Uusi lisäravinne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ptrfd
  • Aloitettu Aloitettu
Ei omaa kokemusta Hicasta, eikä luultavasti tule olemaankaan ainakaan noilla hinnoilla joten en tiedä onko se paskaa vai ei. Kuitenkin pistää silmään tässä keskustelussa se että oletuksena epäillään käyttäjäkokemuksia (lihaskipujen väheneminen) ja teilataan ne mahdottomina. Miksi? Kai sellaisen vaikutuksen kuitenkin voi huomata?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko joku todistanut, että lihaskipujen poistuminen olisi suorassa yhteydessä lihaskasvuun? Ei ole, vaan pikemminkin kipeät lihakset indikoivat tarpeeksi kovaa traumatilaa lihaksessa jolloin lihas vahvistuu ja pyrkii sopeutumaan. Tämä ei kuitenkaan meinaa, etteikö ilman lihaskipuja voisi kehittyä.

Anyways ajattelu "haa, lihakset eivät ole kipeänä, hica siis toimii ja kehityn paremmin" on naiivi.

Ainut luotettava tapa testata tota omalla kohdalla on tottakai se, että nuo perushommat on koko ajan kunnossa ja pysyy muuttumattomana. Onhan se selvää, että jos alkaa käyttää HICAa ja sitten sillä varjolla pistää ruokapuolen kuntoon, niin tapahtuu varmasti ihmeitä palautumisen suhteen. Onko tämä sitten HICAn ansiota?'

EDIT: Miten mä muistasin että Heikki722 tätä joskus testasi ja tännekin asiasta raportoi? Ja taisi olla silloin kisadieetti menossa tai ainakin kisoihin muuten treenattiin. Ja ei ainakaan hän huomannut mitään hyötyä tuosta.

Jep. Näin oli.

No katsos, jos jako on seuraava:
esim.
Ma: rinta, olkapäät
Ti: selkä, epäkkäät, forkut
Ke: aerobinen
To: ojentajat, hauikset
pe: jalat
la: lepo
su: kierto alusta

Kyllä se henkilökohtaisesti mulla ainakin vaikuttaa, onko tiistaina takaolat hellänä, kun pitäisi tehdä selkätreeni. Sama juttu ojentajien ja hauisten kohdalla, jotka saavat epäsuoraa osumaa maanantaina ja tiistaina, kun käsipäivä on torstaina. Selkä tiistaina, otetaanpa hieman SJMV:tä ja perjantaina pitäisi tehdä kova kyykkytreeni. Ymmärrät varmaan pointin? Voihan sitä toki treenata väsyneilläkin lihaksilla, mutta tuskin on pitemmän päälle odotettavissa nousujohteista tuloskehitystä.

Ymmärrän täysin pointin ja olen treenannut paljon kovaa 4-jakoisella. En tosin koskaan huomannut että epäsuora treeni olisi niin kovasti suoraa treeniä haitannut, ettei kehitystä olisi tullut. No mutta me kaikki ollaan tietty erilaisia.

Onko joku todistanut, että lihaskipujen poistuminen olisi suorassa yhteydessä lihaskasvuun? Ei ole, vaan pikemminkin kipeät lihakset indikoivat tarpeeksi kovaa traumatilaa lihaksessa jolloin lihas vahvistuu ja pyrkii sopeutumaan. Tämä ei kuitenkaan meinaa, etteikö ilman lihaskipuja voisi kehittyä.

Anyways ajattelu "haa, lihakset eivät ole kipeänä, hica siis toimii ja kehityn paremmin" on naiivi.

Tätä mä olen ajanut takaa, mutta en osannut sitten pukea sanoiksi. Lisäksi tuo mitä edellä kirjoitin, eli ei se epäsuora treeni lihoja niin kipeiksi saa etteikö niitä muutaman välipäivän (tai vaikka ihan muuhon kehonosaan kohdituvan treenin) jälkeen pystyisi kovaa vetämään.

Marjakarhu
Oletko leuanvetoja kokeillut lisäpainoilla? Siinä ainakin olisi varmaa, paljonko on vastusta. Minulla tuo suhde on ilmeisesti toiseen suuntaan vinksallaan, kun vaakasoudun painot ovat vain puolet leuanvedon vastuksesta.

Yritin searchilla etsiä kokemuksia HICA:sta pakkiksen jäsenten keskuudesta mutta nihkeesti löyty? Onko nyt niin että voidaan laittaa viimeinen niitti että kyseessä on täyttä humpuukia oleva valmiste? Toisaalta myös huhut sanoo että esimerkiksi Faidrallakin olisi HICA käytössä?

Meikäläinen alkoi kuulkaa tällä viikolla tykittämään sellaista stackia, että kohta hihat repeävät! GAKICia, tuota kehonrakennuksen suurinta mullistajaa sitten levytangon ja HICAa, Suomen uutta Nokiaa. Ja seuraavina tutkimuslistalla jo jonottavat BioTestin Tribex, tuo Bulgarian protodiosciinilahja voimailevalle maailmalle ja monien testolistojen ykköshitti 6-OXO sekä pahanpoistaja, voimienvapauttaja H+Blocker.

GAKIC:han on siinä mielessä loistava tuote, että sen 10.5%:ksi tutkittu voimanlisäys näkyy 45 minuutissa. Vaan ei näkynyt meikäläisellä. Toistomäärät eivät ainakaan tämän viikon treeneissä eri liikkeissä olleet keskimäärin yhtään normaalia korkeampia. HICA:sta ei voi vielä paljoakaan sanoa. Tuntemukset kropassa eivät ole seitsemässä päivässä muuttuneet ja nostotuloksille sallittakoon muutamien viikkojen muhimisaika.

Sponssaus

Elmo sponssaa Faidraa, joten ei sieltä ainakaan negatiivista palautetta tule käytössä.

Heh... no se kyllä tuli ensimmäisenä mieleen kun jotain juttuja luki. :D

ps. pientä suodatinta kannattaa käyttää juttuja lukiessa

En epäillyt etteikö se pitänyt paikkaansa. Kuulosti vaan niin hauskalta. Mitä merkitystä sillä on, että käytääkö joku Faidra sitä vai ei.. :)

No esimerkiksi sitä, että jos Faidra sanoo et tuotteesta on hyötyä (unohdetaan hetkeksi se sponsorointi), mutta asiantuntija-Anssi sanookin, et kyseessä on humpuukituote. Kumpaa tässä tavallisen tietämättömän pitäisi uskoa: Suht hyvännäköistä ja hyväkuntoista fitness-kilpailijaa, vai nettikirjoittelijaa?

Onko sulla, Anssi Manninen, nyt sitten ihan OMAKOHTAISTA kokemusta tästä tuotteen toimimattomuudesta, ku kerran niin hartaasti sitä haukut ja naureskelet ja heität noita muka-hauskoja kommenttejasi?

Ja koRostan vielä etten itse tuosta hicasta omaa kokemusta, ku ei siihen ole varaa. Mut en sitä kyllä haukkumaankaan rupea juuri sen vuoksi.

En ole sanonut, että se ei toimi, vaan olen sanonut, että mitään näyttöä tuotteen toimivuudesta ei ole. Ja kun Seppälä jatkuvasti peräänkuulutti lisänäyttöä kreatiinin toimivuudesta niin lyököön nyt pöytään EDES yhden tutkimuksen HICA:n toimivuudesta (ja turvallisuudesta). Seppälä haukkui muutama vuosi sitten ne voimailijat "kumipäiksi", jotka uskoivat kreatiinin parantavan suorituskykyä.. :)

PS. Metal Heart, luetunymmärtämistä kehiin.

IMO aika turhaa tässä spekuloida tämmöisen tuotteen toimivuudesta josta monellakaan ei ole kokemusta ja tutkimus tuloksiakaan ei kauheasti näy. Mutta tähän asti kaikki kokeilleet ovat antaneet positiivista palautetta? Joten jos haluaa varmuuden tuotteen toimivuudesta, voipi sitä sitten kokeilla vaikka itse.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom