Uusi saliohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bob123
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen nyt muutaman kuukauden ajan treenannut 3-4 kertaa viikossa 2-jakoisella saliohjelmalla, ja nyt tekisi mieli koittaa jotain uutta. Löysin näiltä keskustelupalstoilta tuon "Arnoldin kultainen kuusikko"-ohjelman, ja minulla olisi vähän kysyttävää siitä, ohjelma on siis seuraavanlainen:

Takakyykky: 4x10 toistoa
Penkki: 3x10 toistoa
Leuanveto leveällä otteella: 3xmax - Tästä liikkestä haluaisin kysyä, että onko tässä tarkoitus pitää kämmenet käännettyinä itseään päin vai poispäin?
Niskan takaa punnerrus: 4x10 toistoa
Hauiskääntö tangolla: 3x10
Istumaannousu: 3-4x20
(3-4 kertaa viikossa, ei perättäisinä päivinä)

Minua kiinnostaisi pääasiassa tietää jos tässä saa kaikki lihakset tarpeeksi treeniä? Näin suoralta katsomalta näyttäisi ainakin että pohkeet ja ojentajat saa aika vähän treeniä. Niskan takaa punnerrus on tosin minulle uusi liike, eli kenties se ottaa ojentajiin myös? Ajattelin että voisin lisätä tuohon:

Pohkeet seisten: 4x10 toistoa
Ranskalainen punnerrus: 3x10 toistoa

Minua mietityttää toisaalta jos näiden liikkeiden lisääminen tekee ohjelmasta liian raskaan, ja mietin jos eri liikkeitä kannattaisi vuorotella, esim. seuraavalla tavalla:

Takakyykky/Pohkeet seisten: 4x10
Penkki: 3x10
Leuanveto leveällä otteella: 3xmax
Niskan takaa punnerrus: 4x10
Hauiskääntö tangolla/Ranskalainen punnnerrus: 3x10
Istumaannousu: 3-4x10

Mitä mieltä olette? Vai eikö tuohon ohjelmaan saisi mennä koskemaan? Lähinnä tuossa alkuperäisessä ohjelmassa huolettaa se että tuossa on vain yksi jalka liike, ja jalat ovat minulla jo nyt heikoin lenkki. Olisi kuitenkin kiinnostavaa kuulla muiden mielipiteitä, eli kertokaa ihmeessä mitä mieltä olette, ja jos teidän mielestä ohjelmaa tulisi modifioida eri tavalla.

Mielummin vedät noitten päälle vuorotellen ojentajat/pohkeet.

edit. niin siis normi arskan päälle ja toi leuat ny on makuasia mut "tarkotuksena" kait leveällä vasta otteella.

Viimeksi muokattu:
Myötäotteella ;)

Niin, kyykyn ja pohkeiden vuorottelu olisi saátanasta, enkä nyt tarkoita lihaskipua. Eli pohkeet normi arskan loppuun. Jos jalkoja haluat treenata, niin on ehdottoman tärkeää, että teet kyykkyä joka kerta. Ranskalaista ei tarvita, sillä ihmettelysi osuu oikeaan: niskantakaapunnerrus ottaa kivasti ojentajiin, ja yksi syy miksi sitä tehdään neljä sarjaa, on juuri se, että ojentajat saavat tarpeeksi reeniä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom