Uusi tietokone hankinnassa

Ikä
36
Eli mitä komponentti muutoksia tekisitte tähän 'pakettiin'?
Budjetti on n. ~1200€
Ja sit mietityttää, että olisikohan toi 'paketti' helppo kasata, vai kannattaisiko kasaus ottaa liikkeessä, tosin halvemmaksi tulisi itse kasata.
Käyttötarkoitus on peli-, videoidenmuokkaus- ja kuvienmuokkauskäyttö.

Osat:
-Intel Core 2 Duo E6600, S775 Dual Core, 2.4GHz, 4MB, 1066MHz (340€)
-Asus P5GD2-X / i915P, S775, PCI-E, DDR2, ATX (100€)
-FCC ATX-tornikotelo, PS-2 BlueStar / ERÄ /, 4x5.25, 6x3.5, musta, ei virtalähdettä (30€)
-Antec 500W, Basiq, ATX2.0-virtalähde (60€)
-Kingston 2048MB ValueRAM, CL4 533MHz DDR2, 240-pin DIMM, kit (2x1024MB) (250€)
-Seagate 320GB, Barracuda 7200.10, 3.5", ATA/133, 16MB, 7200RPM (100€)
-LG DVD+-RW DL LS, GSA-H22LRBB, 16x8x8x, musta, bulk (40€)
-Asus GeForce 7950 GT, 512MB GDDR3, PCI-E, TV-OUT/2xDVI (300€)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tossahan on mun mielestä aika mellevä paketti, jos ei oo kokemusta koneiden kasaamisesta niin suosittelen että otat kasauksen liikkeestä, ei oo varmaan hillittömän kallis, tai sit kasautat jollain kaverilla.

Luulisi pelien pyörivän tolla kokoonpanolla, mielestäni oikein hyvä setti. Suosittelisin kanssa että annat liikkeen kasata koneen jos itse olet vähänkään epävarma, yleensä ei maksa kovinkaan paljoa, ja itse jos rikkoo jonkin osan kokousvaiheessa niin ei takuu yleensä korvaa.

Kestäähän ne osat toki, ajattelin vain että JOS jotain sattuis käymään, ettei tuu äitiä ikävä sitte! nimim. äitiä on tullut ikävä

Jos et ole ennen kasannut konetta, niin pyydä avuksi joku osaava kaveri, tai sitten hoidata kasaus liikkeessä.

Varsin oivalta paketilta näyttää, kelpaisi mullekkin!

EDIT: Kiintolevy kannattaa olla mallia silent. Tuosta seagaten äänekkyydestä en tiedä.

Täytyy varmaan yrittää houkutella joku kaveri päiväks kasaan tota =)

EDIT: Kiintolevy kannattaa olla mallia silent. Tuosta seagaten äänekkyydestä en tiedä.

Mä kasasin uuden koneen pari viikkoa sitten ja laitoin siihen 2kpl Seagaten SATA-2 levyjä, ovat kyllä tarpeeksi äänettömiä ainakin meikäläisen korvaan.

Eli silent ei välttämätön? Entä mitä mieltä olette tosta virtalähteestä, ei nimittäin ole silent.

Ihan hyvältä vaikuttaa, mutta muutaman muutoksen tekisin.

1) Paska kotelo. Meluinen, sekä nielee pölyä. Sijoita kerralla kunnon koppaan, niin ei tarvi olla alvariinsa puhdistelemassa + nielee äänet aika minimiin kunnollinen kotelo.

2) Osta mieluummin Asuksen P5B Deluxe, tai ihan normi P5B Lankku. Emolevyyn ei voi ikinä satsata liikaa! (Kaiken perusta, laadukkaat komponentit -> Kestää!)

3) Poweri on toinen, jossa ei kannata tinkiä, eli Nexus5000 silent on kova! (500w) Älä osta Antecin poweria, vaan NEXUS!! Toi on helvetin laadukas + lähes äänetön ja voimaa, ku meikässä! (Ja se on jo paljon oikeesti!)

4) Näyttis rokkaa, sama ku mulla :rock:

Muista myös pamauttaa pari laadukasta kotelotuuletinta!

1. vaihtaisin tuon kovalevyn SATA levyyn
2. tosiaan kannattaa miettiä tuon powerin vaihtoa, minulla on antecin kotelo ja virtalähde, eikä tosiaan ole hiljainen (tosin ei kyllä mikään moottorisahakaan ole), tuo nexus on hyvä vaihtoehto

Minulla on Antecin kotelo ja poweri, poweri on kaks kertaa kärähtäny eikä koko setti oo ku vuoden vanha, ei sitäkää. Eli en minäkään suosittele Antecia.

Juu eli vaihdoin osat näihin:
-Intel Core 2 Duo E6600, S775 Dual Core, 2.4GHz, 4MB, 1066MHz (340€)
-Asus P5B, iP965, S775, PCI-E, DDR2, ATX (140€)
-Antec x ATX-tornikotelo, SLK3000B, 4x5.25, 7x3.5, musta (57€)
-Nexus 500W, NX-5000, ATX2.0-virtalähde (100€)
-Kingston 2048MB ValueRAM, CL4 533MHz DDR2, 240-pin DIMM, kit (2x1024MB) (250€)
-Seagate 320GB, Barracuda 7200.10, 3.5", ATA/133, 16MB, 7200RPM (100€)
-LG DVD+-RW DL LS, GSA-H22LRBB, 16x8x8x, musta, bulk (40€)
-Asus GeForce 7950 GT, 512MB GDDR3, PCI-E, TV-OUT/2xDVI (300€)

Mitäs tuumaatte tästä paketista?

-Ottaisin muisteiksi jotkin muut, samalla hinnalla saat jo 800Mhz palikat. Tai jos et kellottele tai tarvii kuin 533 palikat niin 1GB PQI:n palikat maksaa 75€/kpl.
-Prossu mallia Boxed niin takuukin on 3 vuotta.
-Poweri on tosiaan sellanen missä ei kannata säästellä mutta toi Nexus on jo aika kallis kun vuos sitten tollasen 500W:n ostin ja sillon oli jo 100€ hintaan, Nexus on Fortronin valmistama ja hyvä poweri, OCZ:n uudet powerit on myös Fortronin tekemiä ja Be Quiet:lla on kanssa hyviä. Seasonic on kanssa bueno ja hiljainen. Antecilta NeoHE sarja on saanu paljon kehuja ja hiljainen on ja tehoa riittää. NeoHE sarja on kanssa Seasonicin tekemä eikä ole saman valmistajan kun esim. Sonata I aikana paukkuneiden powerien. Irrotettavat johdot on myös luxusta.

NeoHE sarja on kanssa Seasonicin tekemä eikä ole saman valmistajan kun esim. Sonata I aikana paukkuneiden powerien. Irrotettavat johdot on myös luxusta.

Mulla on Antecin (eli seasonicin) NeoHe poweri ja hyvältä vaikuttaa toistaiseksi. Eli ääntä ei lähde liikaa eikä ole muitakaan ongelmia ollut. Tosin ei ole käytössä ollut kuin vasta vähän aikaa.

Mites nämä muistit? A-Data Vitesta 800Mhz CL5 1024Mb, 124.40,-
Eli 2 tuommoista 248.80,- , on pärjännyt testeissä hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom