Uusi näytönohjain vuoden vanhaan koneeseen.

No niin voi saatana näitä atk nettifirmoja. Eli eivät kuulemmat saa enää kyseistä tuotetta. Oli peruttava X800XT PE tilaus, koska ei löytynyt edes vastaavaa tuotetta vastaavalla hinnalla...

Menin sitten tilaamaan netsuperstoresta gainwardin 6800 gt:n 256 megan muistilla. Sitä on vissiin vähän piristetty jo valmiiksi. Hintaa on kylläkin 50€ enemmän kuin tuolla radeonilla. :(

...Mitään hajua milloin tuotteen lähettävät. Jos ei muutaman viikon sisään kuulu mitään niin antaa olla saatana koko kortin. :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ATI:n ohjaimet vaan ei mielestäni ole yhtä luotettavia kun Nvidian esim. kaverin 800XL AGP kortin coressa luki 'x800pro PCIe' ym ym. Tosin ei ole ikini ATIa ollut joten omakohtaista kokemusta ei ole.

Mies847 sanoi:
Aivan yhtä luotettavia ne on mulla ollu ja yleisestikin kenenkään ole kuullu atia haukkuvan siksi että se ei olis luotettava.
Joo kyllä ne kaikilla tutuillani on ihan hyvin pelannu paitsi 9800Pro sarjassa on ollut paljon sattumia. Itsekin olen miettinyt jos 850XT:n sais joskus hommattua niin vois sen ite lyödä PE:n kelloille. Nykyinen GF 6800LE meni softalla pixel unitit 8@12 (GT:ssä 16) ja vartexit 4@6 ja coren kellot nostin 300@380 ja muistit 700@800 ja Zalmanilla pysyy hiljaisimmalla nopeudella kurissa mutta ihan hyvin kulkee.

Ihan pieni vinkki komponentteja hankkiville:

www.ebug-europe.com myy joitakin komponentteja melko mukavaan hintaan ja sinne pitää rahat lähettää ns. euromaksuna eli swift(=iban) ja bic koodit oikein ja sitten 40e postikulut lisäksi. (isot näytöt ja kotelot ovat omia pakettejaan, eli 40e per paketti)

Itse ajattelin tilata hieman vaihtelevia arvioita saaneen asrock dual -emon ja x800 bravo -ohjaimen sekä 3200+ prossan. Hinnat 54, 137 ja 193. Käyttöni on lähinnä toimistotasoa ja ihan satunnaista kuvankäsittelyä ja kevyttä pelailua harvoin. Emon voi dumpata vanhan 9600:sen kanssa sitten joskus vaikka multimedian käyttöön (eli dual=agp+pcie).

Ehkä joidenkin, jotka ostavat useita komponentteja samalla, kannattaa tsekata tuo myyjä. Luotettava on. Jos jää jotain matkalle tai muuta häikkää niin laittavat kyllä tulemaan...itse olen ainakin saanut ***** palvelun saksan kielellä.

Dietka sanoi:
Joo kyllä ne kaikilla tutuillani on ihan hyvin pelannu paitsi 9800Pro sarjassa on ollut paljon sattumia. Itsekin olen miettinyt jos 850XT:n sais joskus hommattua niin vois sen ite lyödä PE:n kelloille. Nykyinen GF 6800LE meni softalla pixel unitit 8@12 (GT:ssä 16) ja vartexit 4@6 ja coren kellot nostin 300@380 ja muistit 700@800 ja Zalmanilla pysyy hiljaisimmalla nopeudella kurissa mutta ihan hyvin kulkee.

Ettei vain ois ollu 9800Pro@XT-sattumia? En oo kuullu oikein vakiona niiden kuolleen, mutta hyvin moni on tappanu omansa tolla modilla.

Kysytääs tässä hieman OT:na, että onko näytönohjainten valmistajilla paljon eroja club, connect, gainward, leadtek, msi yms..? 7800gt tulisi siis koneeseen.

Mitä suosittelisitte noista valmistajista?

RiBs sanoi:
Kysytääs tässä hieman OT:na, että onko näytönohjainten valmistajilla paljon eroja club, connect, gainward, leadtek, msi yms..? 7800gt tulisi siis koneeseen.

Melkein kannattaa etsiä testejä eri valmistajien 7800GT kortista koska ei sitä pysty yleistämään että tuo firma tekee aina hyvää ja toinen aina paskaa. Jos nyt jotain pitää sanoa niin tuosta Club3D:stä olen kuullut enemmän huonoa kuin noista muista.

Pyranha sanoi:
Melkein kannattaa etsiä testejä eri valmistajien 7800GT kortista koska ei sitä pysty yleistämään että tuo firma tekee aina hyvää ja toinen aina paskaa. Jos nyt jotain pitää sanoa niin tuosta Club3D:stä olen kuullut enemmän huonoa kuin noista muista.
Kyllä minäkin jättäisin clubin listallani viimeiseksi sillä kaksi atin piirillä olevaa clubia hajonnut puolen vuoden sisään. Tiedä sitten nuista muista.

RiBs sanoi:

Halvemmissa korteissä yleensä ainakin paskemmat muistit. Eivät nuo erot kuitenkaan mitään levottomia ole.

Edit: Itsellä leadtekin 6600gt. Hyvin on toiminut ja kellottunut. :)

Ääni ehdottomasti Asuksen (tai Clubin) Radeon 6800:lle, normiversio; ei LE eikä Pro eikä GT. Tampereen tietoasemalta ostin 1kk sitten hintaan 175€. Muun merkkiset pl. Club maksavat n. 240€!

Mulla vastaava kone paitsi A64 3000+, kaikki pelit pyörii hienoilla detaljeilla ja hyvin. Turha sijoittaa 300€ mielestäni jos meinaat vaan ensi vuotta.

HC76 sanoi:
Kaipa niitä nyt valmistetaan kun suurin osa emoista jotka on käytössä on edelleen Agp-väyläisiä.

Mutta katoaa ne sitten ajan myötä. Jos pitäs nyt päivitää emo ni ehdottomasti pci-e...

Pakko lainata omaa paskan puhetta. Eli näyttää siltä että Geforce 6800 Ultra jää nopeimmaksi Agp-väyläiseksi, ainakin Nvidian puolelta.

Paska homma kun itekkin tekis mieli päivittää 6600gt (agp) nopeampaan. 6800GT on hiton kallis hyötyyn nähden (+300€) eikä Ati oikeen innosta.

Ja nyt tuli taas uus malli 6800GS jonka hinta on ali 300€ ja yltää GT:n ja Ultran rinnalle, ellei ohi. Tosin vaan PCI-E malli. :wall: Föööök.

Hieno juttu, itse kun ostin just joku aika sit uuden emon jossa on agp väylä eikä viittis heti uutta ostaa sen takia että saa PCI-E näyttiksen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom