Uusi Toyota Verso

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Meillä on ajeltu vuodesta 05 versolla. Soiva peli. Sopii hyvin perheelliselle joka tarvii tilaa, varmaa toimintaa, muunneltavuutta. Oma auto on 1.6 koneella, ei mitään herkkuja, 7 paikalla. Tosiaan jos haluaa päteä autollaan tai kikkeli kovenee semisti autolehtä selaillessa niin kannattaa ehkä unohtaa. Käyttöautona numero uno. Rumuudestakin voidaan olla monta mieltä. Auton rumuudesta tosin pääsee aina eroon mutta kuljettajan tyhmyydestä ei. Viittaan siis rahojen iskemisestä kiinni johonkin vitun kalliiseen ja turhaan pirssiin. varsinkin jos ajot on luokkaa kauppaan, mökille ja kerran vuodessa lappiin.

Omassa autossa olen onnistuneesti kuljettanut mm. piirongin ja sovan, eri kerroilla. Kuvaa aika hyvin verson tilavuutta. Takapenkille mahtuu loistavasti rinnakkain kolme turvakaukaloa tai turvaistuinta, jos on tarvetta. Aika harvaan muuhun autoon mahtuu.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Auton rumuudesta tosin pääsee aina eroon mutta kuljettajan tyhmyydestä ei. Viittaan siis rahojen iskemisestä kiinni johonkin vitun kalliiseen ja turhaan pirssiin. varsinkin jos ajot on luokkaa kauppaan, mökille ja kerran vuodessa lappiin.

Jaa-a. Omassa tuttavapiirissä kalliimman auton omistajat harvemmin ovat kovin tyhmiä. Samaa voisin sanoa omista asiakkaistakin, pikemminkin asia tuntuu olevan päin vastoin.
 

Tuossahan kannattaa muistaa verrata asiaa esim. laatumerkkiin BMW, joka ei juurikaan takaisinkutsuja lähetä vaan kiistää ongelmat. Yksi näistä on vaikkapa imusarjanläppiin liittyvä ongelma jonka korjauskustannukset (n. 5000-13000 euroa) maksaa asiakas itse. Eli imusarjanläpät irtoavat valmistus+suunnitteluvirheen vuoksi, menevät venttiilikoneiston ja männän väliin ja särkevät koko moottorin. Mutta eipähän tule takaisinkutsuja! Toyotan "tappajamatothan" ovat olleet käsittääkseni myös yksi takaisinkutsun aihe Amerikassa. Eli typerät käyttäjät siirtävät mattoja jarrupolkimen eteen estäen näin polkimen toiminnan. No, Bemarissa noi on tarranauhalla kiinni lattiassa. Toyotan ratkaisu kai liimata/pultata matot lattiaan kiinni. Tuulilasiin voisi myös kirjoittaa jotain: "Objects in the windshield may appear closer when you accelerate"....

Ja kun tuon jutun jaksaa lukea kokonaan niin:

Kampanjalistaa pitää Suomessa Liikenteen turvallisuusvirasto. Listalle päätyvät vain sellaiset viat, jotka voivat aiheuttaa "vakavaa vaaraa liikenneturvallisuudelle tai huomattavaa haittaa ympäristölle tai terveydelle".

MTV3 huomauttaa, ettei listan perusteella voi tehdä päätelmiä automerkkien luotettavuudesta.
 
2009 mallisesta täysvarustellusta Sol+ Versosta saisi nyt kohtuudiilin. Tosin manuaali ja ajettu 90tkm. 1.8 koneella.
Mitäs mieltä tästä Versosta ja varsinkin automaatista? Ainakin tuo Multidrive S on kuulemma huomattavasti parempi vaihdelaatikko vaihtamaan kuin vanha Multimode. TOSIN rakenteeltaan tismalleen identtinen kuulemma Audin vanhemman Tiptronicin kanssa, jossa on ollut erittäin paljon ongelmia (hajoaa 75-80tkm välein ja varaosia ei saa, pitää uusia koko loota).
 
2009 mallisesta täysvarustellusta Sol+ Versosta saisi nyt kohtuudiilin. Tosin manuaali ja ajettu 90tkm. 1.8 koneella.
Mitäs mieltä tästä Versosta ja varsinkin automaatista? Ainakin tuo Multidrive S on kuulemma huomattavasti parempi vaihdelaatikko vaihtamaan kuin vanha Multimode. TOSIN rakenteeltaan tismalleen identtinen kuulemma Audin vanhemman Tiptronicin kanssa, jossa on ollut erittäin paljon ongelmia (hajoaa 75-80tkm välein ja varaosia ei saa, pitää uusia koko loota).

Onhan tuolla ajettu aika paljon pariin vuoteen, manuaali taksi? Kattelisin vähemmän ajettua.
 
Toyota on kypsän ajajan valinta. Pippelin vennyttelyt on venytelty ja tulee tarvis luotettavalle autolle joka kestää, kestää ja kestää. Pajalla tarvii käyttää, kun naapuri kolhii tai tulee muistutus katsastuksesta. Jos ajoa tulee esim. max 15ke vuodessa niinkuin mulla niin mikä sen parempi pihassa kuin vähän ajettu Corolla jonka arvo säilyy hyvin verrattuna moneen muuhun. Eihän tuota nopeaan ajoon olekaan tarkoitettu vaan normi arkiajoon.

Nimim. Corolla Verso -06 / 54000km

Mittarilukema tällä hetkellä vajaa 64000km. Tuo 15ke oli näemmä vitusti yläkanttiin.
 
Sellaiset 480 000 km on mittarissa avessa ja meni leimasta läpi taas että heilahti. Reilun 40 000 km huoltoina pissapojan täytöt, öljyn vaihdot ja pyyhkijän sulat, sekä akku meni tänä talvena. Niin ja tankkiakin on pitänyt täyttää. Taitaa kakkosautoksi tulla bensakoneella Yaris. Sen verran vakuuttanut nuo tietyn ikäluokan Toyotat.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mahtuuko Corolla Verson takakonttiin mitään jos siinä on 7 istuinta?

Jos istuimet on käytössä, niin salkun ja pienen putkikassin saattaa juuri saada siihen taakse. Kun istuimet on alhaalla, mahtuukin jonkin verran enemmän. Ja kun keskipenkit kaataa meneekin jo sohva, jääkaappi-pakastin tms.
 
Huomenna täytyisi mennä testaamaan ja mahdollisesti ostamaan -05 verso 1.8 bensakoneella ja M-MT -robottiautomaatilla. Auto on entuudestaan tuttu, mutta tuosta vaihteistosta meikäläisellä ei ole mitään kokemusta - itse asiassa olen istunut automaattivaihteisen auton ratissa vain yhden kerran parinsadan metrin verran.

Suomi-höpö-höpö -palstalta löytyy monenlaista mutua kyseisen lootan toimivuudesta/kestävyydestä, mutta onko kellään ihan oikeaa käyttökokemusta moisesta? Onko se toimiva ratkaisu rauhallisen perheenisän rauhalliseen ajeluun, josta suurin osa tapahtuu maantiellä ja pikkukylän ruuhkattomassa taajamassa?
 
Urban cruiser olis makea jos ei mitään homoisoja tiloja kaipaa. Vie Versoa ulkonäöllisestikin kuusnolla.

Nyt on kolme kuukautta ajeltu Urban Cruiserilla ja ihan näppärän tuntuinen auto, kyllä siinä kaksi ihmistä ja neljä koiraa mukana kulkee. :puntti:
 
En tiedä uusista autoista mitään ja Toyotoista (vai miten tuo sana nyt taipuukaan oikein) ei kauheasti kokemusta. Näillä meriteillä ei tietenkään kannattaisi kirjoittaa mitään tähän, mutta kirjoitan silti. Itselläni on kestotestissä Diesel avensis, jolla on ajettu n. 440 tkm. Leimasta meni heittämällä läpi ja ei ruostetta. Toistaiseksi siis Toyotan maine luotettavana ja vähävikaisena autona vaikuttaa todelta. Tavoitteena on saada mittariin 640 tkm. Saa nähdä miten käy.

Vieläkö kestää? Oisko Diesel vai Bensa parempi?
 
Vieläkö kestää? Oisko Diesel vai Bensa parempi?

Vähän myöhässä vastaus, mutta vastaan silti. Eilen katsastus ja ainoa viat oli että parkit edestä palaneet. No ne oli jo vuosi sitten katsastuksessa menneet ja en ole saanut aikaiseksi vaihtaa niitä :D Eli taas siis heittämällä leimasta läpi. Mittarissa on jo pitkälle päälle puolimiltsiä ja hyvin toimii. Diesel-motti kestää kyllä, mutta laatikko näistä monesti menee 400 000 km kieppeillä. Omaan autoon laitettu vaihtoaski 420 000 km kohdalla. Eberin ohjainyksikkö meni viime talvena, mutta en raaskinut ostaa uutta kun maksaa melkein 400€. Lohkolämppäri kun tuossa on lisänä. Muuten öljynvaihdot ja suodatin 15 000 km välein ja samalla uudet sulat. Yhdet polttimot on myös ostettu. Niin ja ohjaustehostajaan piti kerran lisätä öljyä.

Ruostetta autossa ei ole muualla kuin tuulilasin päällä muutamassa kohdassa. Pitäisi kesällä vähän paikkailla niitä. Tällä viikolla tuli katsastustilastot ja 2000-käyttöönotetuista (kuten oma auto) toiseksi vähiten vikoja Avensiksissa.
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom