uusi pikkuauto < 20000e

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
joo jää kyllä noi turpot jne väliin. oishan se "ihan kiva" mutta ei sitä mihinkään tartte.
pääsee vaan maksamaan isompia vakuutusmaksuja jne. kunhan 0-80km/h menee alle puoleen minuuttiin niin ei mitään hätää :D kattoo sit 50 villityksissä jos ostais saatananmoisen harrikan niin voi kompensoida sit sen ekan auton jättämiä katu-uskottavuustraumoja ;)

ja auto kuin auto tuntuu kyllä jatkossa nuhapumpulta kun pääs v- moottorilla varustetun amg-mersedeksen kyydissä prismaan tänään :D loppui vaan ilo kesken melkein samalla hetkellä kun alkoikin talvirajoitusten takia. tosin kesärajotuksilla ilo ois tod näk loppunut jo nopeammin paremman pidon takia.. no mieluummin käyn vaikka ajamassa karttinkia jne ja pidän autoa sitä varten että pääsee paikasta toiseen mahdollisimman pienellä tankkailulla.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
joo jää kyllä noi turpot jne väliin. oishan se "ihan kiva" mutta ei sitä mihinkään tartte.
pääsee vaan maksamaan isompia vakuutusmaksuja jne. kunhan 0-80km/h menee alle puoleen minuuttiin niin ei mitään hätää :D

Samaa mantraa eräs kaverini luetteli,kun 1.6litraisen Bemarin osti.Kuulema ei 2litraista tarvitse kun tehoja on 1.6:ssakin riittävästi. Ja nyt on teholastua siihen laittamassa.. (ei saata hirveästi vaparissa vaikuttaa)

Mutta jos todellakin "hinnat alkaen"-mallin tehot riittää,niin onnellisessa asemassa olet. Säästyy rahaa niin bensoissa kuin vakuutuksissakin.
Jos turpot ei kiinnosta,niin sit minä kääntyisin Japsien suuntaa. VAG:in 1.4l kone ei niiden luotettavimpien maineessa ole..
 
joo jää kyllä noi turpot jne väliin. oishan se "ihan kiva" mutta ei sitä mihinkään tartte.
pääsee vaan maksamaan isompia vakuutusmaksuja jne. kunhan 0-80km/h menee alle puoleen minuuttiin niin ei mitään hätää :D

Samaa mantraa eräs kaverini luetteli,kun 1.6litraisen Bemarin osti.Kuulema ei 2litraista tarvitse kun tehoja on 1.6:ssakin riittävästi. Ja nyt on teholastua siihen laittamassa.. (ei saata hirveästi vaparissa vaikuttaa)

Mutta jos todellakin "hinnat alkaen"-mallin tehot riittää,niin onnellisessa asemassa olet. Säästyy rahaa niin bensoissa kuin vakuutuksissakin.
Jos turpot ei kiinnosta,niin sit minä kääntyisin Japsien suuntaa. VAG:in 1.4l kone ei niiden luotettavimpien maineessa ole..
joo tuo on kyllä hyvä pointti. oon mää ajellut yhen kesän autolla jonka huippunopeus oli 110km/h ja matkaa autolla joka kiihtyi 0-80km/h muistaakseni vähän alle 3 minuutin. jaris on mielestäni ihan tarpeeks ketterä sillä pienimmällä moottorilla ja 1.3 malli kulkee kuin 2-litranen 406. mutta tänäänhän sen näkee että miten vagin 1.4:t kiihtyy.

ja tosi hyvä muistutus tuo tekniikan toimivuus. siitä ei jostain syystä ole negatiivisia mainintoja valmistajan kotisivulla ;)
 
. mutta tänäänhän sen näkee että miten vagin 1.4:t kiihtyy.

ja tosi hyvä muistutus tuo tekniikan toimivuus. siitä ei jostain syystä ole negatiivisia mainintoja valmistajan kotisivulla ;)[/QUOTE]

Siis tarkoitin tuolla VAG:n 1.4litraisella sitä vanhempaa vapari-versiota.(Käytettiin mm.4-koppaisessa Golfissa ja Polossa,jne)
Tästä uudesta ahdetusta en ole moitteita kuullut.
 
ja tosi hyvä muistutus tuo tekniikan toimivuus. siitä ei jostain syystä ole negatiivisia mainintoja valmistajan kotisivulla ;)

Nojaa, eipä tuo oma 1.4 litrainen vikaillut mitenkään itselläni.. tehoversioita löytyy 55kw ja 74kw. Tämä on taas näitä, joillakin on vikaa, sitten ne muutamat sattuu olemaan netti-ihmisiä niin kohta kaikki on viallisia...

Eli suhtaudu aina kaikkeen varauksella..

Onhan minulla itselläni vikatilastojen kärkiauto, mutta kas kummaa kun ei ole vielä ollut mitään vikaa :)
 
Aygo taas on jo sitten TODELLA pieni. Joku voisi jopa rimpulaksi sanoa. Voi olla ihan toimiva peli Aasian ruuhkissa, mutta en kyllä näe että Suomessa noin pienelle autolle on mitään perustetta. No ehkä ihan Helsingin ydinkeskustassa. Mutta Aygossa on kyllä kaikki muu sitten uhrattu siinä pienuuden tavoittelun alttarilla.


Aygolla ei ole mitään tekemistä Aasian kanssa, koska se on täysin eurooppalainen Tsekissä valmistettu auto. Toyota Aygo kun on aivan sama auto kuin Peugeot 107 ja Citroën C1.

Jos kyseiseen kirppumalliin päätyy, niin patonkien sijaan suosittelen Tojotaa. Kaikinpuolin parempi imago näkynee aikanaan jälleenmyyntihinnassa.
 
Nyt on peli jo aika pitkälti vihelletty poikki.

loppuottelussa olivat pitkään mazda2 ja yaris keskitason varustelulla. Tarjouksissa oli bout 500e hintaeroa(mazdan hyväksi mutta oli suhteet kunnossa ja saatiin alennusta vaikka ei ois kuulema saanut antaa, toyotalla oli 2x isompi ale mutta silti oli kalliimpi) joten ihan tasassa hinta- ym hommat noiden kahden välillä. Tarjoukseen sisältyi talvirenkaat, metalliväri, lohkolämmitin ja ei vepastoa.(saatiin järkättyä että tarvittaessa saa 150m päähän kotoa tolppaan auto)

ratkaiseva tekijä oli se, että mazda2:n koeajoautossa olikin 1.3l moottori eikä 1.5 niinkuin luulin aikaisemmin. 70 kuution erosta on otettu aikamoinen hyöty....
Ero oli nimittäin kuin yöllä ja päivällä. Toyotalla hävisi vääntö 4000 kierroksessa kun mazdalla vielä 6000 kierroksessa ei ollut huomattavaa väännön puutetta.
Miinus mazdalle siitä että liian helposti nousee nopeusmittarin neula yli 120km/h:n. :)
toyotassa oli lisäksi hyvin jäykkä ohjaus kuin mazdassakin mutta ihan niinkuin toyotassa ei olis ollut tehostinta ollenkaan..

takakontti oli mazdassa isompi mutta toyotan säädettävät takapenkit taas ovat varmasti hyvin käytännölliset varsinkin jos on 3 kaveria kyydissä ja pitää saada joku pitkä paketti kyytiin (takapenkki jaettu 1-2 ja molempia osia voi liikutella erikseen ees taas sekä kumota)

toyotan virallinen toimitusaika on pari viikkoa pitempi(6vko) mutta kuulema voi saada jopa puolessa ajassa. Mazdalla lupasivat noin kuukautta.

kyllä ollaan kovasti kallistumassa zoom zoomiin. Se on vaan niin hauska auto vihreine väreineen :) löytyy aux-liitännät jne niin ei tartte biltemassa käydä jos tahtoo mp3-soittimelta soitella jotain jne.

tästä nyt unohtui varmaan 2000 asiaa mutta saa kysellä lisää kokemuksia jos kiinnostaa.
 
nyt on vihree symppis parkkipaikalla. onhan tuossa huomattava hohto kun tietää olevansa eka ihminen joka ajaa autoa (pl laivaan ajo, rekkaan ajo, rekasta ajo, huoltoon ajo jne yhteensä 8km)

oli se vaan hienoa kun konepellin alla kiiltelee, matot yms ihan uudet jne. ja se haju on kieltämättä mukava.

loppupeleissä toyota ois ollut paperilla parempi mutta matukan koeajon jälkeen ois melkeen pitänyt koeajaa auris.. vaikka toyota kiihtyy sekan kaks nopeammin, mazda kiihtyy miellyttävämmin ja voi kierrättää 7000:n helposti(sais äkkiä mennä sisäänajokilometrit niin uskaltais kierrättää tonne asti) niin ei tartte keppiä vatkata koko ajan.

jännä fakta oli että 19e/kk (10000km/v)huoltosopimus plus takuu niin jos auto hyytyy euroopassa niin auto viedään huoltoon ja saa vara-auton tai mazda tarjoaa hotelliyön. sama määräaikaishuollossa ja lamput, pyyhkimen sulat, pakoputki ym sisältyy huoltosopimukseen. lisäks huollot merkataan elektronisesti. sinäänsä hyvä tulevaisuudessa käytettyjen autojen ostajalle niin ei naapurin penan firman leima ja öljyn omatoiminen lisäys tarkoita määräaikaishuoltoa.
 
loppupeleissä toyota ois ollut paperilla parempi mutta matukan koeajon jälkeen ois melkeen pitänyt koeajaa auris.. vaikka toyota kiihtyy sekan kaks nopeammin, mazda kiihtyy miellyttävämmin ja voi kierrättää 7000:n helposti(sais äkkiä mennä sisäänajokilometrit niin uskaltais kierrättää tonne asti) niin ei tartte keppiä vatkata koko ajan.

Kyllä niitä saa välillä lämpimänä kierrättää enemmänkin, vaikka olisi sisäänajossa. Männänrenkaat muotoutuu tiiviimmiksi eikä kone syö tulevaisuudessa niin paljon öljyä.
 
Kyllä niitä saa välillä lämpimänä kierrättää enemmänkin, vaikka olisi sisäänajossa. Männänrenkaat muotoutuu tiiviimmiksi eikä kone syö tulevaisuudessa niin paljon öljyä.

kiitti paljon vinkistä!

pitää vielä kerran kiittää kaikkia hyvistä vinkeistä, niistä on ollut paljon apua.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tosin se lämmin kone ei tarkoita sitä kun jäähdytysneste alkaa olla normaalilämmöissä. Joka autosta nyt ei ainakaan löydy edes öljyn lämpötilamittaria. Sellaiseen törmäsin jossain että 20km ajon jälkeen itse koneenkin pitäis olla lämmin.
Tämä siltä varalta että löytyy muitakin tampioita kuin mitä itse joskus olin. :jahas:
 
Zone-sarja -42%
Tosin se lämmin kone ei tarkoita sitä kun jäähdytysneste alkaa olla normaalilämmöissä. Joka autosta nyt ei ainakaan löydy edes öljyn lämpötilamittaria. Sellaiseen törmäsin jossain että 20km ajon jälkeen itse koneenkin pitäis olla lämmin.
Tämä siltä varalta että löytyy muitakin tampioita kuin mitä itse joskus olin. :jahas:

joo tuo on hyvä huomio. ainoastaan kaverin 88 gti golffissa löytyy öljyn lämpötila kun ajotietokonetta räplää. muissa lähipiirin autoissa onkin vaan perus jäähytysnesteen lämpötilamittaus.
 
Tosin se lämmin kone ei tarkoita sitä kun jäähdytysneste alkaa olla normaalilämmöissä. Joka autosta nyt ei ainakaan löydy edes öljyn lämpötilamittaria. Sellaiseen törmäsin jossain että 20km ajon jälkeen itse koneenkin pitäis olla lämmin.
Tämä siltä varalta että löytyy muitakin tampioita kuin mitä itse joskus olin. :jahas:

Kyllä. Kunnolla pitää siis olla lämmennyt. Äläkä nyt kuitenkaan sitä vedä punarajoille joka kiihdytyksessä :D:
 
Se uusi fiat (500?) tai mini cooper:)
fiiattia voi harkita sit kun noi ekat uudet on ollut 5v ajossa. kovasti lupailevat että laatu parantunut mutta tiedä sit. yleensäkin töissä kuullut hyviä rajoituksia esim teollisuusvaihteiden valintaan: mikä tahansa paitsi italialainen :)

mini on taas suht pieni. ja haussa oli käyttöauto eikä imagoauto.

ja auto on siis jo hommattu jos en vielä sitä ole suoraan sanonut. vaikka nyt kirjoitukstani pitäis moinen seikka kyllä näkyä.
 
Mitäs mieltä porukka on Fiatin Grande Puntosta pikkuautona? On mielestäni todella paljon hienompi kuin tavallinen Punto ja hintakaan ei päätä huimaa. Lupasivat 2000€ alennuksen katsastetusta autosta ja uuden hinta mopokoneella olisi n. 12500€ alennuksen jälkeen. Tonni lisää niin saisi ihan ajettavan moottorin. Hetken jo mietti uuteen vaihtamista, mutta jäi toistaiseksi jäihin tämä idea.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom