Uusi reeni ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sepa
  • Aloitettu Aloitettu
Näistä nyt on puhuttu jo tuhannen kertaa mutta en oikein saanu selvyyttä asiaan kun etsiskelin.

Eli mulla oli ennen kolmeen jaettu ohjelma:

rinta,olkapää,ojentaja
lepo
jalat
lepo
selkä,hauis
lepo
lepo

ja nyt oo kokeillut tämmöstä muutaman viikon:

selkä,hauis
rinta,ojentajat
lepo
etu- ja takreidet
olkapäät,pohkeet

Ja kun mä katoin noita teidän ohjelmia niin eipä tainnu muilla ihan tämmöstä jakoa olla :) mulla ei oo ennen ollu nelijakoista ohjelmaa vaan oon käyttäny erilaisia kolmijakoisia ohjelmia. Varsinainen kysymys on että paljonko noita apuliikkeitä kannattais tehdä? esim. rinta,ojentaja päivänä alotan yleensä penkillä sitten vinopenkki sitten rinnalle joku muu apuliike ja ojentajille yksi tai kaksi apuliikettä. Entäs noista sarjoista kun tykkään tehdä enemmän 2 kuin 3 sarjaa. Onko parempi tehdä enenmmän sarjoja vai enemmän liikkeitä?

Itse olen tehnyt pääasiassa kaksi apuliikettä pääliikkeen jälkeen, ja apuliikkeissä kolme sarjaa per liike. Pääliikkeessä eripituisia sarjoja kolmesta viiteen. Tuo toimii hyvin ainakin meikällä, jos apuliikkeitä ottaa enemmän mukaan niin terveen järjen mukaan sarjojen määrää voisi pudottaa kahteen tai muuten saattaa tulla jumi. Kannattaa koetella mikä itselle sopii parhaiten, sen kyllä huomaa kumpi on itelle mielekkäämpi. Kun näköjään tykkäät tehdä kaksi sarjaa per liike niin ilman muuta kannattaa tehdä se kolme apuliikettä pääliikkeen jälkeen. Tuleepahan monipuolisempaa ärsykettä lihaksille. Tuosta liike/sarja kysymyksestä voidaan varmasti olla montaa mieltä, ei ole olemassa systeemiä joka toimii kaikilla parhaiten. Kannattaa vaikka vaihdella parin kuukauden välein ohjelmia joissa tehdään eri määrä sarjoja eri lihasryhmille. :)

Back
Ylös Bottom