Uusi näytönohjain vuoden vanhaan koneeseen.

- seth - sanoi:
Millähän perustelet tämän?

Mä olen myös sitä mieltä ihan omien kokemusten perusteella. Kokemusta parista kortista molemmilta valmistajilta, ATI:t oli järjestään jo valmiiksi ihan loppuun vingutettu.

Nykyinenkin 6800GT vakiona 350/1000 kelloilla ja toimii iloisesti 420/1150 kelloilla siinä missä ultra malli on 400/1100 ......... :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuten aiemminkin todettiin, GF 6800 GT tai Radeon X800 XT, molemmat varmasti hyviä valintoja.

Tuolla on aika kattava lista tämän hetken näyttiksistä nopeusjärjestyksessä.

Pyranha sanoi:
Nykyinenkin 6800GT vakiona 350/1000 kelloilla ja toimii iloisesti 420/1150 kelloilla siinä missä ultra malli on 400/1100 ......... :hyper:

No huh, miten kellotit? Jouduitko lisäämään tuuletusta vai toimiiko noilla asetuksilla ihan ilman muutoksia rautaan?

Toimiiko kortti vakaasti?

Tomppa85 sanoi:
No huh, miten kellotit? Jouduitko lisäämään tuuletusta vai toimiiko noilla asetuksilla ihan ilman muutoksia rautaan?

Toimiiko kortti vakaasti?

Ei mitään fyysisiä muutoksia tai erikoistuuletusta. Senkuin nostin kelloja. Valmistaja on PNY ja löysin ennen ostoa netistä arvostelun jossa kehuttiin ko. kortin kellottuvuutta erinomaiseksi.

Kaikki 6800GT mallithan ovat tuuletusta ja toista virtaliitintä lukuunottamatta identtisiä ultra-mallien kanssa. Mitä nyt jotkut varmasti laittavat paskempaa muistia GT malleihin.

Näin se vanha ATI fani:kin täällä jo ylistää nvidiaansa :lol2:

edit: Tuossahan tuo artikkeli onkin http://www.firingsquad.com/hardware/pny_verto_6800gt/page19.asp

Mistä netistä tilasit tuon korttisi? Hintaerot näyttävät olevan aika hirvittävät, jopa 50%. Eikä noita GT kortteja näytä olevan tarjolla kovinkaan paljoa...

Puhun nyt tietysti agp versiosta.

Kiitos tiedoista. Näyttää vain pahasti siltä että hintaluokka on liian korkea minulle sittenkin. Pitäisi olla pci express niin saisi halvemmalla. :(

Päädyin tilaamaan Ati Radeon X800XT Platinum Editionin, koska löysin sen kohtuu edullisesti. Toivottavasti ei mennyt rahat ihan hukkaan, mutta ainakin tuon nopeustaulukon mukaan pitäisi olla suht samannopeuksinen kuin 6800 GT, tosin ei ylikellotettuna...

- seth - sanoi:
Millähän perustelet tämän?
Omat kokemukset sanoo niin. 9600 pro vielä kellottu mutta uusimmat kortit, esim x800xl mikä nyt on niin kärsiny kellottaa minkään vertaa Nvidian näytönohjaimiin verrattuna.
+Muropaketista näytönohjainaluetta lukemalla huomaa äkkiä mikä kortti kannattaa ostaa jos kellotella meinaa.

Asiasta jakoavaimeen. Mä en noita emolevyjen sun muiden kehitystä ole vähään aikaan seurannut, niin onko tuo agp-katoava luonnonvara, kun näytöohjainten hinnatkin tuntuvat olevan halvempia pci-e emoille.

lej sanoi:
Asiasta jakoavaimeen. Mä en noita emolevyjen sun muiden kehitystä ole vähään aikaan seurannut, niin onko tuo agp-katoava luonnonvara, kun näytöohjainten hinnatkin tuntuvat olevan halvempia pci-e emoille.

Sanotaan näin, että jos nyt päivittää konettaan (prossun, emon, näyttiksen), niin kannattaa valita PCI-E -kokoonpano. Varmasti ennemmin tai myöhemmin AGP siirtyy takavasemmalle.

Kaipa niitä nyt valmistetaan kun suurin osa emoista jotka on käytössä on edelleen Agp-väyläisiä.

Mutta katoaa ne sitten ajan myötä. Jos pitäs nyt päivitää emo ni ehdottomasti pci-e...

Pyranha sanoi:
Näin se vanha ATI fani:kin täällä jo ylistää nvidiaansa

Juu, vaikka en itse kellotusta harrastakaan niin seuraava näytönohjain tulee olemaan ilman muuta Nvidia. MMORPG-genressä kun on pari sellaista pitempään markkinoilla ollutta peliä jotka eivät tue kunnollisesti uusinta DirectX:ää. Nvidian kortit kuitenkin pyörittävät näitäkin pelejä ongelmitta kun taas ATI:n korteista foorumit on täynnä bugiraportteja.

Ja onhan se mahdollisuus ylikellotukseen ihan hyvä bonus, tiedä vaikka minäkin kellottaisin kunhan joskus parin vuoden päästä päivittelen rautaa seuraavan kerran. Tosin kellotus on mielestäni turhaa puuhaa jos nopeus kasvaa alle 10 prosenttia. Turhaan vaan pistää komponentit vaaralle alttiiksi.

Periaatteessahan voidaan samaa piiriä myös vaan myydä alemmilla kellotaajuuksilla, joten silloin riskiä ei ole. Esim. uusimmat radeon 9600pro ja 9600xt olivat täysin samanlaisia, toisesta vaan laskettu kellotaajuuksia ja halvempi hinta.

Mies847 sanoi:
Periaatteessahan voidaan samaa piiriä myös vaan myydä alemmilla kellotaajuuksilla, joten silloin riskiä ei ole. Esim. uusimmat radeon 9600pro ja 9600xt olivat täysin samanlaisia, toisesta vaan laskettu kellotaajuuksia ja halvempi hinta.

Näin se menee, tässä kannattaa vielä muistaa se että onko tosiaan kyseessä niin että toisesta on laskettu kellotaajuutta vaiko niin että toisesta on sitä nostettu.

Periaatteessa sama asia, mutta eron näille voi tehdä vaikka niin että mikäli se tehokkaampi malli vielä suostuu kellottumaan mukavasti niin silloin se hitaampi malli on "alikellotettu".
Esimerkissäsi taasen tuo XT malli on lähinnä "tehdaskellotettu" pro.
Mulle itselleni tuo tehdaskellotus ei ole vaihtoehto, koska en halua maksaa reilua lisähintaan takuusta tietäen vielä että kellottamalla itse ei tule lisätehoa saamaan.

Tämän vuoksi oma valintani oli Geforce 6800GT joka on selvä alikellotus Ultra mallista ja jota ostettaessa oli selvää että se pystyy parempaan vailla juurikaan riskejä.

Hmm, olipa ehkä hankala sepostus mutta toivottavasti joku ymmärsi :lol2:

Tarkemmin en asiaan perehtynyt mutta onhan se hyvinkin voinut noin olla. Nyt onki saanu harmitella kun tuli otettua x800xl eikä 6800Gt joiden kahden välillä kesällä arvoin. Tosin päätökseen vaikutti sekin että oululaisessa liikkeessä mistä koneen ostin taisi olla tiedossa tuo 6800Gt:n kellottuvuus kun hintaa oli 100€ enemmän kuin x800xl:llä.

Yksi vaihtoehto on tietysti nämä golden sample mallit missä kellotaajuuksia on maltillisesti nostettu mutta aika monessa myös jäähdytys on parempi, joka taas antaa lisää kellotusvaraa.

NO menee vähän sivuun aiheesta. Mutta kun on keskusteltu tuosta kellottamisesta. Tuli mieleen että mitä mieltä ootte OMEGA ajureista?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom