Uusi lehti FitBody -mitäs tykkäätte?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopsy80
  • Aloitettu Aloitettu
Ite ostin Fitbodyn kun sen kaupassa näin,mut jäi sellanen maku et mielummin tilaan edelleen Body-lehteä ja toisinaan ostan M&F:n :) Tilaan myös Fit-lehteä,mut sieltä en ootakkaan mitään lihaksen kasvatus juttua. Miun mielestä Fitbody muistutti jotenkin liian "naistenlehtiä"(Lueskelen jo sellasia muutenkin,joten uutta turhaa en tartte) joten aattelin et vielä en sitä ainakaan tilaa,ootellaan seuraavia painoksia :) Probody ei myöskään säväytä.

Ne ovat olleet todella ahdistavaa luettavaa. Lähtökieli maistuu liian vahvasti läpi, sanoja tai jopa sivulauseita puuttuu, käännöksessä käytetty vallan erikoista terminologiaa, jonka perusteella voi heti sanoa että kyseessä on joko konekäännös tai laiskan tai taidottoman kääntäjän tekemä käännös, jne.

Noi "suomenkieliset" M&F lehdet tulee Virosta, joten sehän on sellasta vironsuomea. Mä luin aikoinaan englanninkielistä M&F Hersiä, mut nyt muistaakseni viime vuoden vaihteessa ne alko keskittyy entistä enemmän lisäravinnejuttuihin, joten mielenkiinto lehteen lopahti heti. Ihmettelin, miksi lehdessä lisäravinnemainosten lisäksi kaikissa jutuissa on jollain aasinsillalla kehitetty juttua lisäravinteista (esim. esitellään mallin lisäravinnepakki, joka sisältää päivittäin otettavat suurin piirtein 160 erilaista pilleriä....). Sit luinkin sen päätoimittajan tekstin ihan vikaksi, jossa se selitti, että ne rupee keskittymään yhä enemmän erilaisiin lisäravinteisiin ja ohjeistamaan lukijoita tuohon lisäravinnemaailmaan. Meni niin maku koko lehdestä. Toiseksi ei jaksa enää kattoa naismalleja, joilla jokasella on silikonia rintamuksessa. Sekin tuli jo korvista ulos.

Tota FitBodya voisin käydä jostain haalimassa yhden numeron testiksi :)

Joo o...

Tossa yks päivä, siwan kassalla, katsahdin lehtihyllyyn: "Kah, siellähän on tuo "fitbody", joka pyöri pakkiksella jossain välissä"... Eihän siinä, lehti hyllyst ja himaan... En jaksanu katsella sitä illalla, mut muija sit seuraavana päivänä kyseli, et ootko ostanu mulle lehden... "Kovaa treenaville naisille" tosiaan... En uskalla lukea sitä enää.

Uus numero käsillä! Nopeesti kuitattava ravintojuttua, että sen mukaan lihansyöntiä ei kannata suosia - ei mitään perusteluita. Mä ainakin suosin jatkossakin, sillä ei välttis olis muuten kroppaan rakentunut salilla reilussa puolessa vuodessa 1,3 kg lihaa (mutta rasvaa palanut) mikä kuulemma olis miehellekin hyvä tulos kehonkoostumuksen muutokseks.

Mutta ei harmita tilaus, treenijutut ovat tosi inspiroivia!

Eikös Tiina Kasvi ole FitBodyn päätoimittaja, jos en väärin muista? Uskoisin Tiinan vievän lehteä sellaiseen suuntaan mikä kiinnostaa nimenomaan treenaavia naisia. Taidankin seuraavalla kauppareissulla ostaa uuden numeron ja katsoa onko sisällöstä mihinkään. Luetun version laitankin sit blogissani jakoon :)

Selasin Fitbodyn ja päätin sen samantien tilata, koska siitä oli tarjous :) Nyt voin hyvin lopettaa Fit:in, joka on ollut itseään toistavaa luettavaa jo vuoden ajan. Hippusen häiritsee fitbodyn, crosstrainingin ja probodyn samanlainen ulkoasu. Probodyä olen lukenut aikaisemmin ja nyt tulee rinnalle fitbody ja avon ostama crosstraining, niin vähänkö puuduttaa kun kaikki kolme on niin samantyylisiä.

En ole selannut, mutta epäilen. Ainoat kunnon treenilehdet on jenkkien Muscle&Fitness, Oxygen ja Fitness RX. Amen.

Offtopic: Probody on muuten nykyään tosi nolo, myötähäpeetä pukkaa. Olin jopa tilaaja joku vuosi sitten. Annoin irtonumerolla vikan mahdollisuuden nyt joulukuussa ja heipähei vaan sillekin.

Joku olikin kommentoinut ekan numeron kannen silmämeikkiä ja samalla linjalla näköjään mennään myös toisessa numerossa. Ymmärrän kisameikin jos sitä on koitettu hakea kuvissa, mutta kun kansikuva niin eikö sitä sais edes vähän nätimmäks!? Toki muuten lehti on ihan ok, vaikkakin aika samalla meiningillä mennään kun jenkkilehtien suomennos versioissa, jotka on todella tönkköä luettavaa ja katseltavaakin välillä.

Voi kiesus, nyt on pakko vielä jatkaa tuon M&F Naisille -lehden kauhistelua. Sisältö saattaisi olla ihan ok, mutta jos otsikoissa on typoja joka aukeamalla, niin jää jutut lukematta. M&F "perusversio" oli taas ihan ok, muutamaa vähän hassusti käännettyä otsikkoa lukuunottamatta.

Jee, uusi numero tuli! Etenkin Sanna Elorannan ja Tiina Kasvin treenijutut aion opiskella huolella siinä vaiheessa, kun tarttee saada treeniin uutta ideaa ja tehoja. Meinaan että lehti melkeinpä korvaa PT:n palkkaamisen jatkossa, kun en mun lisämotivoinnista tai kurinpidosta tms. tartte maksaa :)

Itseäni häiritsee tosi kovasti Bodyn huono kieli, joten välillä kiva tutustua muihinkin vaihtoehtoihin. Kuitenkin suomalainen lehti olisi mieleen ja tuota Fitbodya selailin pikaiseen salilla ja täytyypä ostaa irtonumero ja tutustua paremmin. Mutta tyttöjen M&F ei kyllä saa pisteitä kauheasti minulta. Olihan se "ihan kiva", mutta jotenkin jäi fiilis, että suunnattu jenkkikotirouville joita vähän hotsittaisi olla tiukassa kunnossa jos siihen pääsee lehtiä lukemalla. Noh, tässä ehkä oli vähän kärjistetty mielipide siitä lehdestä.
Positiivinen lukukokemus tuli viimeksi aika yllättävältä suunnalta. Luin ukon ostamaa Fightsportia ja siinä oli asenteella kirjoitettuja juttuja, mielenkiintoisia näkökulmia ja vähän erilaisia ajatuksia ja ideoita treeneihin. Tietenkin laji aivan eri, mutta jos on kiinnostusta kamppailulajeihin niin kannattaa se joskus lukaista virkistyksen vuoksi.

Uus numero käsillä! Nopeesti kuitattava ravintojuttua, että sen mukaan lihansyöntiä ei kannata suosia - ei mitään perusteluita. Mä ainakin suosin jatkossakin, sillä ei välttis olis muuten kroppaan rakentunut salilla reilussa puolessa vuodessa 1,3 kg lihaa (mutta rasvaa palanut) mikä kuulemma olis miehellekin hyvä tulos kehonkoostumuksen muutokseks.

Sori, tähän on vaan pakko kommentoida, että itse rakensin tuota suuremman lihasmäärän reilusti alle puolessa vuodessa ilman grammaakaan syötyä lihaa, ja lisärasva vastasi lähinnä joulunajan konvehtimäärää; ja seuraavan muutaman kuukauden aikana läskiä poihtui 2xkonvehtilisä, ilman lihaskatoa. :) (Toki ihmiset on yksilöitä.)

Itse aiheeseen:

Harmi, että tuo uusien lehtien kielellinen taso on niin heikko. Toivottavasti tilanne paranee, koska varsinainen asia on kyllä parannusta aiempaan "naistentarjontaan" verrattuna. Muistan, kun tykästyin aikanaan muutamaan KuntoPLUS-lehden nettiartikkeliin, ja sitten menin sen perusteella ostamaan itse paperilehtiä jonkun 5–6 kpl kerralla kirpparilta... Voi hyvät hyssykät. Pepun kiinteytystä, salaattia 30 grammalla pastaa ja vatsarutistuksia. Sellaista. Jos olisi mahdollista, pitäisi varmaan tarjoutua oikolukijaksi KP:lle. :D

Tulipa tilattua tuo ilmainen irtonumero tästä Fitbody-lehdestä (pitää muistaa perua heti lehden saavuttua jos ei tykkääkään, muuten jää kestotilaus päälle). Odotan mielenkiinnolla lehden saapumista.

Tilaan M&F Hersiä, vaikka kirjoitus on aivan kamalaa. Huomaan lehteä lukiessani kääntäväni tekstin päässäni englanniksi, vaikken enkkua kovin hyvin osaakaan. :jahas: Mieli tekisi tarjoutua vapaaehtoisena oikolukemaan noita juttuja ja korjaamaan kirjoitusvirheitä. Muuten lehti on hyvä ja paljon asiaa ja kuvia, mutta esim. ruokaohjeissa olisi kiva jos määrät olisi käännetty suomalaisille sopiviin mittoihin, sillä "2 cups" ei ainakaan kerro mulle yhtään mitään paljonko kamaa pitäisi laittaa esim. desilitroina joten ei tule sitten toteutettua noita ruokaohjeita kun innostus lopahtaa heti alkuunsa.

KuntoPlussaa ja Fit-lehteä tilaan aina silloin tällöin tarjousten ja kaupanpäällisten perässä, ne menevät hyvin sellaisena keveänä hömppälehtenä. Puolen lehden mittaiset juoksujutut vähän häiritsevät, koska itse en voi sietää lenkkeilyä joten hyppään suoraan kaikkien juoksujuttujen ohi lehteä lukiessani. Paras asia viime KP-tilauksessani oli se treenitoppi jonka sai kaupan päälle. :D Lounaslukemisena töissä nuo menevät oikein hyvin, kun ei ehdi eikä jaksa paneutua ajatuksen kanssa mihinkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom