Uusi Toyota Verso

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Liittynyt
1.6.2004
Viestejä
16 123
Ikä
48
Corolla Versoahan ei enää ole eikä siitäkään nyt topiccia tainnut olla. Tässä siis uusi topic Toyota Versosta. Autoa kiinnostaisi vaihtaa tässä jossain vaiheessa ja kuten monessa threadissa olen Toyotan mainetta aina puolustanut, on aika ostaa ensimmäinen ja viimeinen auto, Toyota.

Verso vaikuttaisi pätevältä, 2009 mallia saa jo automaatillakin, niin ei ole enää esteenä senkään puuttuminen.

Mitä mieltä tästä uudesta automaatista sekä Versosta? 7-paikkainen, 1.8 bensakone ja Linea Sol Plus -varustepaketti kiinnostaa tai jopa se parempi, Luxury, jossa Xenonit ja lasikatto.
Toki Corolla Versojen omistajilta odotetaan kommenttia myös.

Tuntuu speksien puolesta aika mopolta, 12 sekuntia 0-100 ja surkea vääntö, mutta oppiiko tuon kanssa elämään? Autobaanallahan tuolla jää jalkoihin armottomasti (huiput 185km/h), mutta eipä ole tarkoitus mennä enää ikinä Saksaan joten tuolla ei ole väliä. Suomessa riittää 120km/h huiput.

t9_verso09_car_gal_loc01_770_tcm304-867269.jpg


http://www.toyota.fi/cars/new_cars/verso/index.aspx
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kokemusta vanhemmasta Corolla Versosta, taisi olla -05 vuosmallia. Tila-autoksi ihan näppärän oloinen, mutta henk. koht aika "hengetön" kapine, ts. jos tuo uusi Verso ei ole aivan täysin eri kärry, tuut kyllä katumaan vaihtoa bemaristas tohon.



Edit. Se kyllä täytyy sanoa, että luotettavalta kyllä vaikutti, eikä ks. kärryn omistajallakaan ollut ton kanssa muistaakseni mitään murheita.
 
Zone-sarja -42%
Millainen sadisti vaihtaa E60 BMW:stä Toyotaan? Kotona toisena autona uudehko Nissanin Primera ja se on jo mukavuudeltaan sellainen, että usein mieluummin kävelen. En usko että Verso eroaa kovasti.
 
Ittellä ei ole versoa mutta kaverin kyytissä kuljen usein, -08 malli.
Sisusta on tässä mallissa aika muovinen, vähän huonompi tie niin joka paikka rämisee, nitisee ja melu on muutenkin aika kova.
 
Miks ei 150hv 2.2D automaatilla? Huiput nyt ei varmaan kiinnostakaan mutta muuten toi diesel onkin paljon inhimillisempi ajettava, luulisin.
 
En tiedä uusista autoista mitään ja Toyotoista (vai miten tuo sana nyt taipuukaan oikein) ei kauheasti kokemusta. Näillä meriteillä ei tietenkään kannattaisi kirjoittaa mitään tähän, mutta kirjoitan silti. Itselläni on kestotestissä Diesel avensis, jolla on ajettu n. 440 tkm. Leimasta meni heittämällä läpi ja ei ruostetta. Toistaiseksi siis Toyotan maine luotettavana ja vähävikaisena autona vaikuttaa todelta. Tavoitteena on saada mittariin 640 tkm. Saa nähdä miten käy.
 
Toyotat on kestävän ja luotettavan auton maineessa. Tossa tilaa taitaa olla jo riittävästi ja jos vielä ajettavuus edes kohtuullisella tasolla niin miksei tuolla versolla tyytyväisenä ajelisi paikasta A paikkaan B ja sitä rataa. Jos kaipaa jotain statusta autoltaan niin tuossa sitä ei paljoa taida olla, 1.8 bensakone riittää aivan varmasti jos ei rallia meinaa alkaa ajaa tolla. Järkipeli ennenminkin, kyllähän sekin kertoo paljon omistajastaan, BMW kuskilla tuskin löytyy yhtä paljon järkeä ;)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toyota on kypsän ajajan valinta. Pippelin vennyttelyt on venytelty ja tulee tarvis luotettavalle autolle joka kestää, kestää ja kestää. Pajalla tarvii käyttää, kun naapuri kolhii tai tulee muistutus katsastuksesta. Jos ajoa tulee esim. max 15ke vuodessa niinkuin mulla niin mikä sen parempi pihassa kuin vähän ajettu Corolla jonka arvo säilyy hyvin verrattuna moneen muuhun. Eihän tuota nopeaan ajoon olekaan tarkoitettu vaan normi arkiajoon.

Nimim. Corolla Verso -06 / 54000km
 
Ei toi nyt aivan ajankohtainen asia ole. Bemarin saa myydä verovapaasti vasta kesäkuussa 2011. Tosiaan sitten tuota uutta (2009) Versoakin saisi varmasti sopivasti käytettynä kalleimmat kilsat ajettuna.
Onhan se varmasti aivan kidutusta alkuun ajella Versolla kun on tottunut 5-sarjan Bemariin, joka on käsittääkseni yksi maailman parhaista autoista ajettavuudeltaan, oma yksilö myös varustelultaan. Ajot kuitenkin rajoittuvat kaupan ja himan välille (1km), sillon tällön kesämökille (20km), joten 3-litraisen ylitehokkaan (Suomen nopeuksiin) Dieselin pitämisessä ei ole kyllä mitään järkeä. Työajoja ei ole, eikä toivottavasti myöskään tule. Jokatapauksessa auto on joskus vaihdettava ja faktaa on että seuraava auto on Toyota.
 
Entä jos ajat sen bemarin loppuun ja vaihdat sitten tojotaan, siinä vaiheessa voi oikeasti markkinoilla olla jotain uutta.
 
Entä jos ajat sen bemarin loppuun ja vaihdat sitten tojotaan, siinä vaiheessa voi oikeasti markkinoilla olla jotain uutta.
Niin, auton vaihdossahan häviää aina vaikka vaihtaisi täysin huoltovapaaseen mimmoisen pommin tahansa. Hybridejäkin on tulossa markkinoille kovaa vauhtia. Ainoa vaan ettei mun kilsoilla toi Bemari tule loppuun ennen omaa eläkeikääni :D
 
Onhan se varmasti aivan kidutusta alkuun ajella Versolla kun on tottunut 5-sarjan Bemariin, joka on käsittääkseni yksi maailman parhaista autoista ajettavuudeltaan, oma yksilö myös varustelultaan. Ajot kuitenkin rajoittuvat kaupan ja himan välille (1km), sillon tällön kesämökille (20km), joten 3-litraisen ylitehokkaan (Suomen nopeuksiin) Dieselin pitämisessä ei ole kyllä mitään järkeä. Työajoja ei ole, eikä toivottavasti myöskään tule.

Oma Citikan -02 berlingokin on mielestäni aivan mainio ajettava tavallisessa rauhallisessa ajossa. Kannattaa vaan käydä koeajamassa niin näkee miltä se ajettavuus itselle mallaa, ei se hyvä ajomukavuuskaan aina isoa hintalappua vaadi vaikka onhan siitä yleensä apua toki. Avensis on mielestäni ihan mukava ajettava, corolla taas aika karmea, lantikka taas ihan ok, versoa ei ole tullut ajettua, noita toyotoja mitä olen joskus ajellut.

Edit: joo onhan se varmaan vaikea vaihtaa 'huonompaan'...
 
Patongeillahan on pääsääntöisesti ihan ok ajaa ja koneet ovat aika pirteitä. Luotettavuus on vaan jotain ei-tältä-planeetalta ja oma Renault oli enemmän pajalla takuuaikana kuin pihassa. Sitten se olikin pakko myydä kun ei olisi ollut varaa korjata omalla rahalla.
Ranskalaisen kun vaihtaa pois niin se onkin autokaupoissa ainoa skenaario jossa säästöjä tulee, vaikka uusi auto olisi miten kallis.

Sain varmasti Relluajaltani Bilian tietojärjestelmään ikuisiksi ajoiksi merkinnän: Asiakas on mulkku. :D
 
Niin, auton vaihdossahan häviää aina vaikka vaihtaisi täysin huoltovapaaseen mimmoisen pommin tahansa. Hybridejäkin on tulossa markkinoille kovaa vauhtia. Ainoa vaan ettei mun kilsoilla toi Bemari tule loppuun ennen omaa eläkeikääni :D

Sitä meinaankin että tulee parempia hybridejä, huoltovapaus ei välttämättä päde edes hyvissä/varmoissa autoissa. Voi tulla maanantaikappale eteen eikä sitä kukaan sellaisen myyjä myönnä. Ostaja kyllä tulee huomaamaan. Montakos takaisinvetoa esim. toyotalla on nyt ollut nyt lyhyessä ajassa. Ensin oli tappajamatot sitten tuli hengenvaarallinen kaasupoljin tms. Bemarissa on kuitenkin vaan läppäongelma joka sulla ratkaistu.
 
Jokos bemun läpistä on takaisinkutsu kuulunut? Ai niin, ei semmoista ole tulossakaan, asiakas maksaa konerempan. :D
Samoin kuin kaikenmaailman akun koodaukset ja muut älyttömyydet.
 
Läpät saa onneksi itse pois. Seuraavaksi pitäisi pistää huohottimen letkut uusiksi talvimalleihin. 450 euron remppa tiedossa. Muuten on vaarana että huohotinletku tukkeutuu, öljyt menevät sylintereihin ja lopulta pakoputkesta läpi. Siinä hajoaa sitten katalysaattorit jne ja puhutaan taas tuhansien rempasta.

Tänään kävelin paikalliseen auto-Toyotaan ja katselin tuota Versoa. Oli tuuria kun siinä sattui olemaan Luxury malli 2.0D esillä. Aika koppihan tuo on istuskella, tosin senhän minä tiesinkin jo entuudestaan. Ei tuo kuitenkaan ylitsepääsemättömän ruma ole sisältä eikä päältäkään. Itse asiassa esim. Neuvostoliiton Corolla Verso mustana, tummilla laseilla ja aluvanteilla on ihan hyvännäköinen, tila-autoksi. Hieman tosin saksalaisen jälkeen semmoista avaruus-alus fiilistä havaittavissa. Lasikatto oli hieno :kuola: kun itsellä on Bemarissa samanlainen.

Takana oli yllättävän hyvin tilaa ja tilan muunneltavuus on jotain extrahyper-hienoa. Käsittämättömän hienosti saa muunneltua 7-paikkaisesta 2- tai vaikkapa 3- tai 4-paikkaisen version. Ja koko takatilan saa täydellisen tasaiseksi. Käytännössähän tuo on pakettiauto.
En tohtinut vielä käydä tyypittämässä tuota ja kun tuokaan ei ollut koeajoauto niin ei sitä olisi saanutkaan + ei ollut automaattiversiota tuolla.

Ei toi nyt pahalta vaikuttanut kaikenkaikkiaan, pyysin joutessani tarjouksenkin, katsotaan mimmoisella välillä antaisivat Verson alle :D
 
Ootko huppe kattonut muita autoja kuin Toyotoja? Voisin melkein vannoa, että et kovin pitkää jaksa pitää tuollaista BMW:n jälkeen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom