoi:
Tietokoneasioissa olen itsekin veteraani.

En ole kyllä vuosiin törmännyt peliin, joka ei olisi toiminut muitta mutkitta..

Kauhee tuurihaukka! Itsellä "jopa" näihin ikävuosiin mennessä noita on meinaan siunaantunut ihan mukava määrä ja säätämistähän ne ovat vaatineet.

Vegitax on wannabee PC-puunaaja. Ei niille ikinä semmosia pelejä tuu :denial: Sen unelma-ammatti on atk-tukihenkilö aikuiskoulutuskeskuksessa missä se voi alistaa opiskelijoita kun ne tulee kysyyn että miks printteri sano load letter.

3-5 peliä vuosi ostat my ass. PC-loverit warettaa homona koska ne saa samaa tyydytystä pelikokoelmasta kuin emolevyn hoonaamisesta. Työtön opiskeleva PC-malester ei muutenkaan ikinä käytä yli sataa euroa vuodessa peleihin kun ne saa ilmasekskin.

Vegitax älä anna pakkomielteesi tulla faktojen tielle. Tidän mistä puhun. Ex appiukkoni on kommunisti.

kiewi sanoi:
Vegitax on wannabee PC-puunaaja. Sen unelma-ammatti on atk-tukihenkilö aikuiskoulutuskeskuksessa missä se voi alistaa opiskelijoita kun ne tulee kysyyn että miks printteri sano load letter.

Vegitax älä anna pakkomielteesi tulla faktojen tielle. Tidän mistä puhun. Ex appiukkoni on kommunisti.

OWNED! :D

kiewi sanoi:
Kerro lisää?
Siis live-palveluhan muuttuu silveriksi tai goldiksi..
En tiedä aikovatko vielä tehdä sen mahdolliseksi, että tuolla silverillä saisi pelata vloppuna ilmaiseksi livessä..Minulla ei ainakaan olisi aikaa pelata muuten kuin vloppuina..
Live-hässäkästä nyt ei ole vielä niin tarkkoja specsejä tullut..siis ainakin tiedot muuttuvat tuon silverin kohdalla..etenkin tuon vlopujen ilmaiseksi pelaamisen kanssa..
Ei aamusta oikein tuo järkeily onnistu..ei ei..
Mitä pelit olisivat ilman nettipelailua..etenkin BF2 tai jotkut autopelit..

vegitax sanoi:
Jos nyt ostat huippukoneen, niin se on 3:n vuoden päästä vielä siinä kunnossa, et just viittii sillä pelata ja jossei mitään mullistavaa tapahdu, niin n. 500€ sijoituksella siitä saa taas kolme vuotta lisää.

Hmmjaa. No aina niissä tuntuu jotain epäjatkuvuutta tulevan. Joko prossua ei voi päivittää korkeammalle taajuudelle kun prossukanta on vaihtunut, tai sitten muistit vaihtuvat sellaiseen että uudet emot vaan tukee, tai sitten on laajennusväylät vaihtuneet, ja jos ei olekaan niin se uusi graffakortti jonka sait nipin napin vaihdettua pullonkaulautuu sen takia kun prossua ei kyennytkään päivittämään nopeammaksi. Jatkakaa tästä...

Nimim. been there, done that. Päivitin muutama vuosi sitten ostetun koneen tuossa vähän aikaa sitten; vanhaa olin saanut jotenkin tekohengitettyä pari vuotta prossun ja näytönohjaimen uusimisella mutta nyt tuli yksinkertaisesti vaan piste että kaikki komponentit alkoivat olla niin vanhoja että koko höskä meni uusiksi, ja maksoi takuulla enemmän kuin 500 euroa. Emo oli vanha, prossu oli vanha -> muistit meni uusiksi -> näytönohjain meni uusiksi. Jäljelle olis jäänyt koppa, näyttö ja kovalevyt ellen jälkimmäistä olisi sitäkin vaihtanut isompaan ja nopeampaan. Ei tosiaankaan olisi pelannut kunnolla yhtään mitään vanhalla koneella vielä vuonna 2006 kun päivityksiä ei ole ollut mahdollista enää tehdä (ostettu joskus 2000 taitteessa). PC:n modulaarisuus on kaunis ideologia mutta ei se kauhean hyvin pitkiä aikoja toimi.

Back
Ylös Bottom