Uusi treenimetodi, mitä tästä käy

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

jaakko_89

Banned
Eli lyhyesti kuvattuna: moni tekee 2 viikkoa lyhyempiä toistoja ja sitten 2 viikkoa pidempiä sarjoja. Toiset yrittää saada voimaa lyhyimmillä ja lihaksia pidemmillä.

Mitä käy jos treenaakin esim näin:

Etureisipäivänä on 15 sarjaa etureisiä niin sen sijaan että treenaa 2 viikkoa 10-20 toistoa ja 2 viikkoa 3-10 toistoa ni mitä jos tekiski näin:

10 sarjaa on 10-20 toistoo ja 5 sarjaa on noita 3-10 toistoo.
ja ens viikol 10 sarjaa on 3-10 toistoo ja 5 sarjaa on 10-20.

tai esim tekee 8 sarjaa pitkiä ja 8 lyhyitä. Eli yhdistäis samaan treenikertaan ne niin sanotut voima ja lihasvolyymi treenit. Onks joku kokeillu?

Ei ounaa. Lihakseen maitohapon keräytyminen estää/hidastaa voimaa, tai näin ainakin muistelisin. Joka tapauksessa ei kannata sotkea samaan, parempi erikseen.

Aion vähä miettiä jos tätä kokeilis kumminki. VOin kertoo mitä kävi sit. Mun ongelma on se että tykkään nii paljo treenailusta että treenaan ehkä vähän liikaa ja siks tää tuli mieleen. Eilen tein 12 sarjaa ylätaljaa ja 5 sarjaa muita soutuja ja 8 maastavetoo ja 2 maastavetoo suorinjaloin ja 5 sarjaa istuen takareisii. Aikaa meni 2 tuntii. Enne vanhaa treenailin 45-60min mut sillo ei ollu taukoo takana ni siks tää on nyt vähä hidasta.

Aion vähä miettiä jos tätä kokeilis kumminki. VOin kertoo mitä kävi sit. Mun ongelma on se että tykkään nii paljo treenailusta että treenaan ehkä vähän liikaa ja siks tää tuli mieleen. Eilen tein 12 sarjaa ylätaljaa ja 5 sarjaa muita soutuja ja 8 maastavetoo ja 2 maastavetoo suorinjaloin ja 5 sarjaa istuen takareisii. Aikaa meni 2 tuntii. Enne vanhaa treenailin 45-60min mut sillo ei ollu taukoo takana ni siks tää on nyt vähä hidasta.
Suosittelisin vähän hidastamaan tahtia...liian innokas treenaaminen/liian pitkät treenit johtavat helposti ylikuntoon. Muista että lihaksesi kehittyvät lepäessäsi, ei treenatessa.

Suosittelisin vähän hidastamaan tahtia...liian innokas treenaaminen/liian pitkät treenit johtavat helposti ylikuntoon. Muista että lihaksesi kehittyvät lepäessäsi, ei treenatessa.

Jos kielioppi on tota luokkaa niin täytyy sanoa etten usko... Ei vaan - turhan moni tuotakin mantraa uskoo ja treenaa siksi turhankin kevyesti.

Jos kielioppi on tota luokkaa niin täytyy sanoa etten usko... Ei vaan - turhan moni tuotakin mantraa uskoo ja treenaa siksi turhankin kevyesti.
No huhhuh, ollaanpas täällä vakavia tänään. Ensinnäkin olen suomenruotsalainen, joten suomen kieleni ei valitettavasti ole täydellinen. Anteeksi jos pahoitin mielesi, mutta 12 sarjaa ylätaljassa kuulostaa minun mielestäni naurettavalta.

Täytyykö suomen kielen olla täydellinen jotta uskoisit jotain henkilöä jollain foorumilla? Jos kirjotan täydellistä suomea ja kerron että porkkana pidentää penistä, uskoisitko?

Tein 12 sarjaa siks ku tää oli mun toinen selkätreeni kahteen vuoteen ku oli kahen vuoden tauko. Ja latissimus dorsi lihakset mulla oli aina jäljessä ja enne taukoo tein vaa 4 sarjaa yleensä.

Mut tän threadin pääpointti on toi jos tekee samas treenis voiman ja volyymin. Eka esim vaik 5 sarjaa voimaa, sit lopuls bodybuilding tyylil?

Kyllä siinä yhdessä treenissä olisi hyvä tehdä sitä tiettyä sarjapituutta. Mutta jos välttämättä haluat eri sarjapituuksia sisältää omaan treeniisi, niin ehdottomasti ensiksi lyhyet sarjat ja loppuun pidemmät!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Täs nyt vähän haiskahtaa se sellanen innokkaan sali-ihmisen yleinen treenivirhe, että kaikki on tehtävä joka kerta, ikään kuin tietäisi, että ei ikinä enää pääse salille, joten kaikki on tehtävä nyt.

voisin kuvitella että jos joku pitää erillisiä etureisipäiviä, niin treenien välillä on viikko lepoa. Silloin ei varmaan ole niinkään huono idea tehdä kaikkea samalla kertaa, raskailla painoilla alkuun ja pumppailua kevyemmillä lopuksi, mutta ei se mikään uusi treenimetodi ole.

Eli lyhyesti kuvattuna: moni tekee 2 viikkoa lyhyempiä toistoja ja sitten 2 viikkoa pidempiä sarjoja. Toiset yrittää saada voimaa lyhyimmillä ja lihaksia pidemmillä.

Mitä käy jos treenaakin esim näin:

Etureisipäivänä on 15 sarjaa etureisiä niin sen sijaan että treenaa 2 viikkoa 10-20 toistoa ja 2 viikkoa 3-10 toistoa ni mitä jos tekiski näin:

10 sarjaa on 10-20 toistoo ja 5 sarjaa on noita 3-10 toistoo.
ja ens viikol 10 sarjaa on 3-10 toistoo ja 5 sarjaa on 10-20.

tai esim tekee 8 sarjaa pitkiä ja 8 lyhyitä. Eli yhdistäis samaan treenikertaan ne niin sanotut voima ja lihasvolyymi treenit. Onks joku kokeillu?

Voihan sitä ajatella silleen, että muutama lämmittelysarja treenin aluksi on vaikka 25 toistoa. Sitten kun siirryt työsarjojen pariin, niin varsinaiset sarjat alkavat lihasten ollessa lämpimät ja toistoja tulisi noin 3. Sitä muutama sarja ja sitten nostamaan toistoja. Varmasti toimii. Oon joskus näin ite tehnytkin (ei oo kuitenkaan mikään mittari että mulla toimii). Eli ne voimasarjat siihen treenin alkuun. Toinen tapa olisi tietenkin käänteinen.

p.s. kikkomaani: haluaisin lisätietoa porkkanoista

Tein 12 sarjaa siks ku tää oli mun toinen selkätreeni kahteen vuoteen ku oli kahen vuoden tauko. Ja latissimus dorsi lihakset mulla oli aina jäljessä ja enne taukoo tein vaa 4 sarjaa yleensä.

Mut tän threadin pääpointti on toi jos tekee samas treenis voiman ja volyymin. Eka esim vaik 5 sarjaa voimaa, sit lopuls bodybuilding tyylil?
Mun käsityksen mukaan, ainakin noin kahden vuoden tauon jälkeen, kannattais alotella taas ihan rauhassa eikä _välttämättä_ tehdä 12 sarjaa ylätaljaa..?

Kyllä siinä yhdessä treenissä olisi hyvä tehdä sitä tiettyä sarjapituutta. Mutta jos välttämättä haluat eri sarjapituuksia sisältää omaan treeniisi, niin ehdottomasti ensiksi lyhyet sarjat ja loppuun pidemmät!

Hmm.. aika omituinen väite, jota esimerkiksi pyramidisarja ei tue ollenkaan.

Itse teen vaikkapa prässissä reisiojentajapainotteisesti 16-14-12-10-8-6 sarjat, 2min sarjatauolla ja joka sarjavaihdossa +20kg lisäten. Aika helvetin hyvin kolisee perille. Loppupelissä tossa 12-10 paikkeilla alkaa olemaan vasta ns. kova sarja, 8-6 kohdilla on jo miltei varmistajallekin paikka.

Tähän pohkeet 10min aikana 4-5 tasapituista sarjaa (ei vaatis minun klönteillä edes tätä) ja sitten reisiojentajapenkki loppuun 6 sarjaa 1min sarjatauolla ja alaspäin tullen, niin painoissa kuin toistoissa. Ei tarvi funtsia, mitä tekis tämän jälkeen, kun ei yksinkertaisesti tarvi tehdä mitään. Enintään pientä palauttavaa kuntopyöräilyä.

Hmm.. aika omituinen väite, jota esimerkiksi pyramidisarja ei tue ollenkaan.

Itse teen vaikkapa prässissä reisiojentajapainotteisesti 16-14-12-10-8-6 sarjat, 2min sarjatauolla ja joka sarjavaihdossa +20kg lisäten. Aika helvetin hyvin kolisee perille. Loppupelissä tossa 12-10 paikkeilla alkaa olemaan vasta ns. kova sarja, 8-6 kohdilla on jo miltei varmistajallekin paikka.

Tähän pohkeet 10min aikana 4-5 tasapituista sarjaa (ei vaatis minun klönteillä edes tätä) ja sitten reisiojentajapenkki loppuun 6 sarjaa 1min sarjatauolla ja alaspäin tullen, niin painoissa kuin toistoissa. Ei tarvi funtsia, mitä tekis tämän jälkeen, kun ei yksinkertaisesti tarvi tehdä mitään. Enintään pientä palauttavaa kuntopyöräilyä.
Munmielestä ois fiksuinta tehdä isoilla painoilla kovat sarjat ensiksi, jotta sais mahdollisimman isoilla painoilla tehtyä sarjaa jossain "massa"liikkeessä. Sitähän ne tutkimuksetkin tukee, niinkuin tota tietyn sarjapituuden tekemistä. Mutta, tollanen pyramiidijutskakin on kivaa, että eikai se niin tarkkaa oo mitää tekee kunhan tykkää.

Mä teen samalla tyylillä ku TLP ja hyvin tuntuu toimivan. Parhaiten oon saanu painotkin nousemaan tuolla tavalla, kerkee paikatki lämpiään kunnolla.

Suositut

Back
Ylös Bottom