Uusi tietokone hankinnassa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis ihan tuosta vaan lyttäät Antecin powerit ilman mitään perusteluja?

Ainakin meillä työpaikalla on kärähtänyt n. 50 Antecin poweria parin vuoden sisällä. Tais olla siinä 380W mallissa tyyppivika (mitä Antec ei tietenkään ole myöntänyt). Sehän ei kuitenkaan tarkoita että uudet mallit temppuilisivat. Mutta tuon perusteella ottaisin itsekkin jonkun muun merkkisen.

Toisaalta omassa kotokoneessa on just sama Antecin malli ja toista vuotta jo toiminut ongelmitta. :rolleyes:

Tietokoneasioissa en muutenkaan anna kovasti arvoa keskustelupalstoilla oleville mielipiteille. Kun ne yleensä ovat juuri mielipiteitä, totuuden ollessa usein jotain ihan muuta. Ja kovin usein ne omat komponentit on just niitä parhaita.

Antecin Sonata I aikainen 380W sarja oli katastrofi ja ihme jos Antec ei tuota ole myöntänyt. Kuitenkin Antecin powerien valmistaja vaihtui ja nykyisin tai aikakin NeoHE sarjan sisuskalut on Seasonicin käsialaa.

Kivasti tehoa 380W NeoHE Kun tehoiltaan ylitti jopa OCZ 600W ja OCZ on aika reilusti ollut kellottajien suosiossa. Tuosta en osaa sanoa onko tuo 600W OCZ Powersteam ollut ToPowerin valmistama vaiko Fortronin joka nykyään OCZ:n sisuskalut tekee.

Onko kukaan tilannu mitään tollaisesta liikkeestä kuin "poropekka" näyttäis hinnat ainakin olevan suht alhaalla. Mitä mieltä?

Ja mitä hyötyä noista mhz:stä on muistikammoissa?

Siis ihan tuosta vaan lyttäät Antecin powerit ilman mitään perusteluja? Silloin kun joku matti meikäläinen esittää tuon kaltaisia väitteitä, niin kannattaisi myös pystyä perustelemaan väitteensä.Ainakaan tämän testin perusteella Antecia ei voi mennä haukkumaan http://www.driverheaven.net/reviews/neoHE550 review/performance2.htm

Mä vaan satun työn puolesta tietämään mitä niiden laatu on:) Siitä kiva poweri, että saattaa lopettaa toimintansa liekkien saattelemana, siitä nimi True Flame. Noihin testien luotettavuuteen taas.....

Jimmyssä on myynnissä samanlainen kone mitä keskustelun aloittaja meinasi. Lähes tulkoon samoilla ja paremmilla komponenteilla. 1299eur koottuna, ilman käyttöjärjestelmää. Itse meinaan tuollaisen tilata. Mutta vaihdan antecin powerin
Nexus 500w ja polttavan aseman Nec ND- 3570. Vielä lisäksi otan siihen XP home Fin ja Logitechin MX 3000 näppis/hiiri. Hinnaksi tulee tommoset 1394eur. Veli ottaa vielä lähes tulkoon saman koneen niin saa alennusta.

http://www.jimmspc.fi/index.php?pag...tdetails&id=JIMM-C2DC-7900&groupid=&subgroup=

Minkäslaista pöytäkonetta porukka suosittelee? Valmispakettia haen, osista kootuista on sen verran huonoja kokemuksia. Eli pelikäyttöön tehokasta pöytäkonetta. Mikä olisi paras vaihtoehto tämän hetken markkinoilla?
Tätä olen itse miettinyt: Linkki

Minkäslaista pöytäkonetta porukka suosittelee? Valmispakettia haen, osista kootuista on sen verran huonoja kokemuksia. Eli pelikäyttöön tehokasta pöytäkonetta. Mikä olisi paras vaihtoehto tämän hetken markkinoilla?

Noi valmispaketit mitä gigantis ja muissa myydää on täyttä saissea ylihinnalla. Jos haluut sellasen niin onhan tuokin ok ja kallis.

http://www.jimmspc.fi/Tietokoneet jimmsillä on jotain omia kokomiaan koneita, jotka on ihan eri tasolla kuin giganttikamat, kattele sieltä niin kallis ku budjetti sallii.

Tuosta koneestahan taisi juuri uusimmassa Mikrobitissä olla pieni testinpoikanen, jossa todettiin että tehoa löytyy näpsäkästi, laajennettavuus myöhemmin on surkeahko ja hintaa on perkeleesti. Kokeilepa esim verkkokauppa.comissa kasailla nosita samoista osista kone, niin pitäisi tulla halvemmaksi. Tuossa maksaa aika turhaan tuo HP:n logo. IMO

Täyttä tuubaahan tuo gigantin kone on tuohon hintaan. Tosin näyttäisi aika ufot muistit olevan, 13 333Mhz... :rolleyes:

Itse ostin syksyllä ennen DX11 korttien tuloa 1500€ koneen, ja se on kyllä huomattavasti tuota parempi. Ei vähän tai edes hieman, vaan huomattavasti, ja se ero on aivan saatananmoinen 300e hintaeroon verrattuna. Itse valitsin osat ja pyysin tarjouksen liikkeestä kasauksen kanssa. Toki tingin ja suostuivat. Itse en näe syytä ostaa pelikäyttöön tuommoista välimallin konetta, koska loppupeleissä halvemmalla pääset kun ostat semmosen koneen jota voit päivittää myöhemmin. Tuolla ko. koneilla kun ei pitkään pelailla, ainakaan hyvillä grafiikoilla ilman armotonta nykimistä. Omalla koneella pelatessa ei ole vastaan tullut peliä joka ei täysillä grafiikoilla toimisi. Crysis tosin on vielä kokeilematta, mutta se on jo pelattu läpi joten saa jäädäkkin.

Ja ettei turhaa hifistelijän leimaa tule, niin sanottakoon että edellinen koneeni oli 2,8ghz pentium 4 paskalla näyttiksellä. Sillä ei paljon juhlittu ja CoD 2 toimi juuri ja juuri...

Edit: Tosiaan, jäi avut antamatta. Jimm'ssistä itse katsoisin valmiin koneen, ja jos haluaa vielä halvemmalla yrittää niin kysyy vastaavaa pakettia jostain muusta liikkeestä. Jos puhelahjoja löytyy niin saattaa jopa saadakkin. Ja jos kunnon pelikonetta aikoo saada niin Jimm'sistä niitä valmiiksi kellotettuja, nehän ovat hinta-laatu suhteeltaan ylivertaisia, tosin käyttöikä on hieman lyhyempi...

Täyttä tuubaahan tuo gigantin kone on tuohon hintaan. Tosin näyttäisi aika ufot muistit olevan, 13 333Mhz... :rolleyes:

Noissa 'markettikoneissa' on yleensä juuri jotain tuollaista ihan hullua settiä. Eli juuri joku ihan törkeen nopeaa muistia joko tosi paljon tai tosi vähän tai sitten on joku hillitön tuliterä näyttis tai uusinta uutta oleva 8 ytiminen prossu tai jopa pari teraa kovalevy tilaa, mutta kun siitä järjettömän nopeasta muistista ei ole juurikaan iloa kun siinä tapauksessa sitten prossu on jotain pentium luokkaa ja näyttis laahaa. Eli mitä hain takaa on, että nuo 'markettikoneet' harvoin ovat tasapainoisia kokonaisuuksia, vaan yleensä ne myydään juuri "2010 LUVUN TYKEIN PROSESSORI" ja loput kamat ovat -90 luvun tasoa. :D :david:

e. eli parhaiten rahoilleen saa vastinetta kun hommaa hyvät komponentit halvalla jostain alankaupasta ja kasailee itse. Tämä toki vaatii _pientä_ tietämystä, mutta kyllä noita nykyään jo näppärät mummotkin kasailee. Toinen vaihtoehto on sitten ostaa noista alankaupoista valmiiksi kasattu, mutta siinä joutuu sitten pulittamaan sen sata euroa boonusta siitä kasaamisesta. Hyvä vaihtoehto on myös jos on joku kaveri joka osaisi kasata.

Juu, taitaa olla parempi katsoa jostain alan nettikaupasta. Nykyisen koneen hommasin jo edesmenneestä Computeriasta, jonka sivuilla oli silloin tosi kätevä tippuvalikko lista, josta pystyi latomaan osia pakettiin ja siellä sitten kokosivat paketin halvalla hinnalla. Mutta tosin tässä paketissa oli vajavaisuuksia heti alussa.

Monilla tietokoneliikkeillä on tuo palvelu, että saat valita osat ja lisämaksua vastaan kone kasataan ja testataan siellä. Jos tieto-taito ei riitä kasaamiseen, tuo on ehdottoman hyvä vaihtoehto. Edellyttää tosin tietämystä siitä, mitä osia kannattaa ostaa ja mitä ei, mutta noita suosituksia voi kysellä vaikka sitten täällä.

Jimm'siä voin itse suositella, asiakaspalvelu on aina omalla kohdalla ollut moitteetonta ja toimitukset nopeita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom