Uusi lehti FitBody -mitäs tykkäätte?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopsy80
  • Aloitettu Aloitettu
Oonko mä ainut, kelle jäi Kustantaja-Jounin viestistä vähän hölmö fiilis...? :D
MEE:n tai Catwomanin kommentit ei vaikuttais ainakaan mun lehden ostopäätökseen mitenkään, kun eivät kerta ole lehteä edes lukeneet, mutta kustantajan turha vaahtoaminen jättää vähän epämiellyttävän fiiliksen. Oisit Jouni kiittänyt monipuolisista kommenteista ja jättänyt olettamuksiin liittyvät kommentit ihan vaan huomiotta. Tai sitten olisit voinut tarjoutua lähettämään näille kahdelle "ilkeilijälle" ilmaisnumerot ja samalla mahdollisuuden muodostaa ja ilmaista mielipiteensä lehden todellisen sisällön eikä olettamusten perusteella...

Et ole ainoa, sama fiilis tuli mullekin :D

Mä tykkäsin lehdestä, näin "kokemattomana" treenaajana :) Sisältö on mielestäni luotettavaa ja sain sieltä paljon uusia vinkkejä/ohjeita alan ammattilaisilta. Lehti oli yllättävän paksu ja hintansa arvoinen. Luin sen kannesta kanteen :) Ulkoasussa on munkin mielestä parannettavaa, mutta varmaan se vielä muokkautuu ajan myötä. Odotan mielenkiinnolla uutta numeroa!

Oonko mä ainut, kelle jäi Kustantaja-Jounin viestistä vähän hölmö fiilis...? :D
MEE:n tai Catwomanin kommentit ei vaikuttais ainakaan mun lehden ostopäätökseen mitenkään, kun eivät kerta ole lehteä edes lukeneet, mutta kustantajan turha vaahtoaminen jättää vähän epämiellyttävän fiiliksen. Oisit Jouni kiittänyt monipuolisista kommenteista ja jättänyt olettamuksiin liittyvät kommentit ihan vaan huomiotta. Tai sitten olisit voinut tarjoutua lähettämään näille kahdelle "ilkeilijälle" ilmaisnumerot ja samalla mahdollisuuden muodostaa ja ilmaista mielipiteensä lehden todellisen sisällön eikä olettamusten perusteella...

juu en ole lukenut lehteä ikinä myönnettäköön ja en sitä myöskään mielestäni kritisoinut lehteä millään tavalla niin kuin tuo Jouni ilmaisi. Kuten jo aikaisemmin kirjoitin niin varmasti on hyvä lehti jos tuon tyyppisistä lehdistä pitää. Yleisellä tasolla kuitenkin tuollaiset lehdet eivät minua kiinnosta en kohdistanut tuota kommenttia millekään tietylle lehdelle.

Pari huomiota uudesta lehdestä...

Mun mielestä lehden kuvat olivat ihan kivoja. Itse ostan näitä lehtiä eniten juuri kuvien takia, koska ne motivoivat minua. Kuvissa oli jäljellä myös rosoa, siis raskausarpia ja ryppyisiä vaatteita ja useat mallitkin olivat muuta kuin kisakireässä kunnossa. Ihan kivaa vaihtelua. Lehden ulkoasu on tunkkainen, kevennystä se mielstäni kaipaa. Kauheasti erilaisia fontteja ja värejä, joten lukeminen on hieman raskasta...

Useimmat jutut olivat sisällöltään "ok". Mitään erityisen syvällistä tai analyyttista en lehdestä lukenut. Parhaat jutut olivat lehden alkupäässä. Eri lajeja oli kivasti esillä. Pidin myös ravitsemusjutuista. Täytyy kai hyväksyä se, että tällaisiin lehtiin Suomessa kirjoittelevat eivät ole saaneet varsinaiseen kirjoitustyöhän mitään koulutusta, joten juttujen taso on siinä mielessä hieman palikkaa. Tiina Kasvinkin ruokavalioon kuuluu "ruisleipä siivu", eikä esimerkiksi siivu ruisleipää tai ruisleipäsiivu. Sanokaa nyt sille Kasville, että katselee vähän muista lehdistä minkä tyylisiä nuo pääkirjoitukset ylensä on.

Eniten lehdessä häiritsi jatkuva mainostus. Juttu fitnessexposta esimerkiksi sisälsi kauhean listan eri valmistajien nimiä sen sijaan, että olisi kerrottu mitä ajassa liikkuu ja mitkä ovat lisäravitsemuksen ja vaatetuksen trendejä yms. Tämä joku "Ihanaa olla nainen" ja Nora Vuorion jutut olivat niin törkeää mainosta, että mua ei huvittanut edes lukea. Gustafsberg on toki nimekäs skenessä, mutta jutun lässäytti täysin se, että "kolumni" oli ilmestynyt aikaisemmin hänen blogissaan. Mainospainotteisuus johtuu sitten varmaan siitä, ettei tällaiselle lehdelle ole oikein kunnon rahoitusta vielä... Itse vaan tykkään enemmän siitä, että mainos on mainos ja journalismi sitten erikseen... Nyt lehdestä sai sen kuvan, että body-maailmaan mahtuu tällä hetkellä Manninen, Bodycamp, Biabrazil, Spartan gear ja Daddys Girl noin muutaman mainitakseni... Ja jokaisen kirjoittajan piti tietenkin tuoda myös itseään ja yritystään kovasti esille.

Muutamia mielenkiintoisia itselle uusia kasvoja lehdestä löysin. Tämä joku kahvakuulaileva nainen oli varsin kaunis.

Itse tiedän muutamia blogeja, joissa on ajatuksia herättäviä ja tasokkaita juttuja, jotka ovat jotenkin ajassa kiinni. Kolumni joltain blogistilta voisi olla kiva lisä lehteen. Kaipaisin myös pintaa syvempää raapaisua ihmisistä, aitoa ihmiskuvaa, kiperiä haastattelijoita ja haastattelukysymyksiä, hankaliakin aiheita... Kyllä Body- ja Bodaus-lehteäkin vaivaa tietty kotikutoisuus, mutta Suomen kaltaisessa pienessä maassa tusikin muuta voidaan odottaa... Enkä mä sitten edes tiedä mitä bodykansa haluaa lukea?

Kyllä mä luulen, että ostan tuon lehden joskus toistekin. Ja nythän ilmestyi vasta eka numero.

Viime aikoina ostamistani lehdistä KG, eli Kilojen geometria on ehdottomasti piristävin uutuus! Jutut on jotenkinkin pintaa syvemmällä ja ulkoasu keveä, raikas ja värikäs! Lehteen mahtuu monta totuutta samaan aikaan.

OT:
"Täytyy kai hyväksyä se, että tällaisiin lehtiin Suomessa kirjoittelevat eivät ole saaneet varsinaiseen kirjoitustyöhän mitään koulutusta, joten juttujen taso on siinä mielessä hieman palikkaa."

Itseäni on siitä lähtien kun aloin lukemaan Body-lehteä todella paljon häirinnyt lehden kirjoitusvirheet ja eräässä kannessa oli jopa Adela Garcian nimi kirjoitettu väärin. Varsinainen juttu oli valkoisella tekstillä vaaleaa taustaa vasten. :curs:

Taidanpa ostaa FitBodyn jotta tiedän onko se mulle sopiva vai ei.

OT:
"Täytyy kai hyväksyä se, että tällaisiin lehtiin Suomessa kirjoittelevat eivät ole saaneet varsinaiseen kirjoitustyöhän mitään koulutusta, joten juttujen taso on siinä mielessä hieman palikkaa."

Itseäni on siitä lähtien kun aloin lukemaan Body-lehteä todella paljon häirinnyt lehden kirjoitusvirheet ja eräässä kannessa oli jopa Adela Garcian nimi kirjoitettu väärin. Varsinainen juttu oli valkoisella tekstillä vaaleaa taustaa vasten. :curs:

Taidanpa ostaa FitBodyn jotta tiedän onko se mulle sopiva vai ei.

Joo, mua kyllä kanssa häiritsee "puhekielellä" kirjoittelu, vaikka en mikään äikän maisteri olekaan. Ja siksi esimerkiksi BODY-lehti jää tilaamatta. Tällä hetkellä tulee probody, mutta viimesin numero oli kyllä taas niin hirveetä tekstiä, että saa nähdä kauanko tilaus jatkuu.

Joo, mua kyllä kanssa häiritsee "puhekielellä" kirjoittelu, vaikka en mikään äikän maisteri olekaan. Ja siksi esimerkiksi BODY-lehti jää tilaamatta. Tällä hetkellä tulee probody, mutta viimesin numero oli kyllä taas niin hirveetä tekstiä, että saa nähdä kauanko tilaus jatkuu.

Body-lehdessä on kyllä aivan älyttömästi kirjotusvirheitä. Palkkais sinne jonkun joka osaakin kirjoittaa oikein!!!

Samoilla linjoilla aiccun kanssa. Huomattavasti parempi lehti, kuin Muscle&fitness Hers! Kyse oli kumminkin ekasta numerosta, niin eiköhän se tässä ajankuluessa vielä kehity..... :)
Oletko lukenut ihan viimeisimmät Muscle & Fitness Hersit? Vieläkö niissä on kirotusvireitä ja surkeaa käännöstä? Huonon kieliasun vuoksi ei ole voinut M&F Hersiä lukea. M&F originaalia on selvästi ryhdytty oikolukemaan numero tai pari sitten. Niissä täytyy olla todella surkeat raakakäännökset, joista joku sitten yrittää raakata edes puolikielistä suomea.

- - - Updated - - -

Eiks toi Kp kirjota suurimman osan teksteistä? Senkin pitäis ymmärtää ettei taida olla ihan sen juttu toi journalismi :D

Tai vaikka osaisikin tuottaa sisältöä, antaisi nyt suosiolla jonkinlaiseen syyniin tuotoksensa.

Oletko lukenut ihan viimeisimmät Muscle & Fitness Hersit? Vieläkö niissä on kirotusvireitä ja surkeaa käännöstä? Huonon kieliasun vuoksi ei ole voinut M&F Hersiä lukea. M&F originaalia on selvästi ryhdytty oikolukemaan numero tai pari sitten. Niissä täytyy olla todella surkeat raakakäännökset, joista joku sitten yrittää raakata edes puolikielistä suomea.

Kyllä postikusti on ne mulle kantanut ja olen ne lukenut, mutta ei paljoa jäänyt mieleen. Voisin kaivaa ne iltalukemiseksi ja lukea vähän enemmän ajatuksen kanssa ja ilmoitella miltä näyttää :)

Kyllä postikusti on ne mulle kantanut ja olen ne lukenut, mutta ei paljoa jäänyt mieleen. Voisin kaivaa ne iltalukemiseksi ja lukea vähän enemmän ajatuksen kanssa ja ilmoitella miltä näyttää :)
Mun täytyy tunnustaa, että viimeisin lehti on jäänyt kokonaan lukematta.... Niin hyviä ne edelliset on ollu..... Tilasin lehden netistä enempää tutustumatta siihen etukäteen ja kun sain ekan numeron kotiin, niin heti KANNESSA kirjoitusvirhe!!:wtf: Sai vain heti todeta, että jaa tälläistä LATUA anteeksi LAATUA! tarjolla.... Ehkä mä luen ne jossain vaiheessa, kun ei ole parempaa tekemistä.

Satun tietämään, että juurikin noin on asia Hersin ja myös miesten version suhteen eli raakakäännökset eivät kauniisti sanottuna ihan parasta mahdollista laatua ole :D Tuontitavaraa mahtavat olla käännökset.

Satun tietämään, että juurikin noin on asia Hersin ja myös miesten version suhteen eli raakakäännökset eivät kauniisti sanottuna ihan parasta mahdollista laatua ole :D Tuontitavaraa mahtavat olla käännökset.
Ne ovat olleet todella ahdistavaa luettavaa. Lähtökieli maistuu liian vahvasti läpi, sanoja tai jopa sivulauseita puuttuu, käännöksessä käytetty vallan erikoista terminologiaa, jonka perusteella voi heti sanoa että kyseessä on joko konekäännös tai laiskan tai taidottoman kääntäjän tekemä käännös, jne.

Ne ovat olleet todella ahdistavaa luettavaa. Lähtökieli maistuu liian vahvasti läpi, sanoja tai jopa sivulauseita puuttuu, käännöksessä käytetty vallan erikoista terminologiaa, jonka perusteella voi heti sanoa että kyseessä on joko konekäännös tai laiskan tai taidottoman kääntäjän tekemä käännös, jne.

Etsitään: Lehti täynnä asiaa. Miellyttävällä kieliasulla sekä ilman lähes koko aukeman kokoisia "in your face"-kuvia. Itse kun en osta fitness-, body-lehtiä masturboidakseni..

Katselin tuota FitBodya kaupassa, mutta päädyin ostamaan ilmeisesti samaan lehtiperheeseen kuuluvan Cross Training magazinen. Pääasiassa koska kannessa oli Mikko Salo ja en välttämättä kaipaa mitään erityisesti naisille suunnattua juttua.

Katselin tuota FitBodya kaupassa, mutta päädyin ostamaan ilmeisesti samaan lehtiperheeseen kuuluvan Cross Training magazinen. Pääasiassa koska kannessa oli Mikko Salo ja en välttämättä kaipaa mitään erityisesti naisille suunnattua juttua.

Millanen lehti toi oli? Itse meinasin myös ostaa jossain vaiheessa.

Millanen lehti toi oli? Itse meinasin myös ostaa jossain vaiheessa.

Ihan hyvä mielestäni. Esim. henkilöhaastatteluja, ravitsemustetoa ja pari reeniä. Aika paljon kuvia, mutta kyllähän sitä Saloa katselee. Lehti on ehkä enemmän miehille suunnattu, mm. mainoksien perusteella. Täytyy ostaa tuo toinenkin joskus niin voi vertailla.

Kiitos suositteluista, taidan tutustua lehteen heti seuraavan kauppareissun yhteydessä.

Minulle on tullut vaihtelevasti tänä vuonna KuntoPlus, MeNaiset Sport ja Fit.
Näissä naisille suunnatuissa "liikunta"lehdissä vikana on se että joka lehdessä on vähintään se pakollinen laihdutusjuttu (mites ne jotka ei laihduta vaan kasvattaa lihasta, on alipainoisia tai ihannepainossa? Meitä on PALJON). Sitten yleensä on "miten saada motivaatiota"-juttu, pläääh!
Seuraavaksi alkaakin ruokaosio (pelkkiä salaattiohjeita, niillähän se lihas kasvaa ja jaksaa rautaa pumpata) ja sitten vielä meikkausosio, itsekään en meikkaa ja harva nainen jumpassa, salilla, lenkkipolulla, uimassa, hiihtämässä tai lenkkipolulla vastaan tulee täydessä tällingissä joten tulee sellainen olo että ne on nyt kyllä täysin väärässä lehdessä.
Lisäksi näissä kolmessa saattaa olla ihan ne samat jutut, esim. viime kuussa kahdessa näistä oli iso juttu Lauri Tähkän viulistista, naisesta jonka nimeä en muista koska nukahdin lukiessani juttua :P

Joten jos FitBody oikeasti antaa jotakin naiselle joka ihan oikeasti liikkuu eikä vaan harkitse sen aloittamista ehkä/kohta/joskus niin mielelläni tilaan sen! Olisi ihanaa lukea naispuolisista kehonrakentajista, kaikenlaisista urheilijoista, urheilulajeista, miten vanhoja urheiluvammoja voisi itse hoitaa jne, ASIAA liikunnasta eikä mitään salaattiohjeita ja kynsilakkatestejä! Kiitän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom